אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הארלי דוידסון: מציגה מנועים חדשים לגמרי
ראשי » דו-גלגלי » הארלי דוידסון: מציגה מנועים חדשים לגמרי
הארלי דוידסון

הארלי דוידסון: מציגה מנועים חדשים לגמרי

הארלי דוידסון מציגה מנוע חדש - זה לא משהו שקורה כל יום...

אריאל אלסיבוני 28/08/2016

אפשר להגיד שמנוע חדש של הארלי דוידסון זו חגיגה נדירה, לא משהו שקורה כל יום. גם לא כל שנה. היצרן הזה שנצמד חזק למסורת, לא ממהר לעדכן את יחידות ההנעה שלו. אם מסתכלים על 113 השנים בהן הארלי דוידסון קיימת, אפשר לספור שמונה מנועי וי-טווין חדשים שהוצגו לאורך כל השנים האלו על ידי החברה.

עכשיו הגיע תורו של מספר תשע. הוי-טווין החדש נקרא ‘מילווקי שמונה’ דווקא (בגלל ראשי הארבעה שסתומים לצילנדר שהוא מקבל) והוא אמור לשפר את הכוח והתאוצה של אופנועי החברה ולשמור על הצליל והתחושות הייחודיים. הוא כרגע יניע את דגמי הטורינג ואת משולשי הגלגלים של הארלי וככל הנראה יגיע לדגמים נוספים בעתיד.

 


דור המנועים החדש מיוצר בשני נפחים, 1,753 סמ”ק (עם קירור שמן לראשים) ו-1,868 סמ”ק (שמוסיף קירור מים לצילנדרים) עם ארבעה שסתומים לצילנדר, יחס דחיסה גבוה יותר ושני מצתים לכל צילנדר. לפי הארלי דוידסון משקל המנועים זהה לאלו של מנועי ה-‘טווין-קאם’ המוכרים, אבל הדור החדש מציג תוספת כוח של כעשרה אחוזים (הארלי לא מפרסמת נתוני הספק אף פעם…). הם מספרים גם שזמני התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרו ב-11 אחוזים.

נהוג לחשוב שמה שמעניין את רוכבי הארלי הם בעיקר הצליל והתחושות של מנועי הוי-טווין המסורתי. אז זה חשוב והראלי מבטיחים צליל ברור ומודגש ביחידת הכוח החדשה אבל מוסיפים עוד.

הארלי ערכה לא מעט סקרים בין רוכביה ומהם עלו שתי דרישות עיקריות – עוד כוח בשביל רכיבה בעומס (הרכבה וציוד לדוגמא) וקירור משופר. אז המנועים הללו, שתוכננו מאפס, אמורים לענות גם לצרכים המסורתיים של רוכבי הארלי וגם לדרישות החדשות שלהם. איך ה-‘מילוואקי שמונה’ עושה את זה? נחכה שיגיעו אופנועים ראשון לארץ – נרכב ונראה.

הארלי דוידסון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד