1. דוקאטי פאניגלה V4 מגיע אחרי תקופה ארוכה של ציפייה דרוכה לקראת עידן חדש בדוקאטי – נטישת הווי-טווין ומעבר למנועים מרובי בוכנות. זה האופנוע הסדרתי הראשון של החברה עם מנוע V4.
2. כמה מילים על המנוע. V4 בנפח 1,103 סמ”ק שמפיק 214 כ”ס ו-12.1 ומסוגל לטוס ל-14,000 סל”ד מרביים. בדוקאטי מספרים שהוא פותח בסיוע של קבוצת המרוצים של היצרנית, על סדר הצתה ייחודי וגל ארכובה שמסתובב לכיוון הנגדי. המנוע מהווה גורם עומס מרכזי בשלדה ויש לא מעט חומרים אקזוטיים (מגנזיום לדוגמה).
3. דוקאטי פאניגלה V4 מקבל מערך אלקטרוני מתקדם מבית היצרנית. המצערת חשמלית, ויש שלוש מפות הצתה – כביש, ספורט ומרוץ. יש בקרת אחיזה מתקדמת (8 מצבים, כולל ניתוק מוחלט), ABS של בוש (3 מצבים) בקרת החלקה ביציאה מפניה, בקרת בלימת מנוע קוויקשיפטר ועוד. כל הטוב הזה נשלט באמצעות חיישן מדידה אינרציאלי של בוש שפותח אפשרויות חדשות לגמרי – עד כמה יצא הצמיג האחורי בסלייד על הגז לדוגמה.
4. דוקאטי מציעה גם גרסאות חמות יותר. ה-S מוסיפה בולמים אדפטיביים מבית אוהלינס (במקום ה-Showa המקוריים) וחישוקים קלים יותר. גרסת הספציאלה מוסיפה מערכת פליטה של אקרפוביץ’ שמעלה את ההספק ל-226 כ”ס, גרפיקה ייחודית, מושב שונה, חלקים מסיבי פחמן ועוד.
5. דוקאטי פאניגלה V4 הגיע לישראל, ומחירו ההתחלתי נקבע על 175,000 שקלים. המשקל היבש של גרסה זו עומד על 175 ק”ג בלבד ומכאן הוא יורד בהתאם לגרסה, המחיר לעומת זאת הולך בכיוון השני.