אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו 218i גראן-קופה (מבחן): כיוונים שונים
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו 218i גראן-קופה (מבחן): כיוונים שונים
ב.מ.וו 218i גראן-קופה

ב.מ.וו 218i גראן-קופה (מבחן): כיוונים שונים

קופה ארבע דלתות קטנה? כניסה לעולם הסדאן של ב.מ.וו? ולמי היא בכלל מיועדת. לקחנו את ה-2 גראן קופה למבחן בזק

אריאל אלסיבוני 21/07/2020

ב.מ.וו 218i גראן-קופה תפסה אותי קצת לא מוכן. ה-218 הזו מונעת באמצעות יחידת הנעה מוכרת, כזו שאפשר למצוא בעוד דגמים תחת מותגיה השונים של ב.מ.וו. 1.5 ל’, מוגדש טורבו המפיק 140 כ”ס. לא משהו לכתוב עליו הביתה.

הכוח הזה עובר אל הגלגלים הקדמיים (זו פלטפורמה מוארכת של ה-1 החדשה) דרך תיבה רובוטית כפולת מצמדים. הפעולה של שני אלו יעילה למדי. המנוע גמיש וחזק מספיק בסל”ד הרלוונטי בשימוש יום-יומי והתיבה מנגנת על זה יפה (ועובדת חלק בד”כ).

נתון התאוצה הרשמי ל-100 קמ”ש עומד על 8.7 ש’ ואת הנתון הזה וכך, למרות המנוע הבסיסי בהיצע, התחוצה בתא נמרצת למדי. למה אני מופתע? לא יודע. אולי התרגלתי לחשוב על מנועי שלושה ציל’ כרפים. דעה קדומה, ומיותרת (כרגיל) במקרה הזה.


 

גם מבחינה חיצונית בלבלה אותי ה-218 הזו. כמי שאמורה סדרה 1 פלוס מטען “כאילו קופה” חשבתי שהיא תהיה קטנה וצפופה יותר. היא לא. תא הנוסעים מרווח מלפנים ומאחור גם באופן מפתיע. אבל היושבים מאחור לא מקבלים פתחי מיזוג, או ידיות אחיזה לצורך העניין. אין כאן מעשה קסם, המכונית הזו ארוכה יותר מה-1 הקטנה (יחסית).

והמימדים האלו מובילים אותי לאריזה, שגם היא, הותירה אותי קצת מבולבל. יש כאן סממני עיצוב מאחיות גדולות ויקרות יותר, אבל איכשהו הם לא מייצרות מראה הומוגני עם המרכב הזה. יש זוויות שמהן היא נראית לא פרופורציונאלית. יש זוויות מהן היא נראית מרשימה, ושוב חלילה.

מבפנים העיצוב מוצלח יותר וזכור לטובה מה-1 העדכנית. יש כאן תמהיל נכון בין אנלוגי לדיגיטלי לא עמוס ותמיד ברור. גם המושב, ההגה ותנוחת הנהיגה מזכירה לך שיש דברים שב.מ.וו פשוט פוגעים בהם בול. גם אם זה לא תא הנוסעים הכי מרשים בקטגוריה הזו, הוא עדיין מרשים בפני עצמו.

 

גם הדרך בה נושאת עצמה הגראן קופה הקטנה הזו על הכביש מזכיר שיש דברים שב.מ.וו יודעים לעשות. הכיול לדוגמה מוצלח מאוד, מייצר שילוב בין נוחות טובה בד”כ (אפשר להאשים קצת את חישוקי ה-18 אינץ’) לריסון משרה ביטחון של המרכב.

בכל הקשור ליכולת הדינאמית, הדעה חוזרת להיות חלוקה, לא החלטית. מצד אחד המכונית הזו מרגישה הדוקה ומשתמשת ביכולת לשלוט בעוצמת הבלימה וחלוקת הכוח בין שני הגלגלים הקדמיים. כל זה במטרה לעודד פנייה ולגרש תת-היגוי. זה עובד, אבסולוטית. אבל בכל הקשור לחיבור ורגש אלו לא תורמים כאן. בשילוב עם הגה לא כל-כך מדויק בתחילת מהלכו הצליפה לאייפקסים לא חדה ומדויקת. הייתי שמח גם לבלמים לינאריים יותר.

ועכשיו הקורא הוותיק בוודאי שואל את עצמו, את מי זה מעניין? ולי לא נותר אלא להסכים. מי שמבקש לרכוש גרסת כניסה כזו לעולם הקופה-ארבע-דלתות של ב.מ.וו לא ייעשה זו כי הוא מצפה לתענוגות פנייה יוצאת דופן.

מסיבות כאלו ואחרות, הקשורות להתקלות בכוחות אכיפת החוק, הצילומים המובאים כאן הינם צילומי יצרן. עמכם הסליחה, התשובות במרחב ירקון

 

הוא יגיע בגלל המראה, האמירה, האיכות והסמל. אני לא בטוח שיעניין אותו אילו גלגלים מניעים כאן או מה הן המערכות שתורמות ליכולת הפנייה של המכונית הזו. כך שבשורה התחתונה, הבימר הזו עושה בדיוק מה שהיא אמורה לעשות ופונה לקהל יעד מאוד מסויים.

אותו קהל ישמח שהוא מקבל את סמל המדחף + תא מטען + כאילו קופה במחיר נמוך יחסית. לעומתם, מי שמחפש את האיכויות הקלאסיות האמתיות של ב.מ.וו, יעשה טוב אם יתאמץ עוד קצת ויניח את הישבן בסדרה 3 חדשה.

נתונים: טורבו, 1,499 סמ”ק, 140 כ”ס ב-6,500 סל”ד, 22.4 קג”מ ב-1480 סל”ד, 10.7 ק”מ/ל’ (מבחן), 8.7 ש’, 213 קמ”ש, 250,000 שקלים

ב.מ.וו 218i גראן-קופה

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד