ב.מ.וו ערכה כניסה מחודשת לשוק הקטנועים ב- 2012 אחרי ניסיון ביזארי ולא כל-כך מוצלח עם ה-C1 ב-2000. להבדיל מההרפתקאה הקודמת שני ב.מ.וו C650 שהוצגו לא ניסו לשכנע את העולם ברעיון חדש אלא הציגו רעיון קונבנציונאלי יותר עם שתי אנירפטציות שונות על אותו הבסיס, אחד טורינג השני ספורט.
בספטמבר 2015 עברו שני הכלים מתיחת פנים קלה וכעת הגיעו לארץ (ולידנו המבקשות) ויצאנו לבחון את הדגם הספורטיבי יותר שנראה שמתאים יותר לטעם של רוכשי הקטנועים הגדולים בישראל.

מה נשתנה
לא הרבה. רשימת השינויים לה זכו שני הדגמים קלה למדי ונתרכז ברשותכם ב-C650 ספורט. אז לכבוד שנת הדגם 2016 קיבל הספורט כיול חדש לואריאטור, כיול חדש למיתלים, מערכת בקרת משיכה כסטנדרט, עיצוב מחודש, שידרוג חומרי פלסטיק באיזור לוח השעונים (ועיצוב מחדש קליל לשעונים עצמם), תכנון מחדש של ג’ק האמצע ועוד אי-אילו נגיעות עדינות.
ב.מ.וו C650 ספורט הגיע אלינו עם צבע חדש – כתום וולנסיה מטאלי והוא נראה טוב עם הצבע הזה וגם הנגיעות העיצוביות המוצלחות. הבימר הזה נראה ארוך, אתלטי ומרשים מאוד. הזרוע האחורית החד-צידית ומיקום הבולם עדיין נותנים מראה הייטקי וחדשני למרות שהם לא חדשים כלל. עכשיו כל מה שנשאר לנו לעשות זה להניע ולצאת לדרך.

איך זה מרגיש
תנוחת הישיבה מצוינת, המושב נוח מאוד ומדרס הרגליים מאפשר את שליחתן לפנים לחובבי התנוחה הסטלבטנית. יש שני תאי אחסון יעילים מאוד מלפנים (ולא ננעלים) אבל התפעול שלהם משדר תחושה זולה ולא מוצקה מספיק. המשקף המתכוונן קל לתפעול והמראות מתעקלות מעל לרוב המראות בפקק באופן שמקל מאוד את ההשתחלות.
חובבי הקניות מהסופר יצטערו על חסרונו של מדרס רגליים שטוח אבל התכנון של החלל בין רגלי הרוכב מציג שקע שבשבילי היה יעיל מאוד בנשיאת שישיית בקבוקי מים (משפחת אלסיבוני עוד לא שדרגה את עצמה למערכות טיהור מובנות). בכל הקשור לחלק הקטנועי – מבצע ב.מ.וו C650 ספורט בצורה מרשימה מאוד – הואריאטור מתפקד היטב ומחבר את כוח המנוע לגלגל האחורי בצורה חלקה וצפויה (וזה מרגיש כשיפור לעומת הזכור לי מהדור הקודם), יכולת ההשתחלות טובה (עם זווית צידוד טובה) ותא המטען שימושי מאוד. אפילו נוח וקל להרכיב עליו. בכלל לקטנוע גדול – הבימר הזה מתפקד בתוך העיר בצורה טובה מאוד. מרגיש קל, ידידותי ולא מאיים.
המנוע חזק מאוד אבל כוחו מורגש בייחוד במהירויות גבוהות. בתאוצות עירוניות מעמידה הוא מרגיש חזק אבל לא כמו שמרמז נתון ההספק. משם הוא עובר לדחוף חזק עם תאוצות ביניים מצוינות במהירות עירונית ואז בכ-100 קמ”ש החגיגה מתמתנת (מעט), רק בשביל להתעורר עוד פעם בכ-130 קמ”ש. מ-130 קמ”ש הקטנו-פנוע הזה טס חזק ומהר, דוחף למהירות המירבית שלו (180 קמ”ש) בצורה החלטית ומלהיבה. אם יש קטנוע שמרגיש כאילו הוא נבנה לאוטובאן הגרמני – זה הקטנוע. הוא מרגיש כל כך בנוח במהירויות הללו – גם מבחינת הביטחון שמשרים ההיגוי וההתנהגות, גם מבחינת מיגון הרוח (במצבו העליו ביותר) וגם מבחינת יכולת הנשימה של המנוע – וזה הפתיע אותי כל פעם מחדש במהלך נסיעת המבחן.

בחזרה לעיר – המנוע ממשיך להפגין כאן את החיבור המיידי והחלק אבל פתאום אני שם לב שבזמן עמידה ישנם לא מעט רעשים מהמנוע, לא תמיד נעימים. ובכלל הוא משדר תחושה מעט מחוספסת וגם להבדיל צליל נפלא מהאקרפוביץ’. עוד משהו שקצת עצבן אותי היתה בקרת המשיכה – למרות שהיא מצוידת בכפתור ניתוק – היא לא באמת מתנתקת. המנורה נדלקת, אבל הבקרה נשארת שם ברקע. היא נותנת לשחק קצת בפניות עם החלקות של האחורי (וגם להחליק קצת על הגז בפתיחות) אבל היא עדיין שם ברקע לא נותנת לך לעוף – תרתי משמע.
גם בעיר וגם מחוצה לה כיול המתלים החדש הוכיח את עצמו כנכון – עם שילוב מצוין בין נוחות לבין תחושה נטועה ומרגיעה במהירויות כלא. למעלה, גבוה, תחת עומס, הבולם האחורי הרגיש רק לרגעים רך מדי. אבל אנחנו מדברים כאן על עומס מלא, מהירות סופית וכביש לא מושלם.

ואם נגענו בקטע הדינאמי – כמו כל קטנוע גדול ב.מ.וו C650 ספורט לא באמת מספר לך מה קורה מתחת לגלגלים – הוא מבצע, משרה בטיחון אבל לא ממש מערב אותך. הבלמים עושים עבודה מצוינת, לא דורשים הפעלת כוח רב ומגיבים בעוצמה ולינאריות כשגם ה-ABS לא ממהר להיכנס.
כמה זה עולה
85,000 שקלים יידרש לשלם מי שירצה אובר-קטנוע כזה עם הסמל הנכון עליו. לא מעט כסף. על המחיר הזה צריך להוסיף את האבזור על קטנוע המבחן: דוד של אקרפוביץ’ (כ-6,500 שקלים) ואת ה-‘היי-ליין פאק’ שכוללת חימום לידיות הרוכב ולכיסא וחיישני לחץ אוויר (כ-8,900 שקלים). לא זול.

שורה תחתונה
ב.מ.וו C650 ספורט הוא קטנוע מרשים מאוד עם יכולת אדירה. הוא עשוי טוב (בדרך כלל) ומבצע טוב. הפלסטיקה השתפרה מעט לעומת הדור הקודם אבל עדיין לא מושלמת (ראה תאי איחסון קדמיים) ונקודות החוזק שלו הם לגמרי המיתלים הקסומים ויחידת ההנעה החזקה (גם אם קצת מחוספספת). היכולת שלו לבלות במהירויות גבוהות באופן משרה ביטחון מזכירות יותר אופנוע מאשר קטנוע. אבל הסיפור האמיתי כאן הוא אחר. בניגוד לאותו C1 שבא ונעלם, מתיחת הפנים הזו מראה לנו שב.מ.וו דבקים בצמד הקטנועים שלהם. הם בתחום הזה ונשארים בתוכו, עם כלי מרשים מאוד גם אם לא מושלם.
נתונים:647 סמ”ק, 60 כ”ס ב-7,500 סל”ד, 6.7 קג”מ ב-6,000 סל”ד, 249 ק”ג (רטוב), 85,000 שקלים