ב.מ.וו סדרה 3 החדשה מוצגת ברגעים אלו בתערוכת פריז, כשהפרטים והתמונות נחשפים באופן רשמי על ידי היצרנית. לא פשוט לייצר מחליפה למכונית כמו ה-3, מי שבמשך שנים נחשבה לסדאן הספורטיבית הנכונה, מי שנרדפת ללא הפסקה על ידי דגמים ממותגים שונים.
הדור החדש, מצליח להיראות כמו ב.מ.וו סדרה 3 וגם לשדר ניחוח חדש לחלוטין. מבחינת גודל יש כאן צמיחה בכל מימד. ב.מ.וו סדרה 3 ארוכה יותר מקודמתה (76 מ”מ), רחבה יותר (16 מ”מ) וגבוהה יותר במ”מ בודד. יחד עם בסיס הגלגלים שצמח (41 מ”מ), המפשקים שהורחבו וסרחי העודף המינימליים, היא נראית דינאמית וששה אלי קרב, כמו תמיד.
מבפנים אפשר למצוא שוב ביטוי חדש לאותם ערכים שליוו את ה-3. הנהג עדיין במרכז העניינים כשהעיצוב עדכני וכולל שני מסכים גדולים, האחד במרכז הקונסולה והשני מתפקד כלוח השעונים. ב.מ.וו מספרים כמובן על בידוד רעשים משופר, כיסאות שתוכננו מחדש ועוד אלפי פרטים שאמורים להביא את ה-3 הזו לעידן המודרני.
מבחינה ויזואלית זו נראית תוצאה מוצלחת למדי, כזו שלא מקבלת חיזוק ברשימת גרסאות ההנעה איתן מוצגת ב.מ.וו סדרה 3 החדשה. ב.מ.וו מציגים כאן 6 גרסאות הנעה, כשרק שתיים מהם מונעות בנזין. בעתיד יוצגו כמובן גרסאות נוספות, מהיברידיות הכרחיות ועד M נחשקות, אבל כרגע ממה שהוצג רלוונטיות אלינו ה-320 וה-330.
ה-320 החדשה מציגה נתונים שיישמעו לכם מוכרים למדי. ארבע הבוכנות בנפח שני ל’, הנעזרות במגדש טורבו, מפיקות 184 כ”ס זהים ושיפור של כעשרה אחוזים במומנט (30.5 קג”מ). ב.מ.וו מספרים ששינויים במערכת ההזרקה בניהול הופכים את המנוע הזה לנמרץ וחסכוני יותר. נתון הזינוק ל-100 קמ”ש 7.3 לעומת 7.2 ש’ בדור הקודם) מספר על השינוי הקל.
ב.מ.וו 330 מציגה גם היא שיפור על בסיס מערכת הנעה מוכרת. גם כאן ב.מ.וו מספרים על שינויים בבלוק המוכר, אבל עושה רושם שכאן הם עמוקים יותר. הם גם מפורטים יותר ומספרים על קראנק קל יותר, משאבת דלק מחוזקת, חיכוך מופחת וכיול מחדש למזרקים והמגדש. התוצאה? 258 כ”ס (שיפור של 6 כ”ס לעומת הדור הקודם) בין 5,000 ל-6,500 סל”ד ונתון מומנט שצמח ל-40.6 קג”מ המופקים החל ב-1,550 סל”ד. נתון המיאוץ הקלאסי זהה לדגם היוצא 5.8 ש’.
אחרי הנתונים האלו, החיוך חוזר כשקוראים על ההשקעה של ב.מ.וו בשלדה של ה-3 החדשה. היא אמורה להיות קלה יותר ב-55 ק”ג לעומת הדור היוצא (תלוי דגם). הגרמנים מספרים גם על חלוקת משקל אופטימלית, על הקשחת השלדה לפיתול ב-50 אחוז במקומות מסויימים ועל כיול נכון יותר שמאפשרים אלו, יחד עם המפשקים המורחבים. מסוג הדברים שאפשר לגלות רק בנהיגה. עוד פרט טריוויה מעניין, גרסת ה-320D משיגה מקדם גרר מצוין של 0.23cd.
ב.מ.וו מציגה עם ה-3 החדשה עוד שלל של אבזור וטכנולוגיה, החל ממערכות מתלים אדפטיביות מתוחכמות, עובר במערכות בטיחות מתקדמות ולא נגמר בשלל אפשרויות שמע וגווני תאורה לתא הנוסעים. היא תגיע לישראל במחצית השנייה של 2019, כשמחיר, גרסאות ואבזור ייוודעו רק לקראת מועד ההשקה.