אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
גאס-גאס 700 SM (רכיבה ראשונה): החוליגן לבש אדום
ראשי » מבחני דרכים » גאס-גאס 700 SM (רכיבה ראשונה): החוליגן לבש אדום
גאס-גאס 700 SM

גאס-גאס 700 SM (רכיבה ראשונה): החוליגן לבש אדום

גאס-גאס מציגה אופנוע כביש ראשון והיא הולכת על מלאי החלקים המשפחתי בכדי לעשות את זה. מה מסתתר מתחת לסופרמוטו הגדול הזה? תחושות מוכרות שמיועדות לחלק הפחות רגוע בקהל

אריאל אלסיבוני 27/12/2022 צלם: יולי קיסליוב

הגדרות יכולות לבלבל חשבתי לעצמי בזמן שהתקרבתי לכיוון גאס-גאס 700 SM החדש דנדש שהרגע נחת כאן. מצד שני הן הכרחיות בכדי להבין את הסיפור. לדוגמה, מהי ההגדרה המדויקת לסופרמוטו. או לחלופין, מהו אופנוע חדש.

תוך כדי שאספר לכם על ה-700 הזה, נפתור את ההגדרות האלו, וגם אחרות אולי, בדרך להבין מה הסיפור כאן בדיוק. וכרגיל, יש סיפור, ויש לו משמעות עמוקה עבור גאס-גאס. אבל אני מקדים, כהרגלי, את המאוחר.

גאס-גאס 700 SM הוא אחד מצמד כלים חדשים שהגיע לישראל ושניהם משתמשים באותה פלטפורמה, ה-SM שלפנינו מיועד לכביש ואילו אחיו הכמעט תאום, 700 ES מיועד לאלו שרוצים יותר שטח בתמהיל הרכיבה שלהם.

גאס-גאס 700 SM
נראה מוכר לא?

 


בתור אחד שמכיר את תחום הסופרמוטו מקרוב והתחרה בליגת הסופרמוטו המחתרתית שהייתה פעילה כאן בשנות האלפיים, אני יכול להגיד לך מה הוא סופרמוטו עבורי. כן, אני מסתפק בהיסטוריה מקומית קצרה ולא בזו העולמית הענפה יותר (את זה אעשה בהזדמנות אחרת). עבורי סופרמוטו היה אופנוע שטח מוסב, כזה שפירקת ממנו את החישוקים המקוריים והרכבת עליו סט 17 אינץ’. בתור מרוץ שאמור לקבוע מי הרוכב הטוב ביותר בכל צורות הרכיבה, החישוקים נותרו חישוקי שפיצים – בכדי לטפל בקטע השטח שהוא חלק בלתי נפרד מסופרמוטו. מעבר לזה התאמת לו תושבת אחרת לקליפר ושמת דיסק קדמי גדול יותר. אם היה לך תקציב, היית משדרג את המזלג והבולם האחורי. זהו פחות או יותר.

היות והמטרה הייתה מרוצים הבסיס היה בד”כ (בישראל בתחילת הדרך) אופנוע אנדורו מקצועי. זה אומר בשנים ההן, שאם החלטת גם להשתמש ביום-יום באופנוע הסופרמוטו שבנית בידיך הרועדות, קיבלת חוויה מיוחדת. נקרא לזה ככה. מצד אחד היה לך ביד כלי שיכל לענות לכל גחמה מטורללת ככל שתהיה, מצד שני, זה לא היה כלי רכב. המושב צר, החוקיות מוטלת בספק, המנוע רועד ואתה לא יכול להשאיר אותו רגע לבד. בלי מפתח, עם משקל נמוך, לא ממש היה בעיה לגנוב אחד כזה.

מהבחינה הזו גאס-גאס 700 SM הוא לא סופרמוטו. תחשוב יותר לכיוון שבין סופרמוטו חרגולי המבוסס על מוטוקרוס עדכני לבין היפרמוטרד גדול, כבד ויקר יותר. הוא לא מרגיש קליל ומתמסר כמו הראשון, ומרגיש הרבה יותר קליל, זמין ומיידי מהשני. מקום טוב באמצע? לגמרי. אז למעשה גאס-גאס 700 SM לוקח את רעיון הסופרמוטו לשלב הבא. לעוד מהירות בבינעירוני, לתחושה קצת יותר נוחה, למשהו שיכול להיות שימושי ביום-יום. השלב שאחרי הסופרמוטו השורשי אם תרצו.

גאס-גאס 700 SM
האדום עושה לעיצוב הזה טוב

 

אם המילים יום-יומי יוצרות איזו תמונה של אופנוע נורמטיבי ושפוי, אני מתנצל. כי ה-700 הזה, עם כל הכבוד לעובדה שאפשר לרכוב עליו בבינעירוני במהירות שיוט סבירה, והוא נוח מאוד בתוך העיר, ואפילו יש לו מפתח ולוח שעונים ועוד רכיבים שלרוכב סופרמוטו מהעבר נכנסים תחת סעיף פינוק, הוא לא אופנוע נורמטיבי ושפוי.

בואו ניזכר רגע איך בנוי האופנוע הזה בכדי להבין את הסיפור. יש כאן שלדת מסבך צינורות כרום-מולי שנראית מאסיבית מאוד. המושב גבוה ושטוח כמעט לחלוטין. בין הרגליים יש את מה שנחשב לסינגל החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי. מיכל הדלק ממוקם בצורה ייחודית כזו שאמורה להנמיך את מרכז הכובד. יש מתלים של WP בשרניים ומתכווננים וקליפר ראדיאלי של ברמבו מקדימה.

אז אתה יושב עליו, גבוה, האופנוע תחתיך מגרגר ומחכה לכל פקודה. כל נגיעה באחד מאמצעי השליטה מייצרת תגובה חדה ומיידית. הפעולה של כל אחד מאלו לינארית ומדויקת. אם ניקח את ידית הגז כדוגמה, נגלה שכל סנטימטר שלה שולח כמויות אדירות של כוח אל הגלגל האחורי. קצר, מתפרץ. אפשר כמובן לחבר את כל זה בעדינות אבל זה דורש המון דיוק מצד הרוכב. בכדי לרכב עליו לאט וחלק, צריך לעבוד בזה. גאס-גאס 700 SM לא מעונין באמת בכאלו, וגם לא מרגיש שותף לעניין. תתחיל להעמיס על המנופים והכל נופל למקום. הוא מאיץ בחדות, נשתל באדמה, יורד עד כמה שתעז ועף החוצה. ההיגוי הקליל, התנודה השקולה על המתלים, כולם כאילו מבקשים עוד עומס בכדי שתוכל להרגיש למה נבנה האופנוע הזה באמת.

גאס-גאס 700 SM
מה שטוב בכל האלקטרוניקה הזו, זה שאפשר לכבות אותה

 

כחלק מרשימת הפינוק, יש כאן לא מעט מערכות עזר לרוכב. את מי שבא להוציא לו את המיץ יעניין כפתור ביטול בקרת המשיכה, מצב הרכיבה המשוחרר יותר וגם האפשרות לבטל את ה-ABS מאחור. מעבר לזה כדאי לדעת שיש כאן ABS לפנייה, קוויק-שיפטר (מיותר לטעמי) ועוד דברים שהופכים את האופנוע הזה לבטוח ועדכני. משהו שאין כאן, אלו חישוקי שפיצים.

סופר או היפר גאס-גאס 700 SM מגיע עם חישוקי 17 אינץ’ יצוקים. לא כאלו שמתוכננים לספוג שטח. למה? לדעתי הספרדים רצו ללכת עד הסוף עם אופנוע הכביש הראשון שלהם. כאילו שמחים לייצר סוף סוף אופנוע עם חישוקים נטולי שפיצים. אמירה. התוצאה מרשימה בלי שום קשר לתחושות ברכיבה. הצבע האדום-אדום של גאס-גאס עם החישוקים השחורים האלו, גורמים לאופנוע הזה להיראות שונה ומיוחד מאוד בנוף.

וזה למרות שהוא לא אופנוע חדש כן? זאת אומרת הוא חדש לחלוטין, אבל הבסיס שלו מוכר למדי. מוכר כמו האסקי 701 סופרמוטו או ק.ט.מ 690 סופרמוטו. שלושה אופנועים שהם אחד. אז הדגם החדש הזה עבור גאס-גאס, גם מייצר מחזה בולט מאוד בתוך שלישיית החוליגנים הזו. אדום זה צבע שרק פרארי יכולה להחזיק בכבוד, ודוקאטי אם נגלה סלחנות עם החוק הזה, אבל לא יותר. מבט אחת על ה-700 הזה גרם לי להתגמש קצת. הוא פשוט נראה מצוין.

גאס-גאס 700 SMגאס-גאס 700 SMPreview
700 SM (6 of 10)700 SM (6 of 10)Preview
700 SM (9 of 10)700 SM (9 of 10)Preview
700 SM (8 of 10)700 SM (8 of 10)Preview
700 SM (7 of 10)700 SM (7 of 10)Preview
700 SM (5 of 10)700 SM (5 of 10)Preview
700 SM (4 of 10)700 SM (4 of 10)Preview
גאס-גאס 700 SMגאס-גאס 700 SM
נראה מוכר לא?
Preview
גאס-גאס 700 SMגאס-גאס 700 SM
האדום עושה לעיצוב הזה טוב
Preview
גאס-גאס 700 SMגאס-גאס 700 SM
מה שטוב בכל האלקטרוניקה הזו, זה שאפשר לכבות אותה
Preview

זה גורם לי לתהות על מקומו והאם זה מספיק מול האחים התאומים שלו. התשובה היא שלצעד ראשון לכיוון הכביש, זה בהחלט מספק. לאן גאס-גאס ייקחו את זה מכאן, ולאן קונצרן ק.ט.מ יכוון אותם, ובכן, זהו סיפור שעוד ייכתב.

מנוע סינגל, 692.7 סמ”ק  הספק 74 כ”ס ב-8,000 סל”ד מומנט 7.4 קג”מ ב-6,500 סל”ד משקל (יבש) 148.5 ק”ג  גובה מושב 898 מ”מ מיכל דלק 13.5 ל’ מחיר 69,000 שקלים

גאס גאס סופרמוטו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד