אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פחות כוח ופחות משקל: דוקאטי מציגה פאניגאלה V2 עם מנוע ה-890 החדש
ראשי » דו-גלגלי » פחות כוח ופחות משקל: דוקאטי מציגה פאניגאלה V2 עם מנוע ה-890 החדש
פאניגאלה V2

פחות כוח ופחות משקל: דוקאטי מציגה פאניגאלה V2 עם מנוע ה-890 החדש

דוקאטי חושפת במילאנו דור חדש של פאניגאלה V2 המתבסס על מנוע ה-890 החדש של החברה, עם פחות כוח אבל גם הרבה פחות משקל

אופיר דואק 06/11/2024 צלם: יצרן

ימים ספורים לפני פתיחת תערוכת מילאנו חשפה דוקאטי מנוע V טווין חדש שאמור לשמש סדרת דגמים חדשה שתיבנה על בסיסו. שנים מהדגמים הללו נחשפים כבר כעת עם פתיחת תערות האופנועים הגדולה והחשובה באירופה ומול הקהל הבייתי האוהד. שני הדגמים החדשים הם דורות חדשים לפאניגאלה V2 ולסטריטפייטר V2 שעד כה עשו שימוש במנוע הסופרוודרו בנפח 955 סמ”ק.

על הסטריטפייטר עוד נרחיב בנפרד, אבל קודם כל נתייחס לפאניגאלה V2 החדש שאמור להיות הדגם הנגיש והשפוי יחסית במשפחת הפאניגאלה. מבחינת העיצוב אי אפשר לטעות. המראה שומר על קשר עיצובי ברור למשפחה ולפאניגאלה V4 הבכיר, אך ה-V2 מוותר על הכנפונים הקדמיים, הוא בעל יחידת זנב שונה שבה משולבים שני חללים פתוחים המשמשים כמעין ספוילר לייצור כוח הצמדה ובניגוד ל-V4 המפלט לא ממוקם בתחתית האופנוע, מה שמכתיב מבנה פרינג וחרב תחתונה שונים, אלא חוזר להיות במבנה של שני דודים גבוהים, אחד מכל צד של הזנב.

פאניגאלה V2 מקבל את מנוע ה-890 סמ”ק החדש בגרסתו החזקה ביותר כרגע, כאשר הוא מספק 120 כ”ס ב-10,750 סל”ד ומומנט של 9.5 קג”מ ב-8,250 סל”ד. מספרים נאים, אבל מדובר ב-35 כ”ס פחות מאשר בפאניגאלה V2 היוצא בעל מנוע הסופרקוואדרו 955 סמ”ק. מדובר בשנמוך משמעותי שלא מקובל בעולם אופנועי הספורט שרק דוחפים את רמות ההספקים והקיצוניות מעלה באופן עקבי. אגב, באופן לא שגרתי מוצעת גם גרסה מוגבלת הספק לבעלי רשיון A1 שרוצים להיראות ולהרגיש שהם על הדבר האמיתי.


 

אלא שהקלף של פאניגאלה V2 מגיע מכיוון המשקל. משקלו היבש של פאניגאלה V2 החדש עומד על 179 ק”ג שהם 14 ק”ג פחות מאשר פאניגאלה V2 היוצא, כך שיחס המשקל/הספק המתקבל הוא עדין מצויין ועומד על 1.49 ק”ג לכ”ס לעומת 1.24 ק”ג לכ”ס בדור הקודם. הירידה המשמעותית במשקל מגיע קודם כל מכיוון המנוע השוקל 54.4 ק”ג, שהם 9.4 ק”ג פחות מאשר מנוע הסופרקוואדרו המוחלף.

השלדה בפאניגלה V2 היא שלדת מונוקוק מאלומיניום עם זרוע אחורי דו-צידית גם היא מאלומיניום, בניגוד לזרוע החד-צידית של הדור היוצא. בגרסתו הסטנדרטית יגיע פאניגאלה V2 עם שילוב של מזלג קדמי מתוצרת מרזוקי ובולם אחורי של קאייבה, שניהם בעלי אפשריות כיוונון מלאות. כמקובל אצל דוקאטי, גם פאניגאלה V2 החדש יוצע בגרסת S קרבית יותר בעלת מכלולים משודרגים. גרסת ה-S של פאניגאלה V2 החדש מגיעה עם מתלים מתכווננים מתוצרת אוהלניס, מושב יחיד ועוד כמה גודיז שגם עוזרים להשיל עוד 3 ק”ג ממשקל האופנוע.

מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת קאליפרים רדיאלים  M50 מלפנים וקאליפרים עם שתי בוכנות מאחור, לצד מערכת ABS הפועל תחת פניה ובעלת מספר מצבי התערבות לבחירת הרוכב.
כמו באח הגדול ומרובה הצילינדרים, גם פאניגאלה V2 מגיע עם שפע של מערכות עזר אלקטרוניות בהן בקרת משיכה, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע ומספק מצבי רכיבה עם אפשרויות כיול והתאמה אישית. עוד ברשימת הציוד הסטנדרטי כוללים קוויקשיפטר דו-כיווני ובקרת שיוט.
שיווקו של דוקאטי פאניגאלה V2 החדש אמור להתחיל באירופה בינואר הקרוב, כאשר הוא צפוי להגיע לישראל במהלך 2025.

 

Ducati Panigale V2 2025 13Ducati Panigale V2 2025 13Preview
Ducati Panigale V2 2025 14Ducati Panigale V2 2025 14Preview
Ducati Panigale V2 2025 15Ducati Panigale V2 2025 15Preview
Ducati Panigale V2 2025 16Ducati Panigale V2 2025 16Preview
Ducati Panigale V2 2025 17Ducati Panigale V2 2025 17Preview
Ducati Panigale V2 2025 12Ducati Panigale V2 2025 12Preview
Ducati Panigale V2 2025 11Ducati Panigale V2 2025 11Preview
Ducati Panigale V2 2025 10Ducati Panigale V2 2025 10Preview
Ducati Panigale V2 2025 08Ducati Panigale V2 2025 08Preview
Ducati Panigale V2 2025 09Ducati Panigale V2 2025 09Preview
פאניגאלה V2פאניגאלה V2Preview
Ducati Panigale V2 2025 02Ducati Panigale V2 2025 02Preview
Ducati Panigale V2 2025 03Ducati Panigale V2 2025 03Preview
דוקאטי פאניגאלה V2דוקאטי פאניגאלה V2Preview
Ducati Panigale V2 2025 05Ducati Panigale V2 2025 05Preview
Ducati Panigale V2 2025 06Ducati Panigale V2 2025 06Preview
Ducati Panigale V2 2025 07Ducati Panigale V2 2025 07Preview
Ducati Panigale V2 2025 18Ducati Panigale V2 2025 18Preview

דוקאטי דוקאטי פאניגאלה דוקאטי פאניגאלה V2 פאניגאלה V2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד