בראבוס מוכרת לנו בראש ובראשונה כסדנת שיפורים שמתמחה כבר עשרות שנים ביצירת מפלצות על בסיס דגמי מרצדס השונים. אלא שמישהו בבראבוס חשב שיהיה נחמד להביא את הידע והיכולת של הסדנה לידי ביטוי גם על שני גלגלים, וכך לפני שנה בדיוק חשפה בראבוס את האופנוע הראשון שנושא את סמל ה-B המפורסם שלה ונקרא 1300R.
למען האמת לא היה מדובר באופנוע שנבנה ותוכנן מדף חלק, אלא פרשנות של בראבוס על בסיס ק.ט.מ סופר דיוק 1290R שקיבל מראה שונה לחלוטין, שרירי וקלאסי לעומת המראה הזוויתי והרדיקאלי של המקור. רק 145 יחידות מהאופנוע של בראבוס הוצעו למחירה ונחטפו מהר מאד דרך האינטרנט.
ההצלחה של בראבוס 1300R הביאה את הסדנה לחשוף אתמול את “מהדורת 23” שקיבלה את שמה כיוון שאנחנו בשנת 2023, וגם כי מישהו בבראבוס הבין שזו דרך טובה לעשות עוד כמה יורו. מהדורת 23 היא למעשה אותו 1300R שמוצג בשתי צביעות, כל אחת מהן תיוצר ב-145 יחידות, כך שמי שהחמיץ את ההזדמנות לשים יד על הגרסה המקורית יש לו כעת הזדמנות כפולה.
בראבוס 1300R במהדורת 23 מבוסס על ק.ט.מ סופר דיוק 1290 R Evo שהוצג השנה, כך שהוא כולל את שורת העדכונים אותה קיבל המקור ובראשם מתלי WP APEX סמי אקטיביים ומצערת משופרת. המנוע נותר הגרסה הקיצונית ביותר כיום של מנוע ה-LC8 בנפח 1,301 סמ”ק המספק 180 כ”ס ב-9,500 סל”ד ויותר מ-14 קג”מ ב-8,000 סל”ד, אליו מחוברת מערכת פליטה משופרת מתוצרת בראבוס.
שינויי העיצוב ביחס לגרסה המקורית באים לידי ביטוי בגווני הגוף הכהים, מושב חדש ושחור בתפירת מעוינים וחישוקים שחורים. בנוסף ישנם שלל חלקי סיבי פחמן ובהם מסיכת החזית סביב הפנס, כונסי האוויר הצידיים ועד לתושבת לוחית הרישוי. בשורה התחתונה, הוא פשוט נראה נפלא ואפל במיוחד.
כמו בשנה שעברה, גם הפעם הדרך היחידה שלכם להגיע לאופנה הזה הוא להזמינו דרך אתר האינטרנט של ק.ט.מ במכירה שתיפתח ב-16.2 בשעה 16:00 לפי שעון ישראל. מחירו של האופנוע למקרה ששאלתם עומד על 42,500 יורו, 3,000 יורו יותר מאשר הגרסה המקורית ופי 2 מאשר הסופר דיוק עליו מתבסס האופנעו של בראבוס.