אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא מאמינים בחשמל? ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולגיה חדשה למנועי בעירה
ראשי » חדשות » לא מאמינים בחשמל? ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולגיה חדשה למנועי בעירה
ב.מ.וו

לא מאמינים בחשמל? ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולגיה חדשה למנועי בעירה

לצד ההשקעה בדגמים חשמליים, ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולוגיה חדשה לייעול הפעולה של מנועי בעירה פנימית שלא אומרים עדין את המילה האחרונה

אופיר דואק 07/08/2024 צלם: יצרן

בצד ההשקעה הגדולה בפיתוח דגמים חשמליים וההצהרה על יעדי מעבר מלא לחשמל, יצרניות הרכב לא זונחות את פיתוח מנועי הבעירה הפנימית. יתרה מכך, עם הדשדוש במכירות של מכוניות חשמליות היצרניות מבצעות חישוב מסלול מחדש. אחרי שפולקסווגן הסיטה תקציבי פיתוח למנועי בעירה פנימית ופורד שהודיעה על צמצום השקעות בטכנולוגיה חשמלית מגיע איתות גם מב.מ.וו על כך שמנועי הבעירה הפנימית לא אמרו עדין את המילה האחרונה.

על פי דיווח של המגזין הגרמני הנחשב “אוטו מוטור אונד ספורט” ביצעה ב.מ.וו לאחרונה רישום פטנט על טכנולוגיה חדשה למנועי בעירה פנימית. לדברי המגזין, מדובר בטכנולוגיה שבה מתבצעת פעולת הזרקה מוקדמת של התערובת לפני תא הבעירה, בדומה לשיטה שהייתה נהוגה במנועי דיזל עד שנות ה-80 במטרה לשפר את יעילות הבעירה במהירויות נמוכות.

בקשת הפטנט על הטכנולוגיה מגלה כי היא מורכבת מתא מקדים לתא הבעירה המקושר אליו, כאשר לתא המקדים מתבצעת הזרמת אוויר ודלק המוצתים באופן מוקדם על ידי מצת ייחודי בעל אלקטרודות נפרדות. למעשה בטכנולוגיה החדשה שמפתחת ב.מ.וו מתבצע תהליך ההצתה בשני שלבים, המקדים וההצתה בתא הבעירה הראשי, מה שאמור לספק יעילות בעירה ושריפת תערובת גבוהה יותר, שמתורגמת ליותר כוח, צמצום פליטת המזהמים וצריכת דלק נמוכה יותר.


את הטכנולוגיה החדשה ניתן ליישם במגוון תצורות מנועים, אך נכון לעתה לא ידוע אם ומתי תגיע לייצור סדרתי. אחרי שהשלימה את החלפת רוב דגמי הנוסעים שלה בשנים האחרונות, ולצידם הציגה את דגמי ה-X1/X2 החדשים וחשפה לפני מספר שבועות את ה-X3 החדש הדגם המשמעותי הבא שעומד בפני החלפה הוא ה-X5 שדור חדש שלו אמור להופיע לקראת 2026. על פי האסטרטגיה של ב.מ.וו צפוי ה-X5, בדומה ליתר דגמי ב.מ.וו החדשים, להתבסס על פלטפורמה משולבת המאפשרת להציע גרסאות בנזין ודיזל, לצד גרסאות היברידיות וגרסה בעלת הנעה חשמלית (שתוכנה מן הסתם iX5).

מה שכן בטוח הוא שיצרניות רכב לא משקיעות בפיתוח יקר של טכנולוגיות ומנועים חדשים ללא היתכנון לייצור לאורך זמן שיכסה את העלויות. אם תבחר ב.מ.וו לייצר מנוע עם הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, סביר להניח שנראה אותו מיוצר לפחות במשך עשור מה שאומר שמנועי בעירה פנימית מהתוצרת הבווארית ימשיכו להניע את מכוניות ב.מ.וו עד אמצע העשור הבא לפחות.

ICE ב.מ.וו טכנולוגיית הנעה מנוע בעירה פנימית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד