אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם מכונית הדגל החדשה של DS תציל את מותג היוקרה הצרפתי?
ראשי » חדשות » האם מכונית הדגל החדשה של DS תציל את מותג היוקרה הצרפתי?
DS 8

האם מכונית הדגל החדשה של DS תציל את מותג היוקרה הצרפתי?

מספר 8 הוא לא רק הדגם החשמלי הראשון של DS שתוכנן מאפס, אלא גם אמור לבשר על דור הדגמים החדש והחשמלי שישאיר את המותג בחיים

אופיר דואק 12/12/2024 צלם: יצרן

השנים הקרובות צפויות להיות קריטיות עבור מותגים רבים מבין שלל המותגים של קבוצת סטלנטיס הענקית. לצד אלפא רומיאו, לנצי’ה וקרייזלר גם מותג היוקרה הצרפתי DS יצטרך בשנים הקרובות להמציא את עצמו מחדש ולהגדיל משמעותית את נפח המכירות שלו כדי לשרוד. אחרי כמה דגמי קונספט שהתרפקו על העבר בנימה עתידנית מציגה כעת DS את No 8, או מספר 8 בתרגום ישיר, שאמור להיות הדגם שמבשר על התחדשות המותג.

מדובר בדגם הכל חשמלי הראשון של DS (למעט גרסאות חשמליות מוסבות לדגמים כמו DS3 הקטנה) שפותח כדגם חשמלי מדף חלק כדי לבשר את המעבר המלא של DS להנעה חשמלית בשנים הקרובות. למרות שכדי להגיל את נפח המכירות היה ראוי ש-DS תציג דגם נגיש ועממי יחסית, מספר 8 הוא קרוסאובר-קופה גדול ומפואר האמור להתברג כרגע בצמרת היצע הדגמים ולהיות הצגת תכלית עבורם.

עם אורך של 482 ס”מ DS 8 מתמקמת על התפר שבין סגמנט D של המשפחתיות הגדולות למכוניות הסאלון הגדולות. העיצוב משלב צללית שהיא סוג של פאסטבק עם מכסה מנוע ארוך יחסית וקו חלונות צד גבוה. הפריט העיצובי המעניין הוא הקורה האחורית הנטויה, שילובה עם הגג והחיבור שלה עם הזנב הקצרצר, מה שמזכיר במידת מה את המראה חלקה האחורי של ה-DS הקלאסית. כמובן שב-DS לא פספסו את ההזמנות להדגיש את המראה באמצעות מופע תאורה האופייני לימים אלו הכולל מעין שבכת רשת אנכית שהיא למעשה גופי תאורה מוסווים בחזית, סמל מואר במרכז ובצדדים פסי לד אנכיים המשמשים כפנסי DLR.


הקוקפיט מנסה לייצר תחושת מרחב על ידי שילוב של משטח מפולס ישר ורוחבי עלין ממוקמימי מסך המולטימדיה הרחב ולוח המחוונים. חלק מתפעול המערכות השונות מתבצע על ידי משטחי מגע מובנים בקונסולה שבין המושבים, ואי אפשר לפספס את ההגה יוצא הדופן עם חישוקים הבנויים בצורת האות X. לעזרת הנהג ישנה גם מערכת תצוגת נתונים עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה ומערכת ראיית לילה משודרגת למרחק של 300 מטרים עם סימונים והתראות אקטיביות לגבי סכנות ומפגעים. כמובן שלא נפקד מקומן של תאורת אווירה היקפית בחלל הנוסעים לצד מערכת שמע מרובת רמקולים להשלמת החוויה האורקולית. כמקובל ב-DS יוצעו מספר סגנונות גימור לתא הנוסעים, בהם השילוב עור נאפה, אלקנטרה וגם חומרים ממוחזרים לטובת המצפון.

DS מספר 8 מתבסס על פלטפורמת STLA Medium המשמשת בין היתר גם את פיג’ו 3008 החדש. בהתאם לכך היצע יחידות ההנעה החשמליות דומה למדי. בגרסת הבסיס ישנו מנוע חשמלי קדמי בהספק של 230 כ”ס ובעל מומנט של 35 קג”מ , אשר בשילוב סוללה בעלת קיבולת של 74 קוט”ש מתורגמים לטווח נסיעה של 572 ק”מ. גרסת טווח ארוך עם סוללת 97.2 קוט”ש מציעה טווח נסיעה מוצהר של 750 ק”מ עם הספק ששודרג ל-245 כ”ס כדי להתמודד עם תוספת המשקל והציע ביצועים זהים לאלו של הגרסה הבסיסית (7.8 שניות, 190 קמ”ש).
הגרסה הבכירה בעלת מנוע חשמלי נוסף מאחור, הנעה כפולה והספק משולב של 350 כ”ס תוצע רק עם הסוללה הגדולה, כאשר היא תאיץ ל-100 ב-5.4 שניות ותציע טווח נסיעה של 686 ק”מ.

מערכת המתלים משלבת את הדור האחרון של המתלים האדפטיביים של DS המשנים את מאפייני השיכוך באופן אקטיבי בהתאם למידע המתקבל ממצלמה קדמית הסורקת את מצב הכביש. אל אלו מצטרפות שלל מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות לנהג עדכניות, כולל מערכת לביצוע עקיפה באופן אוטונומי בין מהירויות של 70 ל-140 קמ”ש.

DS NO8 12DS NO8 12Preview
DS NO8 05DS NO8 05Preview
DS NO8 01DS NO8 01Preview
DS NO8 02DS NO8 02Preview
DS NO8 03DS NO8 03Preview
DS NO8 04DS NO8 04Preview
DS NO8 06DS NO8 06Preview
DS NO8 07DS NO8 07Preview
DS 8DS 8Preview
DS NO8 09DS NO8 09Preview
DS NO8 10DS NO8 10Preview
DS NO8 11DS NO8 11Preview
DS NO8 13DS NO8 13Preview

DS DS 8 DS No8 DS חשמלית DS מספר 8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד