אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האביב בפתח: פרארי רומא מורידה את הגג
ראשי » חדשות » האביב בפתח: פרארי רומא מורידה את הגג
פרארי רומא

האביב בפתח: פרארי רומא מורידה את הגג

שנתיים לאחר שהוצגה לראשונה, פרארי רומא מקבלת גרסת ספיידר נטולת גג יפה שנראת יפה לא פחות מגרסת הקופה ולא נכנעת עדין למגמת החשמול

אופיר דואק 19/03/2023 צלם: יצרן

באופן לא מקרי, בדיוק כשכבר מתחילים להריח את האביב שהוא הזמן הטוב ביותר להפשיל את הגג במכוניות הנכונות, חושפת פרארי את גרסת הספיידר נטולת הגג של הרומא. פרארי רומא הוצגה לפני כשנתיים כמעין אחות סגורה ומעט גדולה יותר לפורטופינו  M, המגיעה רק בתצורת רודסטר עם גג קשיח מתקפל. למרות שהפורטופינו עדיין מיוצרת כדגם הבסיסי במשפחת פרארי, יתכן מאד שבעקבות הצגת רומא ספיידר יגיע זמנה של הפורטופינו שהוצגה אי שם ב-2017 לצאת לגמלאות.

לעומת הפורטופינו ,פרארי רומא ספיידר קיבלה גג בד מתקפל אלגנטי וכמותה מגיעה בתצורת 2+2 עם צמד מושבים סמלי מאחור, אם כי הם מעט יותר שימושיים והגיוניים בצורתם – פועל יוצא של המקום המועט יותר שתופס גג הבד לעומת הגג הקשיח. לדברי פרארי הגג ניתן לקיפול תוך 13.5 שניות גם בנסיעה במהירות של עד 60 קמ”ש, כאשר עם הפשלתו ניתן לשלוף גם מגן רוח חשמלי לשיפור ההגנה ממשבי רוח מאחור.

השוני העיצובי המשמעותי הוא כמובן בחלקה האחורי של המכונית. מכסה תא מטען מקומר ותפוח המשתלב עם קו המתניים המעוקל שנועד לאכלס תחתיו את הגג המתקפל, כשצמד תפיחות קטן הממשיך את קו משענות הראש של המושבים האחוריים. לטעמנו מדובר באחד מהדגמים היפים ביותר של פרארי בשנים האחרונות, בעיקר בזכות היעדר תוספות אווירודינמיות מוגזמות ואזכור מסויים לדגמים כמו 360 ספיידר מתחילת המילניום.


 

מתחת למכסה המנוע מלפנים אין שינוי מהותי, וזה דווקא טוב. מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר ממשיך את דרכו ללא עזרה חשמלית כלשהי.  ההספק נותר 620 כ”ס בריאים המתקבלים ב-7,500 סל”ד  ומומנט של 77.5 קג”מ הזמינים בין 3,000 ל-5,750 סל”ד. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונת יחסי העברה נותרה אף היא ללא שינוי. עם הנתונים הללו אין בעיה לגרסת הספיידר להתמודד עם תוספת של 84 ק”ג למשקל העצמי ביחס לגרסת הקופה, כשהיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ול-200 קמ”ש ב-9.7 שניות כאשר המהירות המרבית המוצהרת היא 320 קמ”ש.

למרות תוספת המשקל הקלה עקב חיזוקי המרכב, חולקת המשקל נותרה כמעט מאוזנת לגמרי עם יחס של 48:52 לטובת הציר הקדמי. ספויילר אחורי אקטיבי חדש בעל שלוש זוויות שונות של עד 150 מעלות דואג לכוח הצמדה משופר על חלקה האחורי של רומא ספיידר כדי להגביר את האחיזה, ויכול להגיע לתוספת של 95 ק”ג במהירות של 250 קמ”ש. חמישה מצבי נהיגה שונים ושפע מערכות בקרת אחיזה אמורות להעניק לרומא ספיידר יכולות גבוהות בכנדרש מפרארי גם על המסלול ולא רק על הטיילת. פרארי רומא ספיידר צפויה להיות זמינה בסוכנויות פרארי (גם בישראל) כבר בחודשים הקרובים, אך תג המחיר הרשמי טרם פורסם.

פרארי רומא ספיידרפרארי רומא ספיידרPreview
Roma Spider 03Roma Spider 03Preview
Roma Spider 04Roma Spider 04Preview
Roma Spider 05Roma Spider 05Preview
Roma Spider 02Roma Spider 02Preview
Roma Spider 06Roma Spider 06Preview
פרארי רומאפרארי רומאPreview
Roma Spider 08Roma Spider 08Preview
Roma Spider 09Roma Spider 09Preview
Roma Spider 10Roma Spider 10Preview
Roma Spider 11Roma Spider 11Preview
Roma Spider 12Roma Spider 12Preview
Roma Spider 13Roma Spider 13Preview

פרארי רומא פרארי רומא ספיידר רודסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד