אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו מפתחת שלדות קרבון-פייבר לאופנועים
ראשי » דו-גלגלי » ב.מ.וו מפתחת שלדות קרבון-פייבר לאופנועים

ב.מ.וו מפתחת שלדות קרבון-פייבר לאופנועים

החברה רשמה כמה פטנטים בנושא, לשני סוגי שלדות

אריאל אלסיבוני 20/08/2016

בעולם הארבע-גלגלי, שלדות מקרבון-פייבר הן דבר קיים – גם אם לא נפוץ (שמור בעיקר לאקזוטיקה עילית). אבל ב.מ.וו מייצרת היום לא מעט שלדות כאלו, עבור ה-I3 וה-I8. גם הדור האחרון של סדרה 7 כבר משלב בתוך השלדה לא מעט חלקים מהחומר האקזוטי. זה שם את החברה הגרמנית בחזית, בכל הקשור לייצור המוני של שלדות קרבון-פייבר וכעת היא עומדת לתת ליכולת הזו לחלחל אל האופנועים שלה.

ב.מ.וו עובדת על שתי שלדות שונות מהחומר האמור. האחת שלדת קורה כפולה קלאסית שנראה כאילו נולדה בול ל-S1000RR והשניה שלדת צינורות מודולורית, שיכולה להתאים למגוון כלים רחב יותר.

אחד מחיזוקי הקרבון בב.מ.וו סדרה 7
אחד מחיזוקי הקרבון בב.מ.וו סדרה 7

 

את שתי השלדות מייצרת ב.מ.וו בשיטת “משיכה” של סיבי הקרבון-פייבר, מה שמאפשר לה ליצור קורות רבועות לשלדה הראשונה ומוטות עגולים לשלדה השניה. הנה סרטון (שלא קשור לב.מ.וו) שמסביר מה היא בדיוק “משיכת” קרבון:


 

כשהקורות ושאר החלקים של שלדת הקורה הכפולה מוכנים, הם מודבקים אחד לשני על ידי הנחת יריעות נוספות של קרבון-פייבר. שלדת הצינורות המודולרית, נבנית בתהליך דומה, אך ההרכבה הסופית שלה מתבצעת אל רכיבים שמוכנים בנפרד (ניתן להכין את אלו מקרבון או אלומיניום לדוגמא). אל רכיבים אלו מתחברים ומהודקים צינורות הקרבון. על ידי שינוי המחברים האמורים, תוכל ב.מ.וו לשנות את מימדי השלדה ולהתאים אותה לאופנועים שונים.

bmw carbon 54
שלדת הקרבון של ה-I3 היא אחת הסיבות למה ב.מ.וו מרגישה בנוח עם החומר הזה

 

לא ידוע עדיין מתי נראה אופנוע ראשון עם שלדת קרבון מב.מ.וו, אבל כשחושבים כשכבר היום מיייצרת החברה כ-100,000 שלדות קרבון בשנה – כמה עשרות אלפי אופנועים לא נשמעים רחוקים או מופרכים כל-כך.

אופנועים ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד