אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האסקורט קוזוורת’ של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה
ראשי » חדשות » האסקורט קוזוורת’ של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה
פורד אסקורט RS קוזרוות'

האסקורט קוזוורת’ של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אחד מתוך שלושת אבות הטיפוס של פורד אסקורט RS קוזוורת' מוצע כעת למכירה פומבית, ומה שמייחד אותה הוא שזו הייתה המכונית הצמודה של ג'רמי קלארקסון

אופיר דואק 08/08/2024 צלם: ICONIC ACTIONS

ג’רמי קלארקסון הוא לא רק מעיתונאי הרכב הבולטים והצבעוניים בעשורים האחרונים, הוא גם מהעיתונאים הבודדים שזכו למעמד של כוכב תקשורת וטלוויזיה ברמה עולמית. עד כדי כך שעצם בעלותו על מכוניות מסוימות הפך למקדם מכירות, לא עבור הדגם עצמו כשהוא יוצר לשוק (למשל פורד GT) אלא גם עבור המכוניות הספציפיות בהן נהג בעצמו. כן, מסתבר שיש אנשים שיהיו מוכנים לשלם לא מעט כדי שיוכלו להגיד שהם מחזיקים במכונית של קלארקסון.

כעת ישנה הזדמנות לשים יד במכירה פומבית על מכונית שכזו שהיא גם אחד מהדגמים החביבים עליו. מדובר בפורד אסקורט RS קוזוורת’, גרסת ההומולוגציה לאסקורט שהשתתפה באליפות הראלי העולמית והדבר הכי טוב שיצא מהדור הכושל הזה של האסקורט. קצת יותר מ-7,000 יחידות של אסקורט קוזוורת’ יוצרו במשך 4 שנים כך שהיא מכונית נדירה למדי בפני עצמה שכבר היום נסחרת במחיר ממוצע של 70-80 אלף יורו.

האסקורט RS קוזוורת’ הספציפית הזו, העומדת למכירה על ידי בית המכירות Iconic Action, היא אחת משלושת אבות הטיפוס הראשונים שנבנו באופן ידני בטרם נכנסה לייצור סדרתי. מעמד אספני מכובד בפני עצמו. קלארקסון אמנם לא היה רשום כבעליה של המכונית באופן רשמי, אך היא ניתנה לו להתנסות על ידי פורד ושימשה אותו במשך שנה בה הופיע בכתבות בתוכנית טופ גיר בתחילת שנות ה-90. לאחר מכן הוגרלה המכונית כפרס בין קוראי המגזין המודפס של טופ גיר, ובשנת 2000 התגלגלה שוב לידיו של קלארקסון לזמן קצר כדי להופיע באחת מסדרות הרכב אותן צילם שנקראה Clarkson’s Car Years.


עבורנו בישראל פורד אסקורט RS קוזוורת’ לא ממש מוכרת, ובמרוצי ה-WRC היא חסתה בצילן של הנינג’ות היפניות של סובארו ומיצובישי, אבל באירופה ובעיקר בבריטניה היא הפכה למכונית פולחן מבוקשת. למעשה האסקורט הזו לא בדיוק הייתה אסקורט, שכן היא למעשה הכילה את יחידת ההנעה והמכלולים של הסיירה קוזוורת’ אותה החליפה. בהתאם לכך היא זכתה לאותו מנוע 2.0 ליטר טורבו של הסיירה, כשמהנדסי פורד נאלצו לבצע בה הסבה ולהתקין את המנוע לאורך בניגוד לדגמי אסקורט הרגילים בעלי ההנעה קדמית בהם המנוע הותקן לרוחב.

מערכת ההנעה גם היא הייתה זהה לזו של הסיירה קוזוורת’ עם חלוקת כוח שמתעדפת את הגלגלים האחוריים, ובהמשך ישיר לסגנון המוחצן של הסיירה זכתה גם האסקורט לשלל ניפוחי מרכב קרביים, כונסי אוויר על מכסה המנוע ולכנף אחורית עצומה. היא נחשבה לאחת המכונית הקומפקטיות המהירות של התקופה עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות ומהירות מרבית של 232 קמ”ש עם הכנף האחורית, או 237 קמ”ש בלעדיה.

כיוון שהמכונית הספציפית העומדת למכירה היא אבטיפוס, המפרט שלה מעט שונה מהגרסה הסדרתית והיא נעדרת ממירים קטליטיים, מה שלבטח עוזר למנוע לנשום קצת טוב יותר. על מד האוץ שלה רשומים אמנם 83 אלף מייל שחלקם היו לא פשוטים כלל, אך היא עברה לאחרונה שיפוץ מקיף של מערכות המתלים והבלימה וזכתה לסט חישוקים מקורי חדש ונדיר.
למרות הייחוס כמכונית הצמודה של ג’רמי קלארקסון, בית המכירות מעריך כי היא תימכר בסכום שבין 65 ל-75 אלף פאונד, די דומה למחיר השוק של האסקורט RS קוזוורת’ בימים אלו. עם זאת, לא מן הנמנע שיהיה מי שיהיה מוכן לשלם עבורה קצת יותר, לתשומת ליבם של ריצ’רד האמונד וג’יימס מיי.

Escort RS COSWORTH JC13Escort RS COSWORTH JC13Preview
Escort RS COSWORTH JC14Escort RS COSWORTH JC14Preview
Escort RS COSWORTH JC11Escort RS COSWORTH JC11Preview
Escort RS COSWORTH JC10Escort RS COSWORTH JC10Preview
Escort RS COSWORTH JC04Escort RS COSWORTH JC04Preview
Escort RS COSWORTH JC05Escort RS COSWORTH JC05Preview
Escort RS COSWORTH JC06Escort RS COSWORTH JC06Preview
Escort RS COSWORTH JC01Escort RS COSWORTH JC01Preview
Escort RS COSWORTH JC12Escort RS COSWORTH JC12Preview
Escort RS COSWORTH JC02Escort RS COSWORTH JC02Preview
Escort RS COSWORTH JC03Escort RS COSWORTH JC03Preview
פורד אסקורט RS קוזרוות'פורד אסקורט RS קוזרוות'Preview
Escort RS COSWORTH JC08Escort RS COSWORTH JC08Preview
Escort RS COSWORTH JC09Escort RS COSWORTH JC09Preview

אסקורט קוזוורת' ג'רמי קלארקסון פורד פורד אסקורט פורד אסקורט RS קוזוורת'
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד