מותג מכוניות הספורט הצרפתי אלפין אמור להיכנס בשנים הקרובות לעידן החשמלי, ובקרוב יציג את ה-A290 בטא, שהיא למעשה הגרסה הספורטיבית של רנו 5 החשמלית החדשה. למרות המעבר הצפוי לחשמל, באלפין לא מתכוונים לנטוש לחלוטין את המקורות ואת הערכים המקורים עליהם הוא מתבסס. ממידע בלעדי שהגיע למערכת “אוברדרייב” עולה כי בשנה הבאה צפויה אלפין להציג גרסת על חדשה וקיצונית, אך חוקית לכביש, על בסיס ה-A110 המוכרת שתהיה מהדגמים האחרונים של המותג עם מנוע בעירה פנימית.
הדגם החדש מכונה A110R Ultime והוא צפוי להיות מיוצר בכמות מצומצמת. ליתר דיוק ב-110 יחידות בלבד. עוד בטרם נחשף הדגם החדש רשמית שעדין נבחן במסלול נורבורגרינג, פנתה אלפין ללקוחות נבחרים שלה כדי להציע להם להיות מהראשונים שישימו את היד על דגם החדש שיימסר בתחילת 2026, זאת בהנחה שהם יהיו מוכנים לשלם תג מחיר אסטרונומי שבין 260 ל-300 אלף אירו, יותר ממחירה של פורשה 911 GT3 RS.
תג המחיר מסחרר, בטח כשמדובר עם כל הכבוד באלפין ולא באיזו אקזוטיקה איטלקית, אלא שאמור להיות לו כיסוי בדמות ההשקה והשינויים שנעשו במכונית. הבסיס של האולטים יהיה גרסת ה-R של אלפין A110 אך בפעול יהיה מדובר בגרסת כביש של ה-A110 GT4 (המופיעה כאן בתמונות) איתה לוקחת אלפין חלק במרוצי הטורינג והסיבולת השונים, שגם היוותה בסיס לדגם שהתחרה במרוץ הפייקס פיק בשנה שעברה.

אוויר פסגות: אלפין A110S במבחן דרכים
בהתאם לכך, גוף המכונית יהיה עשוי מסיבי פחמן עם שפע של תוספות אווירודינמיות בהשראת גרסאות ה-GT4 המשתתפות במרוצים. השימוש הנרחב בסיבי פחמן וחומרים קלים, כמו גם היעדר כמעט מוחלט של חומרי בידוד ודיפון מאפשר לאלפין להצהיר כי משקלה של גרסת האולטימט יהיה מתחת ל-1000 ק”ג. המתלים ישלבו בולמי זעזועים מתכווננים מתוצרת אוהלינס ואילו מערכת הבלימה תהיה מתוצרת AP Racing ותותאם לעומסים גבוהים. את החבילה ישלימו חישוקי סגסוגת מחושלים עם צמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2.
המנוע נותר אותו מנוע ה-1.8 ליטר המוגדש מכל גרסאות אלפין A110, אך הוא זכה לשלל שינויים בהם מגדש טורבו חדש, מערכת פליטה העשויה כולה מטיטניום מתוצרת אקרפוביק והתאמות כדי שיוכל לעשות שימוש בדלק משובח באוקטן 102. ההספק המרבי יהיה בין 330 ל-350 כ”ס (בהתאם לסוג הדלק) עם מומנט של 45.9 קג”מ. צנוע למדי ביחס למה שמקובל במפלצות אקזוטיות ואפילו פחות מדגמי ההוט האצ’ המובילים כיום, אלא שהמשקל הנמוך אמור לפצות על כך ויחד עם תיבת הילוכים חדשה בעלת יחסי העברה קרובים מצהירה אלפין שגרסת האולטים של ה-A110 תאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.6 שניות ותגיע למהירות מרבית של 300 קמ”ש.
לקוחות שיהיו מעוניינים לרכוש את אלפין A110R אולטים יצטרכו להשאיר מקדמה צנועה בסך 50 אלף אירו, כמעט כמחירה הבסיסי של A110 באירופה. בתמורה לכך יוכלו הרוכשים לבצע התאמה אישית של עיצוב, גימור וצביעת המכונית ממגוון האפשרויות בקטלוג אלפין, ויזכו גם להתארח ולנהוג על מכונית דומה לזו שרכשו במסלול לה מאן.