אפשר להגיד שמנוע חדש של הארלי דוידסון זו חגיגה נדירה, לא משהו שקורה כל יום. גם לא כל שנה. היצרן הזה שנצמד חזק למסורת, לא ממהר לעדכן את יחידות ההנעה שלו. אם מסתכלים על 113 השנים בהן הארלי דוידסון קיימת, אפשר לספור שמונה מנועי וי-טווין חדשים שהוצגו לאורך כל השנים האלו על ידי החברה.
עכשיו הגיע תורו של מספר תשע. הוי-טווין החדש נקרא ‘מילווקי שמונה’ דווקא (בגלל ראשי הארבעה שסתומים לצילנדר שהוא מקבל) והוא אמור לשפר את הכוח והתאוצה של אופנועי החברה ולשמור על הצליל והתחושות הייחודיים. הוא כרגע יניע את דגמי הטורינג ואת משולשי הגלגלים של הארלי וככל הנראה יגיע לדגמים נוספים בעתיד.
דור המנועים החדש מיוצר בשני נפחים, 1,753 סמ”ק (עם קירור שמן לראשים) ו-1,868 סמ”ק (שמוסיף קירור מים לצילנדרים) עם ארבעה שסתומים לצילנדר, יחס דחיסה גבוה יותר ושני מצתים לכל צילנדר. לפי הארלי דוידסון משקל המנועים זהה לאלו של מנועי ה-‘טווין-קאם’ המוכרים, אבל הדור החדש מציג תוספת כוח של כעשרה אחוזים (הארלי לא מפרסמת נתוני הספק אף פעם…). הם מספרים גם שזמני התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרו ב-11 אחוזים.
נהוג לחשוב שמה שמעניין את רוכבי הארלי הם בעיקר הצליל והתחושות של מנועי הוי-טווין המסורתי. אז זה חשוב והראלי מבטיחים צליל ברור ומודגש ביחידת הכוח החדשה אבל מוסיפים עוד.
הארלי ערכה לא מעט סקרים בין רוכביה ומהם עלו שתי דרישות עיקריות – עוד כוח בשביל רכיבה בעומס (הרכבה וציוד לדוגמא) וקירור משופר. אז המנועים הללו, שתוכננו מאפס, אמורים לענות גם לצרכים המסורתיים של רוכבי הארלי וגם לדרישות החדשות שלהם. איך ה-‘מילוואקי שמונה’ עושה את זה? נחכה שיגיעו אופנועים ראשון לארץ – נרכב ונראה.