אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו iX2 בנהיגה ראשונה: ספורטיבי למראה
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו iX2 בנהיגה ראשונה: ספורטיבי למראה
ב.מ.וו iX2

ב.מ.וו iX2 בנהיגה ראשונה: ספורטיבי למראה

ב.מ.וו לקחה את מתכון הקרוסאובר קופה המוכר שלה עם האיפור הספורטיבי האופייני והלבישה אותו לראשונה על תצורת הנעה חשמלית. אבל האם יש ל-iX2 למכור מעבר למראה?

אופיר דואק 02/07/2024 צלם: אופיר דואק

תדמית ומראה ספורטיבי הם מקדמי מכירות מצוין, וחברות ביגוד הספורט הבינו זאת טוב מכולן. תסתכלו מסביב ותבינו מהר מאד שלא כל מי שלובש טרנינג עם פסי אדידס או חולצת דריפיט של נייקי הוא אתלט הנמצא במשטר אימונים, לפעמים אפילו ממש רחוק מכך. אבל זה לא משנה ללובש הנהנה מהמראה המהודק והתדמית האקטיבית אותם משדרים הבגדים, גם אם הפעילות הספורטיבית הכי משמעותית שהוא יחווה היא צפיה באולימפיאדה מהספה בסלון.

גם יצרניות הרכב הבינו את העיקרון הזה ובעשורים האחרונים מנפיקים עיצובים כאילו ספורטיביים למכוניות נוסעים סטנדרטיות. “בסגנון קופה” היא ההגדרה שאנשי השיווק ויחסי הציבור אוהבים לתת לביצוע הכולל קו גג נמוך וחלונות צד גבוהים המדמים תחושה של צוללת. הדוגמא הבולטת, ואולי הצינית מכולן, היא אופנת ה”קרוסאובר-קופה” שב.מ.וו היא מהמחוללים העיקריים שלה כאשר לקחה את ה-X5 המהוגן, קצצה את גגו וזנבו ויצרה את ה-X6 המוחצן.

על טעם וריח אפשר להתווכח, אבל לא עם המאזנים הכספיים שמראים שדגמי ה-X הזוגיים של ב.מ.וו הפכו לרבי מכר והקימו גל של חיקויים לא רק בקרב מותגי היוקרה המתחרים, אלא גם על ידי מותגי רכב המונים ששמחים למלא את החלל בין הדגמים בסגמנטי הגודל המקובלים ולהגיש לכם עוד קרוסאובר בהיצע. זה בדיוק מה שעשתה ב.מ.וו שהציגה ב-2017 את ה-X2 הקטן והעממי יחסית על בסיס ה-X1. דור חדש של ב.מ.וו X2 הגיע לאולמות התצוגה השנה כשהוא משכפל את אותו מתכון של הדור הקדום בתוספת חידוש: גרסה חשמלית מלאה הממותגת תחת הכינוי iX2.


ב.מ.וו עושה את המעבר ההדרגתי לעידן החשמלי בזהירות. במקום להציג פלטפורמות חשמליות ייעודיות, היא בוחרת להשתמש נכון לעתה ברוב דגמיה בפלטפורמות מודולאריות המתאימות למנועי בעירה פנימית, יחידות הנעה היברידיות נטענות ולהנעה חשמלית מלאה. זה דורש פשרות מסוימות, אבל חוסך לא מעט כסף. מעבר לכך, זה מאפשר ליצור קשר ישיר לסדרות הדגמים הפופולאריים.

הרעיון הזה מיושם גם ב-iX2. השוני העיצובי ביחס ל-X2 הוא מינורי למדי ובא לידי ביטוי בעיקר בשבכת כליות אטומה, גדולה ומוחצנת כמו בכל הדור האחרון של דגמי החברה, אבל צנועה יחסית למה שראינו בסדרות 4 ו-7. יש גם שינויים קלים בפגושים וחישוקים שונים. לא משהו שבאמת שווה יותר ממבט ראשון. הטיפול בחלק האחורי הוא כבר יותר משמעותי. קו החלון האחורי המשתפל מופרד על ידי ספויילר בולט מהמשך דלת תא המטען, כשבלעדיו ה-iX2 היה מקבל צללית של האצ’בק. התוצאה הסופית מוצלחת יחסית לז’אנר ומעודנת יותר מאשר בדגמי ה-X2 וה-X4 ועדין שרירית הודות לקפל המנפח את הכנפיים האחוריות.

המחיר לבחירה העיצובית הזו מגיע, כרגיל, בשימושיות תא המטען שאמנם מציע נפח של 525 ליטר, אבל לא יאפשר לכם להטעין חפצים גדולים מבלי להשאיר את הדלת האחורית פתוחה. המרווח במושב האחורי טוב לברכיים אבל פחות משכנע עבור פדחתם של נוסעים מבוגרים, אם כי קשיחות המושב ומיקומו הנמוך פוגמים בנוחות. בכל מקרה, המושבים הקדמיים בדגם המבחן שצויד בחבילת M Shadow עדיפים בהרבה, תומכים, חובקים היטב ונראים נהדר.

בכלל, גם הקוקפיט של ב.מ.וו iX2 מצליח להרשים. מצד אחד מינימליזם עדכני ומודרני עם צמד מסכים רוחבים צמודים והיעדר כמעט מוחלט של מתגים מסביב, ומצד שני סידור של מתגים חיוניים בקונסולה המרכזית לצד בורר ההילוכים וחוגת שליטה על מסך המולטימדיה, מה שמאפשר לתפעל את המערכות השונות גם ללא צורך בדיוק כירורגי של מגע האצבעות על המסך תוך כדי נסיעה. החומרים נעימים למראה ולמגע, תאורת האווירה עשירה ולמרות שמדובר בסדרה הקטנה והזולה יחסית של הבאוורים אין כאן תחושה שמישהו ניסה לחסוך כאן במופגן.

יחידת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו iX2 מספקת 204 כ”ס. נתון כמעט גנרי בקרוסאוברים בגודל שכזה. תגובת יחידת ההנעה טובה, אך אין תחושה של כוח המצמידה את הגב לכיסא. הסיבה העיקרית היא נתון מומנט נמוך ביחס למקובל העומד על 25.5 קג”מ. זה לא שחסר כוח. אין בעיה לבצע עקיפות בכל תוואי וישנו מנוף Boost מאחורי גלגל ההגה שיעזור למקסם לזמן קצר את מלוא תפוקת המנוע, אך עדין מורגשת תחושת העצלות יחסית המועצמת על ידי אופי הפעולה החלק של הורדת הכוח לכביש, ללא גמגומים ואיבודי אחיזה. בידוד הרעשים טוב מאד וה-iX2 מתגלה כנעים מאד בשיוט. צריכת אנרגיה ממוצעת של כ-17.5 קילוואט ל-100 ק”מ מתורגמים לטווח נסיעה ריאלי של 350-370 ק”מ.

התחושה המאוזנת מתקבלת גם מכיוון השלדה. הבחירה בכיול מתלים קשיח במקצת תורמת ליכולת הריסון המרשימה של המרכב הלא קל (קצת פחות מ-2 טון) ולתחושת הדיוק בפניות כאשר מנסים להעמיס על ה-iX2. ההיגוי לעומת זאת דווקא לא עמד באותה רמה, עם יותר מידי שטח מת במרכז ותחושה של תגבור לא הדרגתי ובכל מקרה, קל מידי לטעמנו.

התוצאה הסופית היא שב.מ.וו iX2 הוא רכב מאוזן, נעים, רהוט אבל לא כזה שמשדר תחושה ספורטיבית כלשהי שמתבקשת מהמיתוג הספורטיבי של M, שנמצא כאן בעיקר בשביל המראה. בדיוק כמו חליפת אימונים שיושבת נהדר על הגוף ולא חייבים להזיע איתה. אי אפשר להתעלם מכך שעם תג מחיר שמתחיל ב-360 אלף שקלים ומגיע עד ל-390 אלף שקלים לרכב המבחן, ב.מ.וו iX2 הוא לא רכב זול ובסביבה הזו ישנם שפע של מתחרים חשמליים סיניים מוחצנים בעלי גודל וביצועים עדיפים. אבל אין להם את התדמית המתבקשת מהסמל, ומה שמשודר כלפי חוץ הוא הרי העיקר. בדיוק בשביל זה הרי נוצר ה”קרוסאובר קופה”.

ב.מ.וו iX2 eDrive20 – תעודת זהות
מנוע:
חשמלי קדמי, הספק: 204 כ”ס, מומנט: 25.5 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 296 ק”מ, משקל: 1,960 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.6 שניות, מהירות מרבית: 170 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16.2 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 360 אלף שקלים (390 אלף שקלים לרכב המבחן)

 

BMW iX2 06BMW iX2 06Preview
ב.מ.וו iX2ב.מ.וו iX2Preview
BMW iX2 07BMW iX2 07Preview
BMW iX2 15BMW iX2 15Preview
BMW iX2 14BMW iX2 14Preview
BMW iX2 01BMW iX2 01Preview
BMW iX2 20BMW iX2 20Preview
BMW iX2 16BMW iX2 16Preview
BMW iX2 19BMW iX2 19Preview
BMW iX2 17BMW iX2 17Preview
BMW iX2 02BMW iX2 02Preview
BMW iX2 03BMW iX2 03Preview
BMW iX2 18BMW iX2 18Preview
BMW iX2 21BMW iX2 21Preview
BMW iX2 04BMW iX2 04Preview
BMW iX2 05BMW iX2 05Preview
BMW iX2 09BMW iX2 09Preview
BMW iX2 10BMW iX2 10Preview
BMW iX2 11BMW iX2 11Preview
BMW iX2 12BMW iX2 12Preview
BMW iX2 13BMW iX2 13Preview

iX2 iX2 eDrive20 ב.מ.וו ב.מ.וו iX2 ב.מ.וו X2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד