אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם תיבת ההילוכים הידנית עושה קאמבק?
ראשי » חדשות » האם תיבת ההילוכים הידנית עושה קאמבק?

האם תיבת ההילוכים הידנית עושה קאמבק?

תיבת ההילוכים הידנית הולכת ונעלמת מהנוף המקומי, אבל מסתבר שדווקא בארה"ב הביקוש לתיבת ההילוכים הידנית עולה

אופיר דואק 01/10/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

לצערם של חובבי הרכב, מידי שנה הולכים ופוחתי הדגמים אשר מציעים תיבת הילוכים ידנית. לא מפתיע בעידן בו תיבות ההילוכים האוטומטיות הפכו להיות יעילות להפליא, ישנו מעבר המואץ לרכבים חשמלים ונהגים צעירים מעדיפים מלכתחילה ללמוד נהיגה על מכוניות אוטומטיות עקב כישורי קשב וקורדינציה לקויים. נכון לא רק בישראל, אלא אפילו באירופה, שבה התיבה הידנית הייתה בחירה הראשונה גם של מי שאיננו חובב נהיגה.

אלא שלמרבה ההפתעה, דווקא בארה”ב, שכבר השלימה לפני עשרות שנים מעבר גורף לתיבות הילוכים אוטומטיות, תיבת ההילוכים הידנית זוכה לעדנה מחודשת ומפתיעה. על פי נתונים שפרסם ארגון המחקר J.D Power עולה כי 1.7% מהמכוניות החדשות שנמכרו בארה”ב בשנת 2023 היו מצוידות בתיבת הילוכים ידנית.

זה נשמע נתון זניח למדי, אך הוא מצביע על מגמה שכן בשנת 2022 רק 1.2% מהמכוניות שנמכרו בארה”ב היו ידניות ובשנת 2021 עמד אחוז הידניות על 0.9% בלבד. כשמדובר בשוק רכב האמריקאי שבו נמכרות כ-13-14 מיליון מכוניות מידי שנה מדובר בתוספת של כמה עשרות אלפי מכוניות ידניות חדשות.


שבעוד שבעבר רוב הרוכשים של מכוניות ידניות עשו זאת משיקולי חיסכון ובחרו בדגמים פשוטם וזולים, כעת המגמה היא הפוכה, ורוב המכוניות הידניות הן מדגמים ספורטיביים או כאלו שפונים לחובבי הגה. בין הדגמים הידניים המובילים במכירות ניתן למצוא את פורד מוסטאנג, הונדה סיוויק טייפ R, סובארו WRX, שברולט קאמרו, דודג’ צ’אלנג’ר ואפילו ג’יפ רנגלר. עם זאת, על פי הנתונים ישנה גם עליה מפתיע בביקוש לגרסאות ידניות של דגמי עממים כמו פולקסווגן ג’טה, ופורד פוקוס.

אז מה צופן העתיד לתיבה הידנית? כפי שזה נראה כרגע היא תהפוך להיות בשנים הקרובות להיות בחירה נישתית של אניני טעם, בדיוק כמו תקליטי הויניל שעושים קאמבק בשנים האחרונות, לכן לא מפתיע שאפילו בעידן החשמל יש יצרניות כמו טויוטה שמפתחות תיבות הילוכים ידניות המותאמות להנעה חשמלית. אלא שרוב יצרניות הרכב יוותרו לחלוטין על האופציה להציע תיבה ידנית, לכן זה הזמן לשים את היד על כל ידנית שעדין מוצעת למכירה.

גיר ידני סובארו WRX פורד מוסטאנג תיבת הילוכים תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד