אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו E30 ממטולה לאילת: מעורב באווארי
ראשי » מגזין » ב.מ.וו E30 ממטולה לאילת: מעורב באווארי

ב.מ.וו E30 ממטולה לאילת: מעורב באווארי

מסע בן אלף ק"מ על טהרת ב.מ.וו E30, סיפור על מכונה ועדת מעריצים

גל מילמן 22/06/2016 צלם: עדן פרג'

הדור השני של ב.מ.וו סדרה שלוש, שם דגם E30, (החליפה את ה-E21 והקדימה את ה-E36) הוא בעיני רבים הדור הנבחר. מכונית קאלט. אולי בגלל שרובנו הגענו לגיל ההתבגרות בשנות השמונים, אולי בגלל שזה היה הדור בו הוצגה ה-M3 לראשונה, אולי בגלל עיצוב החזית הזה שלא מרפה ממוחנו. ואולי הסיבות הן מכאניות, הנעה אחורית וגיר ידני משובח (טוב נו יש גם אוטומטיות). איש איש וסיבותיו הוא, ל-E30 יש מקום חם בלב אצל כל חובב רכב.

והדגם הזה, השם הזה, הוא זה שליכד את המועדון איתו אנחנו מבלים היום. או שהמילה תאגיד תתאים כאן יותר ממועדון, כי מי שמארגן את כל הסיפור הזה הוא א’, אבל אף אחד לא קורא לו ככה. כולם פונים אליו בשם ה-“מנכ”ל”. אותו “מנכ”ל” של מועדון E30 נוהג כמו שבוודאי תנחשו ב.במ.וו סדרה 3, ממודל 84 שעברה השבחה ולמרות התפקיד המחייב הוא חוטא בהחלט בקשקושי זנב כמתבקש ובנהיגה נמרצת בכביש המפותל.

פער הדורות...
פער הדורות…

 

יש כאן עושר ומגוון של אנשים – אוסף של חברים מכל רחבי הסקאלה – כשהמכנה המשותף הברור. יש כאן את עמוס, בחור רציני ובעל משפחה שמחזיק כבר למעלה מעשור באקזמפלר נאמן למקור, עם מרכב קופה. מצידה השני של הסקאלה יש את אלוש – בחור צעיר, חייל בסדיר, שמקוריות לא מטרידה אותו – רק תן לשים אותה על הצד. אז האהבה אמנם משותפת אבל הם עדיין מאוד שונים זה מזה, חלקם לא יאפשרו לבורג שאיננו מקורי להתברג ברכבם וחלקם כבר מזמן נעים עם רכיבים ומערכות הנעה לא מקוריות.


לכן כשהטלפון צלצל ובצדו השני של הוואטסאפ התקבלה הזמנה להצטרף לחבורה הזאת במעין מסע גיבוש מאתגר, מיד עניתי בחיוב. המתנה של חודש למסע הזה רק הגבירה את הציפייה והחשש – הולך להיות חם, ולא בטוח שלבלות 1000 ק”מ במכונית בת 30 בלי מיזוג זה רעיון חכם.

יום חמישי 15:27: בדרך לנקודת הזינוק
המועד הגיע, אני כבר ללא ציפורניים, מחכה על קוצים, טלפון מא’ שולח אותי למדרגות ויוצאים לדרך. הכיוון הוא צפון, ופקקי חמישי האדירים לא ממש תורמים עכשיו. אנחנו שיירה צנועה של ארבעה רכבים היות וחלק מהחברים כבר יצאו לדרך מוקדם יותר. רק ארבעה רכבים אבל כמה תשומת לב מעוברי אורח, מכוחות החוק. לא בדיוק נחבאות אל הכלים המכוניות האלו. מפגש זריז עם המשטרה (ראשון ולא אחרון) מסתיים עם חיוך ואנחנו כבר בצפון מתכוננים ליום המחר. אני סופר 9 רכבים ו-15 חברים סביבן. מראה מרתק אבל העייפות גוברת.

קלאסיקה מודרנית...
קלאסיקה מודרנית…

 

יום שישי 07:33: הי דרומה
השעון המעורר טרם צלצל אבל תנועה של חברי המועדון עושה את שלה וכולם מקיצים משנתם עם אטרף בעיניים ודבקות ראויה במטרה. לא, לא העיר אילת. מה שמטריד את תאגיד E30 הוא עניין חשוב לא פחות – צילומים! מפות נשלפות, קצת בירורים, כמה חברים טלפוניים וסומנו כמה לוקיישנים מועדפים. זהו הגיע הזמן להגיד שלום למטולה ולהתחיל לדחוף דרומה.

מי שחשב שלמכוניות הישנות יהיו בעיות או טענות לגבי כמות הק”מ ועומס החום – טעה. הק”מ עוברים עם חיוך יחסי והשיירה הולכת וקטנה רק כשאט-אט נפרדים ממנה חברי מועדון עם התחייבויות קודמות. בסופו של התהליך הזה נותרו 5 מכוניות, ישנות וגאות בשיירה – כאלו שבעליהן החליטו ללכת על כל הקופה. עד קצות המדינה.

מי דחף לכאן E36 ?!
שים את ה-E36 בסוף שלא יראו אותה…

 

ממשיכים לנוע בכבישים המפותלים, עליות, ירידות, כביש 90 העובר דרך הבקעה, הנהיגה בו מעניינת ומאתגרת, עצירת התרעננות באזור ”פצאל” וכחולי המדים מגיחים לבדיקה נוספת. המון האשמות, נזיפות אך ללא תוכן אמיתי או דו”חות. ואנו ממשיכים בדרכנו דרומה אל היעד הנכסף, אילת.

השיירה לא ממש עומדת בזמנים, למרות תפקודו המשובח של המנכ”ל. הכול מתקתק, אין בגלל תקלות או בעיות, יש רק עניין אחד – החברים לא מוכנים לוותר על אף פיסת אספלט, פנייה או עיקול מרגש, ולא פעם אף מצאנו עצמנו חוזרים לאחור ומבצעים את אותה פיסת אספלט מרתקת פעם נוספת.

 

יום שישי 17:56: ים המלח
עצירה נוספת בים המלח לצורך התרעננות, החום כבד, אין מזגן ואין מנוס מלברוח למקום ממוזג בטרם נמשיך את האתגר. במהלך העצירה אלוש מפציר בי לנהוג ברכבו ואני נעתר בחיוב, כך יוצא שאני חווה בעצמי נהיגה קצרה במכונה הנפלאה הזאת.

מה אגיד לכם, אותי קפסולות הזמן הללו תמיד שואבות פנימה, אי אפשר שלא להתאהב. הכול מרגיש מינימלסטי וטהור ובאותה נשימה גם מלחיץ ומפחיד. הרכב של אלוש שופץ יותר בראש של דריפטים מאשר בראש של מועדון החמש, כך שיש כאן בלם-יד ייעודי, קוייל-אוברים, דיפרנציאל מרותך, הגה נטול תגבור ועוד כמה נגיעות רבות משמעות. השינויים האלו יצרו מכונה קשיחה, נטולת זוויות-גלגול והגה שמרגיש כאילו יצקו לתוכו בטון. חוויה.

החזית הזו, שצרובה במוחנו...
החזית הזו, שצרובה במוחנו…

 

חושך מסביב, השיחה קולחת ואלוש מספר על מערכת היחסים שלו עם המכונית הזו. איך גילה עליה את סודות ההנעה האחורית. ואיך הוא גדל וצריך הרבה יותר כוח מהמכונה הזו עכשיו בשביל לבצע סחיפות ארוכות, יש לו תוכניות מרחיקות לכת וחלקן כבר קורמות עור וגידים בזמן שאנו מדברים. כמו בכל מערכת יחסים רצינית. הוא מתכנן איך הוא והיא יגדלו יחד. סיפור אהבה.

יום שישי 19:39: הערבה
החושך הופך מורגש יותר, הכבישים כמעט ואינם מוארים, אנו נעים בשיירה מנהלתית ואילת מתקרבת. אנחנו עייפים, מותשים אך עדיין שומרים על קצב ומבנה אחיד, אני מביט מהצד ומהרהר לעצמי על “המשפחה” הקסומה שזה עתה הכרתי. כל כך שונים ומלוכדים סביב המכונה הזו.

וזו מוביל אותי לחשוב על הרכבים האלו ואיך הם נקלטים על ידי הסובבים אותנו. הדגם הזה מזוהה עם שלל סטריאוטיפים, לא תמיד מחמיאים. גם בעלי הרכבים מבינים זאת, מביני עניין תמיד יעריכו יבינו ויקלטו את ייעודו והפוטנציאל הגלום בו, אך הרוב המוחלט פשוט יתהה למראה הרכבים הללו בכביש. הבזקים כחולים קוטעים את המחשבה שלי. ניידת ממתינה לנו לביקורת, מסתבר שהשיירה עוררה לא רק עניין אלא גם קצת דאגה. השוטר החביב בודק אותנו, תוהה על הקנקנים שמולו ושולח אותנו לדרכינו.

הי דורמה לאילת!
הי דורמה לאילת!

 

יום שישי 23:51: בואי לאילת
עייפים אך מרוצים, הגענו ליעד, הרכבים עמדו בזה בגבורה ואפילו יותר מכך, אנחנו מסבים לארוחה חגיגית לציון המאורע. העיר לא ממש מתרגשת מאיתנו ומתעוררת לעוד לילה של פורענות. מועדון E30 מהרהר לרגע על סיבוב ברים ומסיבות אך מהר מאוד מוסכם על התרסקות קולקטיבית לתוך המיטות (לא לפני שהמזגנים מכוונים למקסימום עוצמה ומינימום טמפרטורה).

שבת 10:41 אפילוג
מי שחשב שהדרך חזרה למרכז תעשה בנתיב הקצר והמהיר יותר – היה צריך לראות את החבר’ה מזנקים על מכתש רמון כמוצאי שלל רב. הם אוהבים את המכוניות שלהם ואוהבים להשתמש בהן. אופיר שולף שני גלגלי ספייר ויוצא לסשן דריפטים. ה-E30 שלו בנויה ומגיבה היטב, אלוש מצטרף אליו – פשוט תענוג לראות את שני הוירטואוזים האלו – אחרי מאות ק”מ, עם עוד לא מעט לפניהם, מוציאים למכוניות שלהם את המיץ והעשן באמצע שום מקום.

החבורה מתפצלת איש איש לאזורו. אני עם אלוש ולפתע הרכב מתחמם, אנו עוצרים בצד ומגלים שחסרים נוזלים ברדיאטור. משום מקום מגיחה מיצובישי ישנה ומשופצרת ומתוכה מגיח תושב רהט שדואג לנו למים ואף מפציר בנו בפנטומימה חלקית ליצור אתו קשר למתן עזרה אם ניתקע בהמשך הדרך. אף אחד לא נשאר אדיש למכונית הזו ויש אנשים טובים באמצע הדרך, לפחות ככה מסתבר.

e30 club-7
מדויטשלנד באהבה…

 

אלו היו יומיים משוגעים לגמרי אני מהרהר לעצמי כשכמעט חצות ואני עולה במדרגות לדירתי. אני מתרסק, הגוף מותש אבל המוח ער – משחזר את החוויות, האנשים, הרכבים והכבישים שפגשתי. חוויה מדהימה שרק כבישים פתוחים, מכוניות מיוחדות ואנשים צבעוניים יכולים לייצר ואני מוקיר תודה לחברי המועדון שפתחו לי חלון קטן לחייהם. חיים E30.

נ.ב חברי המועדון מבקשים להודות למשטרת ישראל שהייתה שם תמיד לבדוק אם הכול בסדר (ומה מצב גיליון ההרשעות שלנו). ריגשתם!

e30 club-32e30 club-32Preview
e30 club-31e30 club-31Preview
e30 club-30e30 club-30
הי דורמה לאילת!
Preview
e30 club-29e30 club-29Preview
e30 club-28e30 club-28Preview
e30 club-27e30 club-27Preview
e30 club-26e30 club-26Preview
e30 club-19e30 club-19Preview
e30 club-20e30 club-20Preview
e30 club-21e30 club-21
מי דחף לכאן E36 ?!
Preview
e30 club-22e30 club-22Preview
e30 club-23e30 club-23Preview
e30 club-24e30 club-24Preview
e30 club-25e30 club-25Preview
e30 club-18e30 club-18Preview
e30 club-12e30 club-12Preview
e30 club-11e30 club-11Preview
e30 club-10e30 club-10Preview
e30 club-9e30 club-9Preview
e30 club-2e30 club-2
פער הדורות...
Preview
e30 club-3e30 club-3
החזית הזו, שצרובה במוחנו...
Preview
e30 club-4e30 club-4
קלאסיקה מודרנית...
Preview
e30 club-5e30 club-5Preview
e30 club-6e30 club-6Preview
e30 club-7e30 club-7Preview
e30 club-8e30 club-8
מדויטשלנד באהבה...
Preview
e30 clube30 clubPreview

E30 ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. יניב התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 14/07/2016 בשעה 10:57

    שלאבא שלי ז”ל הייתה M3 שנת 88 , אחרי כמה כאלו כמו 320i ו 318i איזהכייף להזכר.

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד