כנראה שההצלחה של פורד ראפטור האמריקאי לא אפשרה לאוסטרלים, שבעצמם חובבי טנדרים לא קטנים (ותופעת ה’יוט’ שם זה נושא לכתבה שלמה…), לשבת בשקט ולא להגיב. אז האוסטרלים רוצים גם, רק שלהם אין פורד F150 כמו לאמריקנים – מה עושים? מתחילים לתכנן אחד משל עצמכם, כמובן. לשם כך נבחר פורד ריינג’ר, טנדר בינוני המבוסס על מאזדה BT50, ועל הבסיס שלו תציג החטיבה האוסטרלית של פורד את הפרשנות שלה לשם ראפטור, מתישהו בשנת 2018.
הרעיון דומה בתפישה – לקחת טנדר מן השורה ולהפוך אותה למכונת שטח מושחזת טורפת שבילים שיכולה לאכול הכל, ברוח משאיות ה”טרופי טראק”, רק בקטן וסדרתי יותר. בפורד לא מפרטים הרבה בשלב זה, אבל בדומה לראפטור המוכר אנחנו צופים לסט בולמים וקפיצים שיכולים לעמוד בהתעללות רצינית, צמיגי שטח ראויים, עיצוב חיצוני בעל חזות מאיימת וכמובן – מנוע חזק שיזיז את העסק קדימה, ומהר.

דווקא פה נכונה לנו הפתעה – תחילה חשבו שפורד תתאים גרסה של מנוע ה-3.5 ל’ V6 שנמצא ב-F150 ראפטור לחזית הריינג’ר, אבל השמועות אומרות שהראפטור הקטן יעשה שימוש דווקא במנוע טורבו-דיזל!. בפורד לא ילכו על מנוע ה-3.2 ל’ (5 ציל’, דיזל) שיש בריינג’ר היום, כנראה משיקולים של הפחתת משקל מהחזית. במקום זאת, אם השמועות נכונות, בחזית יהיה מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל’ שיפיק למעלה מ-200 כ”ס וישודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.
בכל מקרה, ועד שהגרסה הסדרתית תוצג רשמית, בפורד כבר שחררו טיזר מנסיעות המבחן שלהם עם הבייבי-ראפטור – היישר מהאאוטבק האוסטרלי. דיזל או לא, זה נראה מבטיח: