אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו ויז’ן 100 – פני העתיד?
ראשי » דו-גלגלי » ב.מ.וו ויז’ן 100 – פני העתיד?

ב.מ.וו ויז’ן 100 – פני העתיד?

ב.מ.וו מאתגרת את מהנדסיה לנחש כיצד יראו החיים על הכביש בעוד 30 שנה

אלון (סקניה) סקיאנו 13/10/2016

אחרי שהוציאו גירסאות קונספט לב.מ.וו, מיני ורולס-רויס (שלושה מותגים הנמצאים בבעלות היצרן הגרמני) שניסו לנבא כיצד ננהג במכוניות בעוד 30 שנים, נחשף השבוע גם אופנוע באותו קונספט בדיוק.

“האופנוע הוא המפלט מחיי היום-יום”, אומר אדגר היינריך – המעצב הראשי. לכן הרוכב לא יצטרך ללבוש ביגוד מגן, או אפילו לחבוש קסדה. הוא יקבל את האופנוענות מזוקקת והקשר הישיר עם הכוחות הפועלים עליו ועם הסביבה שלו. צמד הבליטות בצדדים מסתיר תחתיו בכלל מנוע חשמלי “ידידותי לסביבה” לא מזהם ולא מרעיש. כך משלבים המהנדסים בין קלאסיקת המותג עם חדשנות על מנת ליצור חוויה אנלוגית בעולם דיגיטאלי.

ב.מ.וו ויז'ן 100
בוקסר “חשמלי”

 

השילדה בצורת משלוש נראית כמקשה אחת ללא מפרקים אך למעשה מתוכננת עם גמישות מובנת המסייעת בניהוג האופנוע כשהוא נמתחת לכיוון אליו מסובב הכידון. אגב, מידת סיוע זה מתוכננת להשתנות בהתאם לנסיבות כשככל שמהירות הנסיעה גבוהה יותר, כך תפחת מתיחת השילדה בהתאם.


עיצובו הדינאמי של האופנוע אמור להגן על הרוכב מפני רוח וגשם גם ללא מגן רוח או פירינג מלא. כך גם בליטות הצד, דמוי מנוע בוקסר,שמגיחות החוצה בעת רכיבה. רפלקטורים ימשכו אנרגיית שמש שתטען את הסוללה החשמלית ושיכוך מהמורת הכביש יעשה על ידי הצמיגים שיספקו תנאי אחיזה אופטימליים בכל דרך כשהאופנוע מתכונן ללא מתלים כלל.

מערכות אלקטרוניות, חיישנים ומחשבים מתקדמים יתריעו מראש בפני הרוכב על סכנות המגיחות לפניו בדרך ויסייעו גם באופן אקטיבי בנהיגת האופנוע בעת מצבי חירום. המערכות ישמרו על שיווי משקל, בשעת נסיעה וגם בעת עצירה. כך, על פי ב.מ.וו ישוחרר הרוכב מדאגות איזון האופנוע ויוכל ליהנות מחווית רכיבה מתחילת הנסיעה ועד סופה, לא משנה אם הוא חסר נסיון, או ותיק.

מידע חיוני יוקרן ישירות אל משקפיים אותן ירכיב הרוכב. המידע יוצג במצבי חירום או על פי בקשת הרוכב שיוכל לדפדף בין תצוגות המידע על פי תנועות העיניים. לרוכב ישנה אפשרות לקבל מידע על הצעת קווי רכיבה בהתאם לתוואי הדרך לפניו, התאמת מהירות וזווית הטייה ועוד.

כך שרוכב טירון יוכל להתמקצע ברכיבה ללא חשש עם הדרכה צמודה, בעוד רוכב וותיק יוכל לאתגר את עצמו ואת הידע שלו כל הזמן. אגב, במקרה בו יזהה המחשב טעות רכיבה, הוא יתריע ואם לא ינקוט הרוכב פעולה, תתערב המערכת באופן אקטיבי ברכיבה. הפניית העיניים לחלק העליון של התצוגה, תקרין לרוכב את התמונה על הנעשה מאחוריו ללא צורך במראות.

ב.מ.וו ויז'ן 100
התקדמנו…

 

חוץ ממשקפיים יש גם חליפה מקררת או מחממת בהתאם לטמפרטורת גוף הרוכב וקצב הדופק שלו, ונעלי רכיבה תואמות. צווארון החליפה מתוכנן להתנפח במהירויות גבוהות כדי לספק תמיכה נוספת לשרירי הצוואר. ויברציות ורטט ברגליים ובזרועות תספקנה הוראות ניווט לרוכב והתראות בפני מפגעים בדרך או מצבי חירום.

ב.מ.וו מפליגים במחוזות הדמיון והטכנולוגיה – כמו שעשו עם שאר דגמי הויז’ן 100 – מה מכל זה יגיע באמת לכביש בעתיד? רק הזמן יגיד.

 

ב.מ.וו ויז'ן 100
אז ככה ייראה העתיד?

ב.מ.וו ויז'ן 100
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד