אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ג’נסיס GV80 (מבחן דרכים): שיפור יקר
ראשי » מבחני דרכים » ג’נסיס GV80 (מבחן דרכים): שיפור יקר
ג'נסיס GV80

ג’נסיס GV80 (מבחן דרכים): שיפור יקר

מתיחת הפנים שקיבל ג'נסיס GV80 משקפת את תהליך ההשבחה העקבי של מותג היוקרה הקוריאני. אבל להשבחה הזו יש מחיר

אופיר דואק 19/11/2024 צלם: אופיר דואק

כבר כתבנו לא פעם עד כמה מעוררת הערכה הריצה לצמרת של ג’נסיס והדבקת הפער מול מותגי היוקרה הוותיקים, ובראש ובראשונה מול הטריו הגרמני. תוך מספר שנים מאז הפיכתה למותג עצמאי, הציגה ג’נסיס משפחת דגמים שלמה של מכוניות סדאן ורכבי פנאי. עדין רחוק מההיצע העצום של הגרסאות ותת הגרסאות של המותגים הגרמנים, אבל מספיק כדי להציב נוכחות בסגמנטים המשמעותיים.

הזמן עובר מהר ואותם דגמים שהביאו את בשורת היוקרה הקוראנית כבר מגיעים לאמצע מחזור החיים. ברוב המקרים היה ניתן להסתפק במתיחת פנימיים מינורית, אבל בשוק הפרימיום התובעני והדורשני שבו הלקוחות דורשים להיות בחזית ולקבל את מיטב החידושים שיש לתעשיית הרכב להציע בג’נסיס לא יכלו להסתפק בקצת איפור ותוספת אבזור.

את מתיחת הפנים של אמצע חיים ביצעה השנה ג’נסיס למשפחת ה-80 הסאלונית שלה שכוללת את ה-G80 הסדאנית ורכב הפנאי הגדול GV80 שקיבל באותה הזדמנות אח ספורטיבי יותר למראה עם גג משתפל עם ההגדרה השיווקית צינית “קופה”. עוד יישור קו קטן מול ההיצע הגרמני. משפחת ה-80 המעודכנת על חידושיה התייצבה בישראל כשהיא תנסה לשמר את אפקט החדירה המוצלח של ג’נסיס מהשנתיים האחרונות. זו לא קטגוריה של רבי מכר, אבל GV80 אותו פגשנו הוא הדגם היותר משמעותי שאמור להפגין את הנוכחות של הסדרה על הכבישים.


 

לפעמים לשמור על הקיים הרבה יותר קשה מאשר ליצור אותו מלכתחילה. לפחות מבחינה עיצובית בג’נסיס לא התפתו לשנות וזה טוב. קו העיצוב הייחודי של לוק דנקרוולקה נשמר. שילוב של אלגנטיות ומאסיביות. כזה שלא מתנצל עם נקלע לחניון הקאנטרי ליד X5 או GLE ומצליח להיות שונה מהם למרות הצללית הקובייתית. יותר מידי דמיון לבנטלי יגידו המלעזים. זה לא מפתיע ולטעמנו רק מאשרר את תצאה המוצלחת שמושגת מבלי להיגרר לגימיקים מצועצעים וצעקניים, בהם חוטאים מתחרים שמנסים למצוא גם הם את מקומם בצמרת.

את עיקר השינויים שמרו בג’נסיס לתא הנוסעים, כשהם מישרים קן עם אופנת המסכי הענק, אלא שגם כאן הגישה היא שונה. במקום מסך ענק ניצב במרכז לוח המכשירים ומשתלט על לוח המכשירים העדיפו בג’נסיס לשמור על המבנה ומראה קלאסי יותר, כשהשליטה על בקרת האקלים מתבצעת ממסך מגע בעל תצוגה קבועה ומגובה בחוגות פיזיות. נראה מודרני והרבה יותר קל לתפעול. את ההצגה שמרו המעצבים ללוח המחוונים ותצוגת המולטימדיה שהם כעת על גבי מסך אחד רוחבי בגודל של 27 אינץ’. המראה מרשים, הממשק נאה ופשוט לתפעול עם אפשרות שליטה גם באמצעות חוגה בין המושבים שנדרשת לאור העובדה שהמסך רחב מכדי להגיע לפינותיו הרחוקות מבלי להתכופף.

 

שם בין תפריטי המולטימדיה חבויים שלל פיצ’רים חיוניים יותר (רמקול פנימי לשיחה עם היושבים מאחור) חיוניים פחות (מצבי הירגעות עם מוזיקה בהשראת סדנת ניקוי רעלים בפרדס חנה). כל זה עטוף באווירה מחניפה ומעודנת, עם אכות חומרים משובחת וירידה מרשימה לפרטים עד לקצה מנוף האיתות. מההיבט הזה הדביקה ג’נסיס את הגרמניות, ומצליחה במקרים מסוימים להתעלות עליהם. צריך להיות ממש קטנוני כדי להתלונן על משהו כשאתה ספון בתא הנוסעים של ה-GV80 בפרט שרמת האיכות וההשקעה ממשיכה גם לשתי שורות המושבים האחוריות. דווקא לאור ההשקעה העיצובית הגדולה המסך הרוחבי המלבני פחות מתחבר עם קו העיצוב הכללי, והקירבה בין חוגות בורר ההילוכים לתפעול המולטימדיה קרובות מידי. אבל באמת שזהו.

 

לתחושת הנינוחות אותה משרה תא הנוסעים תורם גם אופיו של ה-GV80. בג’נסיס לא ניסו להמציא את הגלגל מחדש ולהפוך בהמה במשקל 2.3 טון לצ’יטה אתלטית. המתלים האדפטיביים מכוילים לכיוון רך במעט במצבם הבסיסי ומעניקים יכולת ספיגה טובה מאד ברוב תנאי הדרך, עם רגישות רק למפגעים קטנים בשל חישוקי הענק. מעבר למצב הספורטיבי ישפר את יכולת הריסון על כבישים גליים אבל לא יעניש בנוקשות יתרה. בידוד רעשים מרשים, שמסתייע בזיגוג כפול מלפנים ומערכת נטרול רעשים אקטיבית, הופך את ג’נסיס GV80 לקרוזר נהדר לנסיעות ארוכות

היכולות הדינאמיות מספקות בהחלט, בטח בהתחשב בגודלו ומשקלו של ה-GV80. הוא התגלה כמאוזן ומדויק, אך חסר יכולות לייצר ריגוש או דרמות מכל סוג. במידת מה ניתן להצטער על זה, כי ג’נסיס GV80 מגיע עם יחידת הנעה משובחת. במקום מנוע הדיזל איתו הגיע בעבר ישנו מעתה V6 בנזין כפול מגדשים בשרני, ללא עזרה חשמלית כלשהי ועם קרוב ל-400 כ”ס שתמיד עושים טוב על הלב. והמנוע הזה של ג’נסיס נמרץ, חלק וכמעט תמיד עובד בתיאום מדויק עם תיבת ההילוכים האוטומטית החלקה. הביצועים לא מסחררים אחרי השהייה ראשונית והורדת הילוכך או יש מספיק כוח לבצע כל משימה. המחיר הוא צריכת דלק של כ-7 ק”מ לליטר.

 

ג’נסיס GV80 המחודש הוא לא רכב זול, וביחס ל-GV80 המקורי שנחת כאן לפני 3 שנים הוא התייקר בכ-70 אלף שקלים וזה לא מעט.  מצד שני, הוא עדין זול בעשרות אלפי שקלים ואף יותר מהמתחרות הגרמניות אותן הוא מתיימר לאתגר. אבל זה לא אומר שהוא סובל מרגשי נחיתות, להפך. לפחות בכל מה שקשור לתא הנוסעים הטכנולוגיה ומערכות הבטיחות מספק ה-GV80 שילוב מרשים של רמת הגשה גבוהה, מיטב המערכות הקיימות כיום (שגם מתפקדות היטב) ופיצ’רים ייחודיים (למשל אפשרות הסעת הרחב מהחניה באמצעות השלט). יחד עם יחידת הנעה מרשימה ועיצוב בעל נוכחות הוא מראה שהקוראנים ממשיכים לצמצם פערים, ואפילו מצליחים להתעלות בתחומים מסויימים, חבל רק שצמצום הפערים הבא לידי ביטוי גם בעליה משמעותית במחיר.

ג’נסיס  GV80 “לקשרי” – תעודת זהות
מנוע: 3.470 סמ”ק, טורבו בנזין V6, הספק: 375 כ”ס ב-5,750 סל”ד, מומנט: 54 קג”מ ב-1,300-4,500 סל”ד, תמסורת: אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 295.5 ס”מ, משקל: 2,315 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.2 שניות, מהירות מרבית: 240 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 8.1 ק”מ לליטר, מחיר: 639 אלף שקלים

Genesis GV80 2024 06Genesis GV80 2024 06Preview
Genesis GV80 2024 01Genesis GV80 2024 01Preview
Genesis GV80 2024 02Genesis GV80 2024 02Preview
Genesis GV80 2024 08Genesis GV80 2024 08Preview
Genesis GV80 2024 05Genesis GV80 2024 05Preview
Genesis GV80 2024 09Genesis GV80 2024 09Preview
Genesis GV80 2024 07Genesis GV80 2024 07Preview
Genesis GV80 2024 12Genesis GV80 2024 12Preview
Genesis GV80 2024 13Genesis GV80 2024 13Preview
Genesis GV80 2024 14Genesis GV80 2024 14Preview
Genesis GV80 2024 03Genesis GV80 2024 03Preview
Genesis GV80 2024 04Genesis GV80 2024 04Preview
Genesis GV80 2024 11Genesis GV80 2024 11Preview
Genesis GV80 2024 10Genesis GV80 2024 10Preview
ג'נסיס GV80ג'נסיס GV80Preview
Genesis GV80 2024 19Genesis GV80 2024 19Preview
Genesis GV80 2024 18Genesis GV80 2024 18Preview
Genesis GV80 2024 17Genesis GV80 2024 17Preview
Genesis GV80 2024 21Genesis GV80 2024 21Preview
Genesis GV80 2024 22Genesis GV80 2024 22Preview
Genesis GV80 2024 15Genesis GV80 2024 15Preview
Genesis GV80 2024 16Genesis GV80 2024 16Preview

GV80 SUV יוקרתי ג'נסיס ג'נסיס GV80 ג'נסיס GV80 2024 קרוסאובר יוקרתי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד