בסופ”ש האחרון נערך מירוץ דראג ישראלי חוקי וכשר בדימונה – דראג דימונה 2016. הפקת אירוע כזה היא איננה עניין של מה בכך כשההכנות רבות והלחצים אדירים. המפיקים “מלמד מוטור ספורט” ביחד עם מומי לוי שמו לעצמם למטרה להפיק אירוע שיזניק את התחום הזה לפנים.
ובאמת ביום חמישי בבוקר נוכחנו לראות את גודל ההשקעה. הטריבונות יכולות להכיל כ-1000 איש, המסלול ושטח הפיטס היו מוסדרים כפי שצריך ומערכת מדידת זמנים חדשה ומתוחכמת נרכשה בממון רב ועמדה על האספלט הישראלי.
בתור חלק מצוות ההפקה של דראג דימונה 2016 שמחתי לראות 48 משתתפים מתמקמים ונערכים בפיטס. יש כאן מתחרים מכל הסוגים, כאלו שזה להם מירוץ ראשון מחד, וכאלה שעץ הזינוק וריחות דלק המירוצים גורמים להם להרגיש בבית. האווירה מקצועית למדי, ניכרת רמת ההשקעה של הצוותים ברכבים, בהתחשבות בתקנות הבטיחות ובהנחיות המארגנים. כולם רוצים בסוף היום שהאירוע הזה יהיה מוצלח.דראג דימונה 2016 התחלק ל-3 קטגוריות, קטגורית הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה ולשני ימים – יום חמישי אימונים, יום שישי מירוצים.
יום חמישי התנהל לפי הספר כשהמתחרים מוזנקים וזוכים לזמן מסלול מספק. כבר ביום הזה נרשמים זמנים מרשימים כשמיכאל רייכלין עם הקולט איבו שלו רושם 9.55 שניות אבל פוסל את הזינוק. בלי שום קשר לפסילה המספר הזה מראה כמה יכולת יש במכונית שבנה. הוא קובע מאוחר יותר 9.7 שניות ומהירות סופית של 246 קמ”ש זהו הזמן המהיר ביותר שנרשם באירוע.
עוד ראוי לציון הוא עלא עותמאנה עם האימפרזה GT המשופרת בכבדות שלו עם זמן של 10.1 שניות ו-242 קמ”ש. הזמן השלישי בטיבו נקבע עלי ידי לירן סיסו במיצובישי איוו ממש לא סטנדרטית עם זמן של 10.2 שניות ו-232 קמ”ש בסוף 400 המטרים. טל בן אברהם עם הקורבט Z06 קבע 11.5 שניות ו-218 קמ”ש אבי מוראדי עם פורש כפולת טורבינות ומונעת באחוריה קבע 12.1 שניות ו-214 קמ”ש. ושחר אלגזי שלנו עם הטרנס-אם המדהימה שלו קבע 12.6 שניות ו-192 קמ”ש.
גם החבר’ה עם ההנעות הקדמיות הציגו זמנים יפים כשבני אוזינסקי עם הליאון קופרה קובע 12.12 שניות ו-216 קמ”ש, יותם קריסטל עם גולף מארק 3 נותן 12.15 שניות ו-225 קמ”ש וחן בן אבא עם הסיוויק שקבע 12.223 מהיר באלפית שניה עטיה עבדאללה שסיים את 400 המטרים ב-12.224 שניות ו-205 קמ”ש בעוד גולף מארק 3. לדראג הגיעו גם אופנועים, כמובן שהיה שם אולג וסיליקוב שמשתדל להגיע לכל מירוץ על ארבע או על שני גלגלים. אבל המקצה היחיד שרץ לאופנועים רשם תאונה של המתחרה השני על שני גלגלים – גיא בן יהודה (שהתחרה גם במכונית ושלא היה מצויד בציוד מיגון ראוי) – ובעקבותיה הופסקה הזנקת האופנועים. לאולג נמדדה תאוצה ל-400 של 10.37 שניות עם מהירות של 258 קמ”ש.
היום השני, יום המירוץ, כבר נראה אחרת, וחוסר ארגון וסינכרון של ההפקה וכוחות הביטחון יצר מחלוקות ועיכובים רבים, לבסוף באיחור רב ולאחר שהוכנס הקהל ומצא את מקומו החלו מקצי חימום, אך אלו הופסקו במהרה, כשהתגלתה תקלה במערכת מדידת הזמנים. למעשה ביום המירוץ לא היתה שום יכולת למדוד זמנים כשרק מתחרה אחד זוכה לזנק וקבוע זמן רישמי.
זה היה מיכה אלוני, שקבע 11.8 שניות היחיד כאמור שנהנה ממדידת זמנים רשמית ביום המירוץ. מכאן הוזנקו המתחרים זה לצד זה, ללא מדידת זמנים רשמית אך בכך לא תמו הבעיות. הקהל העצום, פרץ את גדרות הבטחון, כשאנשי הבטחון והמשטרה מתקשים לשלוט בכמות האנשים האדירה. לא נרשמו נפגעים בנפש או ברכוש אבל זה כבר סימן את קיצו המתקרב של האירוע.
ממארגן דראג דימונה 2016, מומי לוי נמסר: “האירוע התחיל יפה לא ציפינו ליותר מ-2000 והגיעו כ-4000 ואלו היו אנשים שהיה קשה מאוד להשתלט עליהם. בסופו של יום האירוע עבר בשלום וללא נזק לגוף ולרכוש וזה חשוב. למרות התקלות הספורטאים המשיכו לתת גז וקיבלו זמן מסלול מספק. יש מקום רב לשיפור ברמת חברות האבטחה, המשטרה והטיפול מול הרשות לנהיגה ספורטיבית. כולם רוצים את זה ואנחנו במקום מצוין צריך רק לעושת כמה שינויים ואני מאמין שנוכל להנות כאן מאירועים מוסדרים ברמה גבוהה”.
ראש עריית דימונה הראה גישה חיובית ותומכת מאוד: ” אנחנו מתכבדים לארח פה בדימונה את המירוץ, אני אעשה הכול על מנת להפוך את דימונה לבירת הספורט המוטורי בתמיכתו של משרד הספורט והשרה מירי רגב שתומכת במהלך. כשפנו אלי המארגנים בבקשה לקיום אירוע, אחרי מצגת קצרה מייד הסכמתי ונענתי בחיוב לקיום האירוע תוך בקשה משאר הגורמים בעירייה ובמשטרה לשיתוף פעולה. אני צופה שבשנה הבאה יתקיימו במקום מספר אירועים נוספים”. ואנחנו מוסיפים שאפשר רק לקוות שיופקו הלקחים שהעיבו קצת על אירוע מוצלח למדי. נתראה במירוץ הבא.
מחפשים מנכ”ל או סמנכ”ל מדיה דיגטלית?, מקום העבודה שלי מתפורר…