אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא מאמינים בחשמל? ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולגיה חדשה למנועי בעירה
ראשי » חדשות » לא מאמינים בחשמל? ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולגיה חדשה למנועי בעירה
ב.מ.וו

לא מאמינים בחשמל? ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולגיה חדשה למנועי בעירה

לצד ההשקעה בדגמים חשמליים, ב.מ.וו רושמת פטנט על טכנולוגיה חדשה לייעול הפעולה של מנועי בעירה פנימית שלא אומרים עדין את המילה האחרונה

אופיר דואק 07/08/2024 צלם: יצרן

בצד ההשקעה הגדולה בפיתוח דגמים חשמליים וההצהרה על יעדי מעבר מלא לחשמל, יצרניות הרכב לא זונחות את פיתוח מנועי הבעירה הפנימית. יתרה מכך, עם הדשדוש במכירות של מכוניות חשמליות היצרניות מבצעות חישוב מסלול מחדש. אחרי שפולקסווגן הסיטה תקציבי פיתוח למנועי בעירה פנימית ופורד שהודיעה על צמצום השקעות בטכנולוגיה חשמלית מגיע איתות גם מב.מ.וו על כך שמנועי הבעירה הפנימית לא אמרו עדין את המילה האחרונה.

על פי דיווח של המגזין הגרמני הנחשב “אוטו מוטור אונד ספורט” ביצעה ב.מ.וו לאחרונה רישום פטנט על טכנולוגיה חדשה למנועי בעירה פנימית. לדברי המגזין, מדובר בטכנולוגיה שבה מתבצעת פעולת הזרקה מוקדמת של התערובת לפני תא הבעירה, בדומה לשיטה שהייתה נהוגה במנועי דיזל עד שנות ה-80 במטרה לשפר את יעילות הבעירה במהירויות נמוכות.

בקשת הפטנט על הטכנולוגיה מגלה כי היא מורכבת מתא מקדים לתא הבעירה המקושר אליו, כאשר לתא המקדים מתבצעת הזרמת אוויר ודלק המוצתים באופן מוקדם על ידי מצת ייחודי בעל אלקטרודות נפרדות. למעשה בטכנולוגיה החדשה שמפתחת ב.מ.וו מתבצע תהליך ההצתה בשני שלבים, המקדים וההצתה בתא הבעירה הראשי, מה שאמור לספק יעילות בעירה ושריפת תערובת גבוהה יותר, שמתורגמת ליותר כוח, צמצום פליטת המזהמים וצריכת דלק נמוכה יותר.


את הטכנולוגיה החדשה ניתן ליישם במגוון תצורות מנועים, אך נכון לעתה לא ידוע אם ומתי תגיע לייצור סדרתי. אחרי שהשלימה את החלפת רוב דגמי הנוסעים שלה בשנים האחרונות, ולצידם הציגה את דגמי ה-X1/X2 החדשים וחשפה לפני מספר שבועות את ה-X3 החדש הדגם המשמעותי הבא שעומד בפני החלפה הוא ה-X5 שדור חדש שלו אמור להופיע לקראת 2026. על פי האסטרטגיה של ב.מ.וו צפוי ה-X5, בדומה ליתר דגמי ב.מ.וו החדשים, להתבסס על פלטפורמה משולבת המאפשרת להציע גרסאות בנזין ודיזל, לצד גרסאות היברידיות וגרסה בעלת הנעה חשמלית (שתוכנה מן הסתם iX5).

מה שכן בטוח הוא שיצרניות רכב לא משקיעות בפיתוח יקר של טכנולוגיות ומנועים חדשים ללא היתכנון לייצור לאורך זמן שיכסה את העלויות. אם תבחר ב.מ.וו לייצר מנוע עם הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, סביר להניח שנראה אותו מיוצר לפחות במשך עשור מה שאומר שמנועי בעירה פנימית מהתוצרת הבווארית ימשיכו להניע את מכוניות ב.מ.וו עד אמצע העשור הבא לפחות.

ICE ב.מ.וו טכנולוגיית הנעה מנוע בעירה פנימית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד