אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M3 – הנה 4 דגמים שלא הגיעו לייצור
ראשי » מגזין » ב.מ.וו M3 – הנה 4 דגמים שלא הגיעו לייצור

ב.מ.וו M3 – הנה 4 דגמים שלא הגיעו לייצור

לכבוד 30 שנה להצגת ה-M3 הראשונה, ב.מ.וו מזכירים לנו כמה פרוטוטייפים שלא הגיעו לייצור. מי אמר שלגרמנים אין חוש הומור?

אריאל אלסיבוני 27/09/2016

דמיין לרגע שאתה עובד בחברה שבונה את אחת ממכונות הנהיגה המוערכות בעולם (במקרה הזה ב.מ.וו M3). והן שם מסביבך פזורות כל הזמן. מה אתה עושה? אתה מתחיל לשחק בעבודה…

ואם יש משהו שמשותף לכל הרביעיה הזו זה העניין הזה. יש מסביבנו לא מעט M3 אמרו לעצמם עובדי חטיבה M של ב.מ.וו – למה לא להשתעשע איתן? למה לא באמת. וזה, האופן די מפתיע, למרות האופי הרציני והמחושב שאנחנו מייחסים לגרמנים בד”כ, בדיוק מה שהם עשו. ועדיין עושים במשך ארבע עשורים כבר.

ב.מ.וו M3
יש כאן מלא M3 בואו נשחק איתן…

 

ב.מ.וו E30 M3 טנדר (1986)


העולם התלהב מאוד עם הצגתה של ה-M3 הראשונה ומסתבר שגם ברחבי מפעל ב.מ.וו התלהבו ממנה לא פחות. ג’קוב פולשק (ראש מחלקת אבות הטיפוס ב-M) החליט שחייבים מכונית שאפשר יהיה להסיע איתה חלקים ומכונות ברחבי המפעל. אז הוא והצוות שלו לקחו את אחד מאבות הטיפוס של ה-M3 קונברטיבל, והפכו אותו לטנדר. פולשק מסביר שזו היתה הבחירה הנכונה לפרויקט, כי לדגם ללא הגג היו חיזוקים מבניים שהפכו את הבניה לקלה יותר.

בתמונות אפשר לשים לב שלטנדר הזה אין את התפיחות האופייניות בבתי הגלגלים היות ואלו לא הורכבו על גופו של האבטיפוס הזה. במקור גם היה לטנדר את מנוע ה-M3 המוגבל שיועד לשוק האיטלקי (שני ליטרים) עם 192 כ”ס. אבל מאוחר יותר דאגו החבר’ה ב-M לפנק את עצמם עם המנוע הרגיל של ה-M3, 2.3 ליטרים עם 200 כ”ס.

bmw-m3-16bmw-m3-16Preview
bmw-m3-7bmw-m3-7Preview
bmw-m3-6bmw-m3-6Preview
bmw-m3-4bmw-m3-4Preview

 

המכונית הזו המשיכה לטייל במפעל ולשרת את העובדים במשך 26 – מראה שגם כשהחבר’ה האלו בונים משהו בשביל הצחוק, הוא מחזיק מעמד.

 

ב.מ.וו  M3 קומפקט (1996)

מישהו בב.מ.וו M חשב שזה יהיה רעיון טוב לייצר מכונית שתהווה כרטיס כניסה זול יחסית לעולם של M. מנהל סדנת M שפיקח על הבנייה של המכונית הזו אומר היום שבמידה מסויימת זו אמורה היתה להיות ה-M2 של השנים ההן – אם היתה מגיעה לייצור.

ואכן הקומפקט הקטנה והקלה יותר (ב-150 ק”ג) מה-M3 אמורה להיות מכונית מעניינת מאוד לנהיגה. הם הרכיבו בה את מנוע ששת הצילנדרים עם 321 כ”ס – וקיבלו מכונית קשוחה יותר, קלה יותר ומהירה יותר מה-E36 M3. אם היא היתה מגיע לייצור סדרתי היא היתה מקבלת מנוע מוחלש יותר, כי לפי החבר’ה שבנו אותה – המכונית הזו היתה קצת יותר מדי מהירה ותזזיתית.

bmw-m3-9bmw-m3-9Preview
bmw-m3-8bmw-m3-8Preview
bmw-m3-2bmw-m3-2Preview
bmw-m3-15bmw-m3-15Preview

 

ב.מ.וו M3 טורינג (2000)

המכונית הזו נבנתה מסיבה פשוטה – ב.מ.וו באמת תכננה לייצר אותה. פולשק מספר שהיה חשוב לחטיבת M להוכיח שאפשר לייצר את ה-M3 טורינג (סטיישן) בקלות יחסית על בסיס של סדרה 3 טורינג רגילה. עניין טכני לגמרי וחטיבת M עמדה בו בהצלחה.

אחד הנושאים שעמדו על הפרק היתה התאמת הדלתות של הסדרה 3 טורינג הרגילה לבתי הגלגלים הגדולים של ה-M3. אחרי השלב הזה היתה אמורה ה-3 טורינג להגיע לסדנת M להתקנת החלקים המיוחדים לה. אבל למרות שהצליחו במשימה שהועמדה בפניהם – ה-M3 טורינג לא הגיעה לייצור.

bmw-m3-18bmw-m3-18Preview
bmw-m3-11bmw-m3-11Preview
bmw-m3-5bmw-m3-5Preview
bmw-m3bmw-m3Preview

 

ב.מ.וו M3 טנדר (2011)

אחרי שהטנדר הראשון פרש עם למעלה מרבע מאה של שירות ברחבי המפעל, היה צריך לבנות אחד חדש. טנדר עם מנוע V8 – קלאסי. כמו בראשון גם בזה בחרו המהנדסים של M בדגם עם גג פתוח כבסיס לפרויקט – מאותן הסיבות.

הבנייה של הפרוטוטייפ הזה החלה כמו הטנדר הראשון – בלי שום רעיון גרנדיוזי מאחוריה. בשלבים מתקדמים יותר של הבנייה מישהו בב.מ.וו שם לב שה-1 באפריל מתקרב ובחברה החליטו להשתמש בטנדר הזה בשביל למתוח את הציבור. תמונות של ‘ניסויים’ שלו בנורבורגרינג צולמו והעולם היה כמרקחה.

bmw-m3-10bmw-m3-10Preview
bmw-m3-3bmw-m3-3Preview
bmw-m3-12bmw-m3-12Preview
bmw-m3-17bmw-m3-17Preview

 

ב.מ.וו גם טרחו להוציא הודעה רישמית לעיתונות שמתארת את הטנדר החדש כ-“בעל 420 כ”ס עם יכולת לסחוב 450 ק”ג”. וגם לא פחות חשוב – הם ציינו שהטנדר הזה קל ב-50 ק”ג מ-M3 קונברטיבל רגילה ושניתן לפרק את גג הטרגה ולחסוך עוד 20 ק”ג. למרות שבסוף ההודעה לעיתונות נחשף שזו מתיחה לכבוד ה-1 באפריל יש לא מעט אתרים שנפלו בפח הזה. הטנדר הזה מסתובב עד היום במפעל של חטיבה M ובניגוד לקודמו הוא קיבל גם רישוי כביש.

מי אמר שאין לגרמנים חוש הומור?

M3 ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד