אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דו”ח מהירות: הנה 3 דברים שצריך לדעת
ראשי » מגזין » דו”ח מהירות: הנה 3 דברים שצריך לדעת
דוח מהירות

דו”ח מהירות: הנה 3 דברים שצריך לדעת

חוסר הפרופורציה בין התאונות שנגרמות בגלל מהירות לבין רמת האכיפה המופרכת הוא לא צודק ולא הגיוני

בן חסון 28/12/2017 צלם: דוברות משטרת ישראל

דו”ח מהירות. צמד מילים שמצמרר כל נהג. אם לומר את האמת זה לא מפתיע בהתחשב בנתוני הדו”חות שמשטרת ישראל חילקה לנהגים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2017. בשורה התחתונה אנחנו רואים עליה של 38% במתן הדו”חות, כאשר המהירות מככבת וזה גרם לנו לחשוב שכדאי לכם לדעת כמה דברים על דו”חות ומהירות.

1. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2016 נהיגה ב”מהירות מופרזת” הייתה הגורם ל-0.114% מהתאונות. עם נקודת הפתיחה הזו נעבור לנקודה הבאה.

2. למרות שהמהירות היא גורם שולי בסטטיסטיקה של תאונות הדרכים המשטרה מתמקדת באכיפת מהירות ע”י מצלמות (היא אף הורידה את רף האכיפה לא מזמן) ושלל אמצעים טכנולוגים שונים, כך שבעשרת החודשים הראשונים של שנת 2017 נרשמה עליה של 134% במספר דו”חות המהירות שחולקו לנהגים (יותר מ-300,000 דו”חות). זה אומר הכנסה של למעלה מ-300 מיליון שקל למדינה מדו”חות מהירות בלבד. העבירה שאחראית לשבריר מתאונות הדרכים בישראל. הגיוני.

דוח מהירות
יעשו הכל כדי לרשום דו”ח מהירות, אבל מה עם שאר העבירות?

 


3. אז מה כן גורם לתאונות? אי ציות לרמזור אדום אחראי לכ-12.72% מהתאונות, אי מתן זכות קדימה להולך רגל ל-9.82% מהתאונות, אי ציות לתמרורים אחראי ל-7.02% מהתאונות ואי שמירה על המרחק ל-4.58% מהתאונות, למשל. הירדמות נהגים גורמת לפי 2 יותר תאונות מהמהירות ונסיעה נגד כיוון התנועה ליותר מפי 3. לפי ההיגיון הזה אנחנו אמורים לראות על כל מצלמת מהירות שתי עמדות רענון לנהגים ושלוש מצלמות שמתעדות נסיעה נגד כיוון התנועה. אבל זה לא קורה.

מה המסקנות? המגמה הלא הגיונית הזו ממשיכה. יותר קל לאכוף מהירות בכבישים ישרים, מוארים ורחבים מאשר לחנך את האוכלוסייה לנהיגה נכונה, לאכוף תקנות נסיעה ברכב כבד (לא צריך להזכיר את התאונות המחרידות האלו ואת מצעד הגשרים מהחודשים האחרונים נכון?) ובאופן כללי לטפל בגורמים שנוטלים משקל כבד יותר בסטטיסטיקת תאונות הדרכים העגומה שלנו.

דוח מהירות
מה עם, למשל, להתחיל לאכוף ציות לרמזור בצורה מקיפה יותר?

 

אז מה עושים? אם בדיוק הניחו בידכם דו”ח מהירות חדש אל תמהרו לרוץ ולשלם אותו. בקשו להישפט. זה יגזול מכם זמן אבל גם מבתי המשפט, שכבר היום מתקשים לעמוד בעומס הגובר של נהגים שמגיעים למפתנם בניסיון לערער על הדו”ח שקיבלו. אם זה לא יגרום לביטול, זה לפחות ירחיק (מאוד) את תשלום הקנס. העומס על בתי המשפט עשוי להחזיר את הגלגל לאחור ולייצר החלטה הפוכה של העלאת רף האכיפה.

למהירות יש זמן ויש מקום, וברור שישנם דו”חות שמקומם מוצדק, אבל התחושה היא שמשטרת ישראל סימנה לעצמה כמטרה לחלוב את נהגי ישראל באמצעי הקל, הפשוט והכי לא רלוונטי. מה חדש בעצם…

דוח מהירות

מצלמות מהירות משטרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד