אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הקאמבק של דה תומאסו: P72 מגיעה סוף סוף לייצור
ראשי » חדשות » הקאמבק של דה תומאסו: P72 מגיעה סוף סוף לייצור
דה תומאסו

הקאמבק של דה תומאסו: P72 מגיעה סוף סוף לייצור

כמעט 6 שנים לאחר שהוצגה לראשונה, מגיעה דה תומאסו P72 לייצור כשהיא מחזירה לחיים את המותג האיטלקי האקזוטי בפעם המי יודע כמה

אופיר דואק 23/12/2024 צלם: יצרן

השם דה תומאסו אולי לא זכה להילה היוקרתית של שמות איטלקיים כמו פרארי, למבורגיני או מזראטי, אך הוא עדין בעל מעמד נחשק בקרב חובבי האקזוטיקה האיטלקית. מספיק נחשק כך שלמרות שהחברה פשטה רגל אינספור פעמים עדין יש מי שמוכן להשקיע בה כדי להחזיר אותה לימי גדולתה (למרותש אלו היו קצרים למדי בשנות ה-70 בעיקר).

ההיסטוריה של נהג המרוצים אלסנדרו דה תומאסו וחברת המכוניות אותה ייסד היא ארוכה, מפותלת ומלאת תהפוכות. בגלגול האחרון נרכשו הזכויות על השם דה תומאסו בשנת 2009 על ידי יו”ר פיאט לשעבר שהקים חברה חדה שיצאה לדך ב-2014. את אב הטיפוס למכונית הראשונה שלה המכונה P72 חשפה החברה חמש שנים לאחר מכן בפסטיבל גודווד. אלא שאז הגיע משבר הקורונה שעצר את פעילות החברה ותהליך הפיתוח. כעת סוף סוף נכנסת דה תומאסו לישורת האחרונה לקראת תחילת היצור הסדרתי של ה-P72.

ההגדרה יצור סדרתי היא קצת מופרזת, שכן רוב הבניה של דה תומאסו P72 תהיה בעבודת יד ובחברה מתכוונים לייצר רק 72 יחידות מהמכונית עם תג מחיר התחלתי של 1.6 מיליון יורו. דה תומאסו P72 נקראה ועוצבה בהשראת ה-P70 שנבנתה בסוף שנות ה-60 על ידי קרול שלבי כדי שדה תומאסו תוכל להתחרות במרוץ 24 השעות של לה מאן. ה-P70 לא ממש הצליחה להשאיר חותם על המסלול, אבל היא פיסת נוסטלגיה ראויה להיאחז בה כדי להצדיק את המחיר העסיסי של ה-P72.


בדה תומאסו מגדירים את ה-P72 כמכונית על מודרנית ממוקדת בנהג שהיא “נוסטלגיה אנאלוגית”. בפועל זה אומר שמתחת לעיצוב המעוגל והמרהיב והמרכב מסיבי פחמן מסתתרת שלדת מונוקוק מסיבי פחמן, תתי שלדות מהחומר האקזוטי ומערכת מתלים עם זרועות אלומיניום ויחידות בולם/קפיץ אופקיות ומתכווננות. את המכונית יניע מנוע V8 מרכזי בעל מגדש על בנפח 5.0 ליטר שבמקור מניע את פורד מוסטאנג שיספק 750 כ”ס ולמעלה מ-90 קג”מ ללא עזרה חשמלית כלשהיא, בניגוד לשלל מכוניות העל מהבציר האחרון. תיבת ההילוכים היא ידנית בעלת 6 יחסי העברה.

דה תומאסו צפויה להתחיל במסירות כבר במהלך 2025 כשעדין נותרו יחידות אותן ניתן להזמין, במידה שיש לכם כאמור 1.6 מיליון יורו פנויים. אם בכל זאת תפספסו  את ההזדמנות, בחברה שוקדים כבר על ייצור המכונית השניה שלהם המכונה P900 והיא אקזוטית יותר, ממוקדת מסלול ובעל מנוע V12 שתיוצר רק ב-18 יחידות. עכשיו רק נותר לקוות שהאפיזודה הזו של דה תומאסו תהיה מוצלחת יותר.

De Tomasso P72 2025 01De Tomasso P72 2025 01Preview
De Tomasso P72 07De Tomasso P72 07Preview
De Tomasso P72 06De Tomasso P72 06Preview
De Tomasso P72 05De Tomasso P72 05Preview
De Tomasso P72 04De Tomasso P72 04Preview
De Tomasso P72 03De Tomasso P72 03Preview
De Tomasso P72 02De Tomasso P72 02Preview
דה תומאסודה תומאסוPreview

P72 דה תומאסו דה תומאסו P72
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד