לפני מספר שבועות החלה חברת ‘לובינסקי’ לשווק בישראל את אופל פורנטרה החדש, המוצע גם בגרסת 7 מושבים שהפכה אותו לדגם ה-7 מושבים הזול בישראל. בימים אלו מצטרף לאולם התצוגה הסמוך של סיטרואן ה-C3 איירקרוס החדש – אחיו למחצה של הפרונטרה שכמותו מוצע גם כן בגרסת 7 מושבים הנמכרת במחיר זהה העומד על 157 אלף שקלים.
סיטרואן C3 איירקרוס החדש נושא איתו את החזית העדכנית של סיטרואן, אותה כבר פגשנו גם ב-C3 הקטנה, עם שבכה מודגשת אטומה למחצה שבאמצעה סמל סיטרואן החדש ושלושה פסי לד היוצרים את האות C ביחידות התאורה הקדמיות. בתי גלגלים מנופחים, מרווח גחון נדיב של 20 ס”מ ואפשרות לגג בצבע לבן או שחור משלימים את המראה האופנתי.
מעבר להבדלי העיצוב, ה-C3 איירקרוס נבדל גם במאפיינים המזוהים של סיטרואן, בהם מערכת המתלים המשלבת בולמי זעזועים הידראוליים פרוגרסיביים ומושבי הנוחות המוכרים שהם חלק מה-DNA הנוכחי של דגמי החברה הנותן דגש על מסרות נוחות הנסיעה של דגמי החברה לאורך השנים. כך גם העיצוב הפנימי המינימליסטי של לוח המכשירים תוך התבססול על מסך קטן ומוגבה המשמש כלוח מחוונים ומסך מרכזי 10.25 אינץ’ רוחבי במרכז.
יחידת ההנעה של סיטרואן C3 מוכרת מהפרונטרה ומשלל דגמי הדור החדש של קבוצת סטלנטיס, כשהיא משלבת מנוע 1.2 ליטר מוגדש עם מערכת היברידית קלה היוצרים הספק משולב של 145 כ”ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. הזינוק ל-100 קמ”ש אורך 8.8 שניות זריזות למדי, המהירות המרבית הינה 197 קמ”ש ואילו צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת על ידי סיטרואן היא 18.2 ק”מ לליטר.
סיטרואן C3 איירקרוס ישווק בישראל בשלב זה ברמת גימור אחת הכוללת אבזור בטיחות אקטיבית מלא (בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה ושמירה על נתיב, התרעה על תנועה בשטחים מתים) אך באופן, מפתיע ללא בקרת שיוט אדפטיבית. מעבר לכך מגיע סיטרואן C3 איירקרוס עם בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטית לטלפון, תאורת LED ראשית, מושבים בריפוד משולב דמוי עור, צביעה דו-גוונית וחישוקי 17 אינץ’. מחירו של סיטרואן C3 איירקרוס עומד כאמור על 157 אלף שקלים בתצורת 7 מושבים, כאשר בתצורת 5 מושבים מתחיל מחירו ב-145 אלף שקלים.