אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו מפתחת שלדות קרבון-פייבר לאופנועים
ראשי » דו-גלגלי » ב.מ.וו מפתחת שלדות קרבון-פייבר לאופנועים

ב.מ.וו מפתחת שלדות קרבון-פייבר לאופנועים

החברה רשמה כמה פטנטים בנושא, לשני סוגי שלדות

אריאל אלסיבוני 20/08/2016

בעולם הארבע-גלגלי, שלדות מקרבון-פייבר הן דבר קיים – גם אם לא נפוץ (שמור בעיקר לאקזוטיקה עילית). אבל ב.מ.וו מייצרת היום לא מעט שלדות כאלו, עבור ה-I3 וה-I8. גם הדור האחרון של סדרה 7 כבר משלב בתוך השלדה לא מעט חלקים מהחומר האקזוטי. זה שם את החברה הגרמנית בחזית, בכל הקשור לייצור המוני של שלדות קרבון-פייבר וכעת היא עומדת לתת ליכולת הזו לחלחל אל האופנועים שלה.

ב.מ.וו עובדת על שתי שלדות שונות מהחומר האמור. האחת שלדת קורה כפולה קלאסית שנראה כאילו נולדה בול ל-S1000RR והשניה שלדת צינורות מודולורית, שיכולה להתאים למגוון כלים רחב יותר.

אחד מחיזוקי הקרבון בב.מ.וו סדרה 7
אחד מחיזוקי הקרבון בב.מ.וו סדרה 7

 

את שתי השלדות מייצרת ב.מ.וו בשיטת “משיכה” של סיבי הקרבון-פייבר, מה שמאפשר לה ליצור קורות רבועות לשלדה הראשונה ומוטות עגולים לשלדה השניה. הנה סרטון (שלא קשור לב.מ.וו) שמסביר מה היא בדיוק “משיכת” קרבון:


 

כשהקורות ושאר החלקים של שלדת הקורה הכפולה מוכנים, הם מודבקים אחד לשני על ידי הנחת יריעות נוספות של קרבון-פייבר. שלדת הצינורות המודולרית, נבנית בתהליך דומה, אך ההרכבה הסופית שלה מתבצעת אל רכיבים שמוכנים בנפרד (ניתן להכין את אלו מקרבון או אלומיניום לדוגמא). אל רכיבים אלו מתחברים ומהודקים צינורות הקרבון. על ידי שינוי המחברים האמורים, תוכל ב.מ.וו לשנות את מימדי השלדה ולהתאים אותה לאופנועים שונים.

bmw carbon 54
שלדת הקרבון של ה-I3 היא אחת הסיבות למה ב.מ.וו מרגישה בנוח עם החומר הזה

 

לא ידוע עדיין מתי נראה אופנוע ראשון עם שלדת קרבון מב.מ.וו, אבל כשחושבים כשכבר היום מיייצרת החברה כ-100,000 שלדות קרבון בשנה – כמה עשרות אלפי אופנועים לא נשמעים רחוקים או מופרכים כל-כך.

אופנועים ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד