אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם דונגפנג וצ’אנגן בדרך למיזוג?
ראשי » חדשות » האם דונגפנג וצ’אנגן בדרך למיזוג?
דונגפנג

האם דונגפנג וצ’אנגן בדרך למיזוג?

בעקבות הודעת שתי הענקיות הסיניות על ארגון מחדש בשורותיהן, נפוצות הערכות כי הממשל הסיני דוחף למיזוג שייצור את יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם

אופיר דואק 12/02/2025 צלם: יצרן

האתגרים שעומדים בפני תעשיית הרכב בשנים האחרונות עם המעבר להנעה חשמלית וההתמודדות מול ההתעצמות הסינית משנים את מאזן הכוחות. בעוד יצרניות מערביות יוצרות בריתות ואיחודים חדשים כדי לשרוד (כמו למשל האיחוד המתבשל בין הונדה לניסאן) גם בתעשיית הרכב הסינית מתחוללים שינויים.

כבר ברור שלמרות התאבון הסיני הגדול, בשוק בית כה תחרותי רק הגדולות באמת ישרדו. יצרניות ומותגים קטנים כמו אייויז, וולטמייסטר, NETA ו-HiPhi נקלעו לקשיים והפסיקו את פעילותן, אבל התחרות מאלצת גם יצרניות גדולות בסין חשב מסלול מחדש, לפעמים בהכוונת הממשל הסיני שמצד אחד מעודד הקמת חברות ומותגים חדשים, אבל מצד שני לא אוהב להשקיע ולהעניק סובסידיות למיזמים שנכשלים.

בימים אלו עלו דיווחים בסין כי שתיים מיצרניות הרכב הממשלתיות הגדולות דונגפנג וצ’אנגן עורכות בימים אלו ארגון מחדש לאחר שלא השיגו את ייעדי המכירות שלהן בשנת 2024. צ’אנגן הציבה לעצמה יעד מכירות של 2.8 מיליון מכוניות מכלל מותגיה השונים, בהם דיפאל שהחל את פעילות בישראל לאחרונה ו”אוואטר” שצפוי להגיע ארצה השנה. החברה אמנם רשמה עליה של 14.8% במכירות, אך בסופו של דבר סיכמה אתה שנה עם 2.68 מיליון מכוניות. זאת כולל במיזמי שיתוף הפעולה המקומיים שלה עם פורד ומאזדה (שעבורה תייצר צ’אנגן את ה-EZ6 החשמלית).


דונגפנג לעומת זאת הציבה לעצמה יעד שאפתני יותר של 3.2 מיליון מכוניות מכלל מותגי הקבוצה, הכוללים את ייפאי, מותג היוקרה וויה ופורטינג וגם מיזמי יצור מקומי עם הונדה רנו. בסופו של דבר מכרה קבוצת דונגפנג רק 1.89 מיליון מכוניות עם ירידה של כמעט 9% במכירות. רחוק מלהגדיר את המצב כמשבר, אבל מספיק כדי להסב את תשומת ליבו של הממשל הסיני.

שתי החברות הממשלתיות נמצאות תחת פיקוח של גוף המכונה “ועדת הניהול לפיקוח על נכסים בבעלות המדינה”, אשר הכריז בעבר כי בכוונתו לצמצם את התחרות בין חברות ממשלתיות כדי למנוע הפסדים למדינה. ההכרזה במקביל של שתי החברות על צעדי ארגון פנימיים מעוררת ספקולציות לגבי מיזוג בין שתי הענקיות הממשלתיות הללו, מיזוג שיכול להפוך את שתי החברות יחד ליצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם עם היקף ייצור של קרוב ל-4.5 מיליון מכוניות בשנה שתעקוף את BYD שהי יצרנית הרכב בבעלות פרטית הגדולה בסין.

עם זאת מיזוג בין שתי חברות גדולות כלכל, בעלות שלל מותגים המתחרים זה בזה ומיזמים עם יצרניות רכב נוספות הוא עניין מורכב שידרוש תהליך ממושך של ארגון פנימי של חלוקת הבעלות על המותגים השונים של כל קבוצה. כרגע מיזוג בין דונגפנג לצ’אנגן הוא בגדל ספקולציה רחוקה ממימוש, אבל אם מישהו בממשל הסיני יחליט שזה מה שצריך לקרות, מדובר בהחלטה שתטרוף את הקלפים ותשפיע לא רק על שוק הרכב הסיני.

דונגפנג מיזוג צ'אנגן שוק הרכב הסיני תעשיית הרכב הסינית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד