אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דיאלים ארומה 125 במבחן – הרכב הזול בישראל
ראשי » מבחני דרכים » דיאלים ארומה 125 במבחן – הרכב הזול בישראל

דיאלים ארומה 125 במבחן – הרכב הזול בישראל

האם קטנוע זול ובסיסי חייב להיראות ולהרגיש כזה? מבחן לקטנוע הכי זול בישראל

אריאל אלסיבוני 23/12/2016 צלם: בני דויטש על הגז: אלי פנגס

תכירו, דיאלים ארומה 125 – אחיו של הדארט. לשניהם אותו המחיר, 9,000 שקלים חדשים. שניהם גם מוצעים באותה תוכנית מימון נטולת מקדמות, ריביות ושאר צרות. 250 שקלים בחודש, 36 תשלומים. יש גם אחריות לשלוש שנים וכל הפרטים האלו הופכים את הארומה (ואת אחיו כאמור) למשהו שהוא צעד כלכלי ולא רגשי. משהו שקל לקנות אותו ולהיפטר מהפקקים, החניות, הצרות.

אבל האם זוהי כל זכות קיומו. דיאלים ארומה 125 מתחמק ממשבצת המחיר שלו בעזרת המראה. מישהו בדיאלים התאמץ בכדי להפוך את הקטנוע הזה ל-“ת’אמת זה לא נראה כמו הקטנוע הכי זול בשוק, אחי”. והתוצאה מוצלחת למדי. הוא לא יזכה בשום פרס עיצוב, והחבר’ה מאיטליה יכולים להמשיך להיות רגועים, אבל הגוונים, הפרטים והמראה הכללי זכו לתגובות חיוביות ברחוב.

דיאלים ארומה 125
החלטנו ללוות את המבחן הזה עם תמונות קצת לא קשורות…

 

כשמתחילים לרכוב אפשר להבין כמה דברים. אפשר להיזכר שכלים בסיסיים וזולים לא מצוידים במיתלים איכותיים במיוחד וגם כאן המצב הוא כזה. על אספלט שבור או שיבושים בעלי שפה חדה הארומה לא זורח (בלשון המעטה), במיוחד מלפנים ושילוב של מהירות עם בור אלים כזה מעביר רעד לא נעים אל ידי הרוכב.


לעומת זאת איכות ההרכבה של דיאלים ארומה 125 עושה רושם טוב אבל יש פינות שלא מגומרות כמו שצריך. הפינות האלו מצטרפות לעוד כמה דברים שמזכירים את המחיר – כמו לוח מחוונים שמציג רק מד מהירות מכאני, מד מרחק מצטבר, נורות חיווי לאור גבוה וחיווי שני מאותתים. גם בשורת המתגים התחושה בסיסית למדי, הם מיושנים למראה ולתחושה, מציעים סידור טוב אך חסרים מתג להבזקת אור גבוה. לעומת זאת, הארומה כן מציע מתג תאורת אזהרה המפעיל ארבעת המאותתים.

כאן אלי פנגס מדהים טכניקת ירידה נכונה מהמדכה
כאן אלי פנגס מדגים טכניקת ירידה נכונה מהמדכה

 

עוד משהו שקצת הציק קשור למחוון הדלק. אחרי 84 ק”מ התייצב המחוג על מצב ריק. מהרתי לתחנה הקרובה ולמיכל נכנסו 3.2 ליטרים – לאן נעלמו 5.9 הליטר שמבטיח המפרט הטכני? את מחוג הדלק זה לא עניין והוא שלח אותי לתדלק עם עוד 2.7 ליטרים בטנק הדלק.

אבל כאן נגמרות הטענות פחות היותר לארומה הזה. הבשורות מתחילות עם צריכת דלק טובה של 26.3 ק”מ/ל’. המושב הנאה נוח למדי, נמוך ומציע תנוחת ישיבה זקופה וטובה. מתחתיו אפשר למצוא מקום לקסדה בינונית, וגם וו תליה שמצטרפים לתא פתוח רחב ויעיל למדי מלפנים ולמדרס רגליים שטוח ומציעים יכולת נשיאת מטען סבירה. המדרס מעט צפוף – הוא מאפשר לקחת את כפות הרגליים קדימה, קצת, אבל הזווית איננה נוחה.

דיאלים ארומה 125
וכאן הוא מדגים את תנוחת הגוף הנכונה על משטח חלקלק…

 

ברחובות הכרך הוכיח עצמו דיאלים ארומה 125 ככלי יעיל למדי, עם תחושת קלילות, זווית צידוד טובה ויכולת השתחלות משובחת בזכות מבנה צר יחסית. גם צמיגי הקנדה הפתיעו עם אחיזה מצוינת באספלט עירוני הלא תמיד משובח (גם בהטיות שגורמות לחלקי מתכת להתחכך באספלט).

המנוע וחיבורו לואריאטור טוב (עם מעט השהייה בזינוק מהמקום) והביצועים טובים אף הם. המנוע מרגיש חלק ונעים לכל טווח הפעולה וגם תאוצות ביניים הביניים טובות כשבאיזור ה-80 קמ”ש מקבל הארומה זריקת מרץ ששוככת רק לקראת 100 קמ”ש. עם קצת ירידה ואורך רוח נצפו 112 קמ”ש על שעון המהירות (99 קמ”ש אמיתיים על מכשיר ה-GPS). ואם כבר בכביש המהיר עסקינן – צריך לזכור שזהו קטנוע קצר בעל גלגלים בקוטר נמוך שמכוון לזריזות עירונית יותר מאשר יציבות כיווניות במהירות גבוה ועשוי להרגיש קצת תזזיתי לקראת המהירות המירבית. הבלמים מזכירים שוב שזה כלי בסיסי ומציגים עוצמה בינונית כשתפעול התוף האחורי מרגיש ספוגי ותפקודו של הקדמי חזק ולינארי יותר. מעבר לזה – מרווח הגחון יתמודד בקלות עם מדרכות ממוצעות, קל להרים את הקטנוע הזה על ג’ק האמצע או להניח על רגלית הצד בעלת המיקום הנגיש.

דיאלים ארומה 125
אנחנו לא בטוחים מה הוא מדגים כאן…

 

סיכום: דיאלים ארומה 125 הוא לא כלי מושלם. המיתלים מרגישים בסיסיים מאוד, יש נקודות קטנות ותמוהות כמו תפקודו של מחוג הדלק והמחסור במתג להבזקת אור גבוה לדוגמא, הוא עדיין לא עומד בתקן יורו 4 ולא מציע מערכות בטיחותיות מתקדמות. קטנוע בסיסי. מהצד השני, ככלי בסיסי, הוא זול מאוד לרכישה (משמעותית מכל מתחריו) ולמרות מחירו הנמוך הוא מציע יחידת הנעה טובה (גם אם פשוטה), שימושיות טובה, מושב נוח, יכולת עירונית מצוינת וכל זה באריזת רטרו נאה למראה. על פניו זו נראית כעסקה לא רעה כלל.

נתונים: סינגל מקורר-אוויר, 124.6 סמ”ק, 8.24 כ”ס ב-7,600 סל”ד, 0.9 קג”מ ב-6,000 סל”ד, 110 ק”ג, 26.3 ק”מ/ל’ (במבחן), 9,000 שקלים

דיאלים ארומה 125
מבחן ההרכבה המפרך – הארומה נותן את כל 0.9 הקג”מ שלו…

125 ארומה דיאלים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

2 תגובות

  1. אודי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 25/12/2016 בשעה 09:33

    יפה לדעתי שחברה מרימה את הכפפה ומוכרת קטנועים במחיר שבאמת עושה חשק לזנוח את ה 4 גלגלים ולחסוך את כל הפקקים. הדיאלים אולי לא הכי יפה בעולם ואולי לא הכי משוכלל שיש אבל במחיר שלו הוא גם לא אמור להיות אבל עושה רושם שהוא כן דו גלגלי שיביא מנקודה א׳ ל ב׳

  2. גדי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 17/01/2017 בשעה 18:13

    ומה עם מחירי הטיפולים?
    חבל שלא מפרסמים בכתבה?

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד