אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האופנועים של ב.מ.וו יסתכלו לכם בעיניים
ראשי » דו-גלגלי » האופנועים של ב.מ.וו יסתכלו לכם בעיניים

האופנועים של ב.מ.וו יסתכלו לכם בעיניים

לראשונה בעולם הדו-גלגלי, ב.מ.וו מציגה טכנולוגיה לזיהוי פני הרוכב שבאמצעותה ניתן ליישם פונקציות שטרם נראו להגנה על האופנוע והרוכב

אופיר דואק 11/04/2023 צלם: יצרן

לא מעט רוכבים יכולים להישבע שבינם לבין האופנוע שלהם יש קשר מיוחד, והם יוכלו לזהות אותו גם באמצע הלילה. כעת אפשר לטעון שהקשר הזה הוא כבר לא חד צדדי, ובקרוב גם האופנוע שלכם יוכל לזהות אתכם באמצע הלילה. לפחות כל עוד הוא מתוצרת ב.מ.וו.

יצרנית האופנועים הבווארית חושפת בימים אלו טכנולוגיית זיהוי פנים חדשה הבשלה ליצור סדרתי, הצפויה להגיע בשנים הקרובות לדגמי האופנועים של החברה. הטכנולוגיה החדשה מכונה iFace ופותחה בשיתוף פעולה עם המכון לרפואת עיניים באוניברסיטת מינכן, כשלטענת ב.מ.וו היא פותחת עידן חדש של אפשרויות בסיוע לרוכב והגנה על האופנוע.

טכנולוגיית זיהוי הפנים אותה חושפת ב.מ.וו מתבססת על סורק אינפרא אדום המשולב בתוך במסך ה-TFT המשמש כלוח מחוונים, שהוא בעל יכולת לזיהוי תווי הפנים וגם את רשתית העין.  זיהוי פני הרוכב יאפשר לב.מ.וו להציע פונקציה משודרגת של הנעה ללא מפתח כמו גם גישה לפונקציות והגדרות מסוימות שיהיו זמינות רק לבעל האופנוע. בנוסף, במידה של זיהוי של רוכב שאינו מוגדר כבעל האופנוע בעת נסיון גניבה תוכל המערכת להודיע למרכז eCall של ב.מ.וו אליו מקושר האופנוע כדי שהרוכב והמשטרה יקבלו הודעה על ניסיון הגניבה.

האם מערכת ה-iFace תזהה גם פרצוף כזה?

 


 

ב.מ.וו עדין לא מדברת על כך, אבל על סמך יישומים דומים מתעשיית הרכב והאוטו-טק, ניתן יהיה ליישם בעתיד בעת זיהוי של ניסיון פריצה גם מניעת הנעה ונעילה של האופנוע מרחוק – וכאן כבר מדובר על קפיצת דרך משמעותית בהגנה מפני גניבות. בנוסף, כיוון שהמערכת יכולה לזהות את קרנית העיין גם דרך הקסדה, הדבר יכול לשמש כבסיס למערכת ניטור עייפות הנהג והתרעה על הסטת מבט מהכביש – פונקציות שכבר קיימות כים בלא מעט מכוניות.

כרגע לא ברור מתי ובאילו אופנועי ב.מ.וו תותקן מערכת iFace, אבל הצפי הוא שהיא תותקן בדגמים החדשים של החברה לפחות באירופה ממש בקרוב.

אופנועי ב.מ.וו ב.מ.וו זיהוי פנים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד