אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M235 גראן קופה במבחן – הכל בעיצוב
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו M235 גראן קופה במבחן – הכל בעיצוב
ב.מ.וו M235 גראן קופה

ב.מ.וו M235 גראן קופה במבחן – הכל בעיצוב

בתוך מגוון הדגמים הגדול של ב.מ.וו סדרה 2 מתבלטת M235 גראן קופה כאלטרנטיבה ביצועיסטית למי ששרוצה משפחתית קומפקטית מסוגננת, בהנחה שאין לכם בעיה עם מחיר שקרוב לזה של סדרה 4

דין אפפל 22/02/2023 צלם: יולי קסילוב

זה לא חדש שיצרני הרכב רוצים לפנות לקהל לקוחות גדול ככל הניתן, כשאחת הדרכים המוכחות והזולות ביותר עבורם היא להציע מספר גרסאות מרכב שחולקים את אותה מכאניקה. במקרה של משפחתיות קומפקטיות רוב היצרנים משווקים גרסת האצ׳בק בעלת 5 דלתות המיועדת יותר לשוק האירופאי ו/או גרסת סדאן בעלת 4 דלתות לשאר השווקים כמו בארה״ב, מזרח אירופה וכדומה. אצלנו בישראל יש את האפשרות לכל לקוח לבחור איזה מרכב מדבר אליו יותר. קח כל משפחתית שמשווקת כאן ותראה בעצמך.

גם אצל יצרניות הפרימיום המצב לא שונה וגם הם מציעים לנו את אותה אפשרות בחירה. מי שהצטרפה מאוחר יחסית להיצע דגמי המשפחתיות הקומפקטיות בעלות 4 דלתות היא ב.מ.וו, עם דגמי סדרה 2 המבוססים על סדרה 1. זה קצת מבלבל כי לב.מ.וו יש גם סדרה 2 בעלת הנעה אחורית (או כפולה) המבוססת בכלל על פלטפורמת האחות הגדולה אבל שם מדובר בדגמי קופה בלבד בעוד והסדרה 2 עליה אנחנו מתייחסים מגיעה במרכב סדאן עם הנעה קדמית או כפולה ומוצמד לה הכינוי “גראן קופה” מבולבלים? הגיוני. וזה לפני שבכלל דיברנו שסדרה 2 מציעה גם שני דגמי מיניוואן. מישהו בב.מ.וו צריך לעשות קצת סדר בכל הדגמים שלהם.

אלינו הגיעה ב.מ.וו M235 גראן קופה שהיא הגרסה הבכירה בהיצע של סדרה 2 גראן קופה הן בארץ והן בחו״ל. היא זהה מכאנית לב.מ.וו M135 איתה היא חולקת את השלדה, מערכת ההנעה ותא הנוסעים. היא נבדלת ממנה בכ-20 ס״מ שהתווספו לממד האורך הודות לתוספת תא המטען, שמוסיף עוד 50 ליטר שימושיים (סך הכל 430 ליטר) והוא נראה ומרגיש גדול ממה שהמספרים מרמזים. הוא עמוק, רחב ונוח להטענה.

ב.מ.וו M235 גראן קופהב.מ.וו M235 גראן קופהPreview
BMW 235 GC 12BMW 235 GC 12Preview
ב.מ.וו M235i גראן קופהב.מ.וו M235i גראן קופהPreview
ב.מ.וו M235i גראן קופהב.מ.וו M235i גראן קופהPreview
ב.מ.וו M235i גראן קופהב.מ.וו M235i גראן קופהPreview
BMW 235 GC 05BMW 235 GC 05Preview
BMW 235 GC 06BMW 235 GC 06Preview
BMW 235 GC 07BMW 235 GC 07Preview
BMW 235 GC 09BMW 235 GC 09Preview
BMW 235 GC 10BMW 235 GC 10Preview
ב.מ.וו M235i גראן קופהב.מ.וו M235i גראן קופהPreview

 


 

מבט ראשון
עד לפה הכל נהדר. אבל עם כמה ששימושיות זה חשוב, את הרכב אנחנו קונים לרוב לפי מראה עיניים ופה יש בעיה. בניגוד לסדרה 1 שנראית הרמונית בעיצובה בין אם זה מהחזית, הפרופיל או מאחור, הכל מתחבר לשפת עיצוב אחת נעימה לעין וגם מתחברת לקו העיצוב הכללי של היצרן הבווארי. מנגד הגראן קופה לא כזאת. חלקה האחורי, מקורה C ואילך נראה כאילו הודבק במקרה ללא חיבור עיצובי לשאר הרכב. הוא בעיקר נראה גדול ונפוח ופשוט חסר פרופורציות ביחס לגודל של משפחתית סדאן קומפקטית. אצל המתחרות הגרמנית זה נראה הרבה יותר הרמוני. וחבל. כי אם מצליחים להתעלם מעיצוב החלק האחורי שאר העיצוב, גם אם לא מרהיב בעצמו, נאה לעין ובעל נוכחות. במיוחד לאור הכמות המפתיעה של הערות חיוביות שקיבלנו בזמן המבחן, אפילו שהרכב היה בצבע לבן אנמי.

תא הנוסעים מרגיש ונראה מצוין. הן מבחינת איכות החומרים, תפעול המערכות, ותנוחת הישיבה שמציעה שפע מקום לנהג לידו. הייתי שמח להנמיך עוד קצת את מושב הנהג אבל אני בעמדת מיעוט לגבי זה. מאחור המרווח סביר לזוג מבוגרים בתנאי שהם או היושבים מקדימה לא גבוהים מידי ,פועל יוצר של קו הגג הנמוך. קופה, כבר אמרנו?

בתנועה
גם בצד המכאני ב.מ.וו M235 מרשימה מאוד. הפלטפורמה עצמה משרתת חוץ מסדרה 1 גם את דגמי מיני וזה לא דבר רע, מאחר וכולן נועדו לשים את ההנאה מנהיגה גבוה ברשימת המטלות. ל-M235 מנוע 2.0 ליטר מוגדש המפיק 306 כ״ס, ויותר חשוב הוא גם מייצר 46 קג״מ שמתחילים לדחוף את האוטו חזק קדימה כבר סביב ה-2,000 סל״ד. למרות משקל גבוה מאוד למשפחתית (1,687 ק״ג) התאוצה מרשימה הן מהמקום, בזכות ההנעה הכפולה, והן בתאוצות ביניים כשהן מלוות בצליל ספורטיבי מעודן ברקע.

קחו את ה-M235 לכביש מפותל ותופתע לגלות איזה קצב היא מסוגלת לשמר. אין לה הרבה היזון חוזר מההגה, אבל הוא מדויק ויחד איתו גם עבודת המתלים ששומרת על הב.מ.וו הקטנה מרוסנת מאוד תחת עומס גבוה. יש נטיה קלה להרחיב את הקו אם מגזימים ובגלל שההנעה הכפולה מבוססת על הנעה קדמית המעבירה את הכח כשצריך גם אחורה אין אפשרות להנות מהחלקות זנב יזומות.

ב.מ.וו M235i גראן קופה

לסיכום
ב.מ.וו M235 גראן קופה היא מקרה מאוד מקטב. מצד אחד, העיצוב החיצוני קשה לעיכול ועם מחיר של 412,000 שקלים זאת חבילה שקשה להבין אותה באולם התצוגה. במחיר שלה קשה שלא להסתכל על אחותה הגדולה ה-330e ההיברידית שמציעה עסקה אטרקטיבית. אבל אם המחיר והעיצוב כן מתאימים לך אז תגלה משפחתית נהדרת לנהוג ולהעביר בתוכה את הזמן

ב.מ.וו M235 גראן קופה – מפרט טכני
מנוע: 1,998 סמ”ק, טורבו, הספק: 306 כ”ס ב-5,000-6,250 סל”ד, מומנט: 45.9 קג”מ ב-1,750-4,500 סל”ד, תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים, משקל עצמי: 1,687 ק”ג, בסיס גלגלים: 267 ס”מ, מ-0 קמ”ש ל-100 קמ”ש: 4.8 ש’, מהירות מרבית: 250 קמ”ש, צריכת דלק (יצרן): 12.8 ק”מ/ל’, מחיר: 412,000 שקלים

עוד באוברדרייב: ב.מ.וו M240 קופה במבחן דרכים

ב.מ.וו M235i גראן קופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד