אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם סוזוקי היאבוסה יקבל תזמון שסתומים משתנה?
ראשי » דו-גלגלי » האם סוזוקי היאבוסה יקבל תזמון שסתומים משתנה?
סוזוקי היאבוסה

האם סוזוקי היאבוסה יקבל תזמון שסתומים משתנה?

דיווחים ברשת מעלים כי סוזוקי כבר עובדת על מקצה שיפורים לאופנוע הספורט האייקוני שלה, ומתכננת לצייד אותו במערכת תזמון שסתומים משתנה

אופיר דואק 27/08/2023 צלם: יצרן

בשנת 2021 אחרי 14 שנים הציגה סוף סוף סוזוקי דור חדש להיאבוסה, אופנוע הספורט הגדול שנולד בשלהי שנות ה-90′ כחלק ממלחמת המהירות בין היצרניות היפניות. סוזוקי שמרו על המראה המוכר והאווירודינמי של ההיאבוסה, אך למרות שחלפו שנות דור במונחים של פיתוח הסתפקו בעיקר ביישור קו טכנולוגי והתאמה לתקני זיהום האוויר המחמירים.

להפתעתם וצערם של מעריצי הכוח והדגם, מנוע ה-1,340 סמ”ק בדור החדש אף איבד כמה סוסים וחצי קג”מ. בסוזוקי אמנם טענו לשיפור בזמינות הכוח ולזמני תאוצה משופרים, אבל אחרי כל כך הרבה זמן ציפו מסוזוקי לשבור את הכלים כפי שעשה הדגם המקורי, בטח בימים בהם כל אופנוע ספורט ליטר מדגדג את רף ה-200 כ”ס.

יתכן מאד ובסוזוקי לקחו לתשומת ליבם את הביקורת, ועל פי דיווחים מבוססים ומסמכי פטנט שנצפו עובדים בחברה על דור חדש להיאבוסה שאמור להציג מנוע מתוגבר בזכות שימוש בטכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה (VVT). טכנולוגיית תזמון שסתומים משתנה נפוצה מאז שנות ה-90 בעולם הרכב, אך בעולם הדו-גלגלי היא עדין נדירה למדי. הונדה יישמה את הטכנולוגיה בכמה וכמה דגמים במהלך השנים, בעיקר במשפחת ה-VFR, ואפילו סוזוקי אימצה את הטכנולוגיה הקיימת כמעט בכל מנועי המכוניות שלה גם במהדורה האחרונה של GSX-R100.




על פי מסמכי הפטנט המערכת של סוזוקי מבוססת על לחץ שמן אשר גובר עם העליה בסל”ד ומפעיל סלונואיד חשמלי המשנה את זמני הפתיחה של שסתומי היניקה והפליטה. יחד עם מערכת ניהול המנוע והשליטה במערכת ההזרקה מסוגלת מערכת תזמון השסתומים המשתנה לשמור על אופי פעולה המתעדף גמישות בסל”ד נמוך, כאשר בסל”ד גבוה מתאפשר לסחוט מהמנוע עוד כמה סוסים. בימים של מודעות ירוקה ותקני זיהום אוויר מחמירים מסוגל שינוי בזמני פתיחת השסתומים גם ליעל את תהליך הבעיה ולחסוך פליטת עוד כמה גרמים של פחמן דו-חמצני, מה שבטח יעזור להיאבוסה הלא פוליטקלי קורקט לשרוד בעידן הנוכחי.

כרגע לא ברור אם ומתי יוצג סוזוקי היאבוסה עדכני עם הטכנולוגיה הנחשקת, אבל חובבי מרוצי הדראג כבר מחככים ידיים לאור הפוטנציאל הגלום. בינתיים הציגה סוזוקי לאחרונה מהדורת 25 שנים להיאבוסה שמסתכמת בשדרוגים קוסמטיים בלבד. המהדורה המיוחדת כוללת צביעה כתומה-שחורה ייחודית, תג 25 שנה על מיכל הדלק וחתית 25 שנים על דודי המפלט ונגיעות אנודייז מוזהבות במרכז דיסקי הבלימה ובנקודת החיבור של הזרוע האחורית לנאבה שעושים את סוזוקי היאבוסה לנחשק וייחודי עוד קצת מעבר לכפי שהוא כבר.

GSX-R1300 סוזוקי סוזוקי היאבוסה תזמון שסתומים משתנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד