דוקאטי מגיעה לתערוכת מילאנו, תערוכת הבית מבחינתה, עם כמה דגמים כשבראשם עומד ללא ספק, האופנוע הזה. דוקאטי סופרלג’רה, שכיאה לשמו מתהדר בנתון משקל זעום.
הדרך לנתון המשקל, 156 ק”ג יבש, עובר דרך הרבה סיבי-פחם. השלדה, הזרוע האחורית, הגלגללים והפיירינג עשויים כולם קרבון – הופכים את האופנוע הזה לקל ביותר מסוגו. דוקאטי טוענים שהשלדה של הסופרלגרה קלה מזו של הפאניגלה בלא פחות מ-40 אחוזים.

יש גם מנוע, הטווין המוכר בנפח 1,285 סמ”ק, קיבל מכלולים פנימיים קלים יותר (חלקם עשויים טיטניום) ומערכת פליטה שנראית כאילו הגיעה הישר מאליפות העולם בסופרבייק. התוצאה היא 215 כ”ס ב-11,000 סל”ד ומי שלא מסתפק בזה יוכל לרכוש “קיט מסלול” שמוסיף חמישה כוחות סוס ועוזר להיפטר מדברים מעיקים כמו מראות או רגלית צד.
החבילה האלקטרונית מקיפה כמובן וכוללת יחידת מדידה אינרציאלית שמפקחת על פעולת בקרת המשיכה והבלימה. דוקאטי מציגים כאן גם מערכת בקרת זינוק (DPL) והאופנוע מאפשר גם צפייה וניתוח נתונים לאחר רכיבה.

כמובן שהמיתלים הם המשובחים שיש על המדף של אולינס כולל מזלג קליל בקוטר 43 מ”מ מלפנים ובולם TTX36 מאחור. הבלמים הם רכיבים שנראו כאילו שירדו מאופנוע סופרבייק, מונובלוקים איבו M50 של ברמבו (הקליפרים הכי קלים וחזקים שהחברה מייצרת) מלפנים עם דיסקים בקוטר 330 מ”מ.

השאלה שעולה לך בראש האם זה יגיע לארץ וכמה זה עומד לעלות. אז התשובה היא כן והרבה. יש הקצאה אחת לישראל במחיר של כ-600,000 שקלים. ואנחנו רוצים סיבוב.