אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו C650 ספורט: רכיבה ראשונה
ראשי » דו-גלגלי » ב.מ.וו C650 ספורט: רכיבה ראשונה

ב.מ.וו C650 ספורט: רכיבה ראשונה

רכיבה ראשונה על הגרסה המעודכנת קלות של הב.מ.וו C650 ספורט

אריאל אלסיבוני 01/08/2016

ב.מ.וו ערכה כניסה מחודשת לשוק הקטנועים ב- 2012 אחרי ניסיון ביזארי ולא כל-כך מוצלח עם ה-C1 ב-2000. להבדיל מההרפתקאה הקודמת שני ב.מ.וו C650 שהוצגו לא ניסו לשכנע את העולם ברעיון חדש אלא הציגו רעיון קונבנציונאלי יותר עם שתי אנירפטציות שונות על אותו הבסיס, אחד טורינג השני ספורט.

בספטמבר 2015 עברו שני הכלים מתיחת פנים קלה וכעת הגיעו לארץ (ולידנו המבקשות) ויצאנו לבחון את הדגם הספורטיבי יותר שנראה שמתאים יותר לטעם של רוכשי הקטנועים הגדולים בישראל.

ב.מ.וו C650 ספורט
נגיעות מדויקות – C650 ספורט לאחר מתיחת פנים

 

מה נשתנה
לא הרבה. רשימת השינויים לה זכו שני הדגמים קלה למדי ונתרכז ברשותכם ב-C650 ספורט. אז לכבוד שנת הדגם 2016 קיבל הספורט כיול חדש לואריאטור, כיול חדש למיתלים, מערכת בקרת משיכה כסטנדרט, עיצוב מחודש, שידרוג חומרי פלסטיק באיזור לוח השעונים (ועיצוב מחדש קליל לשעונים עצמם), תכנון מחדש של ג’ק האמצע ועוד אי-אילו נגיעות עדינות.


ב.מ.וו C650 ספורט הגיע אלינו עם צבע חדש – כתום וולנסיה מטאלי והוא נראה טוב עם הצבע הזה וגם הנגיעות העיצוביות המוצלחות. הבימר הזה נראה ארוך, אתלטי ומרשים מאוד. הזרוע האחורית החד-צידית ומיקום הבולם עדיין נותנים מראה הייטקי וחדשני למרות שהם לא חדשים כלל. עכשיו כל מה שנשאר לנו לעשות זה להניע ולצאת לדרך.

ב.מ.וו C650 ספורט
ה-180 הזה לא סתם כתוב שם

 

איך זה מרגיש
תנוחת הישיבה מצוינת, המושב נוח מאוד ומדרס הרגליים מאפשר את שליחתן לפנים לחובבי התנוחה הסטלבטנית. יש שני תאי אחסון יעילים מאוד מלפנים (ולא ננעלים) אבל התפעול שלהם משדר תחושה זולה ולא מוצקה מספיק. המשקף המתכוונן קל לתפעול והמראות מתעקלות מעל לרוב המראות בפקק באופן שמקל מאוד את ההשתחלות.

חובבי הקניות מהסופר יצטערו על חסרונו של מדרס רגליים שטוח אבל התכנון של החלל בין רגלי הרוכב מציג שקע שבשבילי היה יעיל מאוד בנשיאת שישיית בקבוקי מים (משפחת אלסיבוני עוד לא שדרגה את עצמה למערכות טיהור מובנות). בכל הקשור לחלק הקטנועי – מבצע ב.מ.וו C650 ספורט בצורה מרשימה מאוד – הואריאטור מתפקד היטב ומחבר את כוח המנוע לגלגל האחורי בצורה חלקה וצפויה (וזה מרגיש כשיפור לעומת הזכור לי מהדור הקודם), יכולת ההשתחלות טובה (עם זווית צידוד טובה) ותא המטען שימושי מאוד. אפילו נוח וקל להרכיב עליו. בכלל לקטנוע גדול – הבימר הזה מתפקד בתוך העיר בצורה טובה מאוד. מרגיש קל, ידידותי ולא מאיים.

המנוע חזק מאוד אבל כוחו מורגש בייחוד במהירויות גבוהות. בתאוצות עירוניות מעמידה הוא מרגיש חזק אבל לא כמו שמרמז נתון ההספק. משם הוא עובר לדחוף חזק עם תאוצות ביניים מצוינות במהירות עירונית ואז בכ-100 קמ”ש החגיגה מתמתנת (מעט), רק בשביל להתעורר עוד פעם בכ-130 קמ”ש. מ-130 קמ”ש הקטנו-פנוע הזה טס חזק ומהר, דוחף למהירות המירבית שלו (180 קמ”ש) בצורה החלטית ומלהיבה. אם יש קטנוע שמרגיש כאילו הוא נבנה לאוטובאן הגרמני – זה הקטנוע. הוא מרגיש כל כך בנוח במהירויות הללו – גם מבחינת הביטחון שמשרים ההיגוי וההתנהגות, גם מבחינת מיגון הרוח (במצבו העליו ביותר) וגם מבחינת יכולת הנשימה של המנוע – וזה הפתיע אותי כל פעם מחדש במהלך נסיעת המבחן.

ב.מ.וו C650 ספורט
הבולם האופקי עדיין נראה חדשני ועדיין מזכיר את ביואל בכלל

 

בחזרה לעיר – המנוע ממשיך להפגין כאן את החיבור המיידי והחלק אבל פתאום אני שם לב שבזמן עמידה ישנם לא מעט רעשים מהמנוע, לא תמיד נעימים. ובכלל הוא משדר תחושה מעט מחוספסת וגם להבדיל צליל נפלא מהאקרפוביץ’. עוד משהו שקצת עצבן אותי היתה בקרת המשיכה – למרות שהיא מצוידת בכפתור ניתוק – היא לא באמת מתנתקת. המנורה נדלקת, אבל הבקרה נשארת שם ברקע. היא נותנת לשחק קצת בפניות עם החלקות של האחורי (וגם להחליק קצת על הגז בפתיחות) אבל היא עדיין שם ברקע לא נותנת לך לעוף – תרתי משמע.

גם בעיר וגם מחוצה לה כיול המתלים החדש הוכיח את עצמו כנכון – עם שילוב מצוין בין נוחות לבין תחושה נטועה ומרגיעה במהירויות כלא. למעלה, גבוה, תחת עומס, הבולם האחורי הרגיש רק לרגעים רך מדי. אבל אנחנו מדברים כאן על עומס מלא, מהירות סופית וכביש לא מושלם.

ב.מ.וו C650 ספורט
אקרפוביץ’ הפך לאביזר חובה בז’אנר

 

ואם נגענו בקטע הדינאמי – כמו כל קטנוע גדול ב.מ.וו C650 ספורט לא באמת מספר לך מה קורה מתחת לגלגלים – הוא מבצע, משרה בטיחון אבל לא ממש מערב אותך. הבלמים עושים עבודה מצוינת, לא דורשים הפעלת כוח רב ומגיבים בעוצמה ולינאריות כשגם ה-ABS לא ממהר להיכנס.

כמה זה עולה
85,000 שקלים יידרש לשלם מי שירצה אובר-קטנוע כזה עם הסמל הנכון עליו. לא מעט כסף. על המחיר הזה צריך להוסיף את האבזור על קטנוע המבחן: דוד של אקרפוביץ’ (כ-6,500 שקלים) ואת ה-‘היי-ליין פאק’ שכוללת חימום לידיות הרוכב ולכיסא וחיישני לחץ אוויר (כ-8,900 שקלים). לא זול.

ב.מ.וו C650 ספורט
מדרס לרגליים בקדמת הקטנוע – יש כאלו שלא יכולים בלי זה

 

שורה תחתונה
ב.מ.וו C650 ספורט הוא קטנוע מרשים מאוד עם יכולת אדירה. הוא עשוי טוב (בדרך כלל) ומבצע טוב. הפלסטיקה השתפרה מעט לעומת הדור הקודם אבל עדיין לא מושלמת (ראה תאי איחסון קדמיים) ונקודות החוזק שלו הם לגמרי המיתלים הקסומים ויחידת ההנעה החזקה (גם אם קצת מחוספספת). היכולת שלו לבלות במהירויות גבוהות באופן משרה ביטחון מזכירות יותר אופנוע מאשר קטנוע. אבל הסיפור האמיתי כאן הוא אחר. בניגוד לאותו C1 שבא ונעלם, מתיחת הפנים הזו מראה לנו שב.מ.וו דבקים בצמד הקטנועים שלהם. הם בתחום הזה ונשארים בתוכו, עם כלי מרשים מאוד גם אם לא מושלם.

נתונים:647 סמ”ק, 60 כ”ס ב-7,500 סל”ד, 6.7 קג”מ ב-6,000 סל”ד, 249 ק”ג (רטוב), 85,000 שקלים

C650 אופנועים ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד