אחרי שהוציאו גירסאות קונספט לב.מ.וו, מיני ורולס-רויס (שלושה מותגים הנמצאים בבעלות היצרן הגרמני) שניסו לנבא כיצד ננהג במכוניות בעוד 30 שנים, נחשף השבוע גם אופנוע באותו קונספט בדיוק.
“האופנוע הוא המפלט מחיי היום-יום”, אומר אדגר היינריך – המעצב הראשי. לכן הרוכב לא יצטרך ללבוש ביגוד מגן, או אפילו לחבוש קסדה. הוא יקבל את האופנוענות מזוקקת והקשר הישיר עם הכוחות הפועלים עליו ועם הסביבה שלו. צמד הבליטות בצדדים מסתיר תחתיו בכלל מנוע חשמלי “ידידותי לסביבה” לא מזהם ולא מרעיש. כך משלבים המהנדסים בין קלאסיקת המותג עם חדשנות על מנת ליצור חוויה אנלוגית בעולם דיגיטאלי.

השילדה בצורת משלוש נראית כמקשה אחת ללא מפרקים אך למעשה מתוכננת עם גמישות מובנת המסייעת בניהוג האופנוע כשהוא נמתחת לכיוון אליו מסובב הכידון. אגב, מידת סיוע זה מתוכננת להשתנות בהתאם לנסיבות כשככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר, כך תפחת מתיחת השילדה בהתאם.
עיצובו הדינאמי של האופנוע אמור להגן על הרוכב מפני רוח וגשם גם ללא מגן רוח או פירינג מלא. כך גם בליטות הצד, דמוי מנוע בוקסר,שמגיחות החוצה בעת רכיבה. רפלקטורים ימשכו אנרגיית שמש שתטען את הסוללה החשמלית ושיכוך מהמורת הכביש יעשה על ידי הצמיגים שיספקו תנאי אחיזה אופטימליים בכל דרך כשהאופנוע מתכונן ללא מתלים כלל.
מערכות אלקטרוניות, חיישנים ומחשבים מתקדמים יתריעו מראש בפני הרוכב על סכנות המגיחות לפניו בדרך ויסייעו גם באופן אקטיבי בנהיגת האופנוע בעת מצבי חירום. המערכות ישמרו על שיווי משקל, בשעת נסיעה וגם בעת עצירה. כך, על פי ב.מ.וו ישוחרר הרוכב מדאגות איזון האופנוע ויוכל ליהנות מחווית רכיבה מתחילת הנסיעה ועד סופה, לא משנה אם הוא חסר נסיון, או ותיק.
מידע חיוני יוקרן ישירות אל משקפיים אותן ירכיב הרוכב. המידע יוצג במצבי חירום או על פי בקשת הרוכב שיוכל לדפדף בין תצוגות המידע על פי תנועות העיניים. לרוכב ישנה אפשרות לקבל מידע על הצעת קווי רכיבה בהתאם לתוואי הדרך לפניו, התאמת מהירות וזווית הטייה ועוד.
כך שרוכב טירון יוכל להתמקצע ברכיבה ללא חשש עם הדרכה צמודה, בעוד רוכב וותיק יוכל לאתגר את עצמו ואת הידע שלו כל הזמן. אגב, במקרה בו יזהה המחשב טעות רכיבה, הוא יתריע ואם לא ינקוט הרוכב פעולה, תתערב המערכת באופן אקטיבי ברכיבה. הפניית העיניים לחלק העליון של התצוגה, תקרין לרוכב את התמונה על הנעשה מאחוריו ללא צורך במראות.

חוץ ממשקפיים יש גם חליפה מקררת או מחממת בהתאם לטמפרטורת גוף הרוכב וקצב הדופק שלו, ונעלי רכיבה תואמות. צווארון החליפה מתוכנן להתנפח במהירויות גבוהות כדי לספק תמיכה נוספת לשרירי הצוואר. ויברציות ורטט ברגליים ובזרועות תספקנה הוראות ניווט לרוכב והתראות בפני מפגעים בדרך או מצבי חירום.
ב.מ.וו מפליגים במחוזות הדמיון והטכנולוגיה – כמו שעשו עם שאר דגמי הויז’ן 100 – מה מכל זה יגיע באמת לכביש בעתיד? רק הזמן יגיד.
