אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בפיאט שוקלים להתקין מנוע בנזין ב-500 החשמלית
ראשי » חדשות » בפיאט שוקלים להתקין מנוע בנזין ב-500 החשמלית
פיאט 500e

בפיאט שוקלים להתקין מנוע בנזין ב-500 החשמלית

היקף מכירות נמוך מידי ומחיר גבוה גורמים לפיאט לשקול להציע גרסה היברידית על בסיס ה-500e החשמלית כבר בשנה הבאה

אופיר דואק 24/03/2024 צלם: יצרן

בשנת 2020 הציגה פיאט דור חדש של ה-500 האופנתית שהביא איתו בשורה, כשהוא מצויד אך ורק בהנעה חשמלית. המהלך הזה הפך את פיאט לחלוצה בין היצרניות האירופאיות בייצור מכוניות עירוניות חשמליות, למרות שה-500 היוצאת עדין המשיכה להימכר במקביל. המטרה הסופית הייתה שעם הזמן פיאט 500e תתפוס גם את מקומה של ה-500 המיושנת בעלת מנועי הבעירה הפנימית, אך כעת רגע לפני שמגיע סוף הייצור של ה-500 עם מנועי בנזין בפולין בפיאט שוקלים לחשב מסלול מחדש.

מסתבר שפיאט 500e לא הפכה ללהיט מכירות כפי שציפו האיטלקים. בשנה החולפת נמכרו באירופה כ-173 אלף יחידות מדגמי ה-500 השונים, אך רק כ-64 אלף מהם היו מדגמי ה-500e החשמלית. אחת הסיבות העיקריות לפער הגדול לטובת דגמי הבנזין למרות שמדובר בדור מיושן יותר היא המחיר. מחירה של פיאט 500e מתחיל באיטליה ב-30 אלף אירו, כאשר מחיר ה-500 הוותיקה בגרסה ההיברידית עומד על 18 אלף יורו בלבד. בסך הכל יצרה פיאט בשנה החולפת כ-77 אלף יחידות של 500e, ירידה משמעותית לעומת תחילת דרכו של הדגם כאשר יוצרו כ-90 אלף יחידות מידי שנה.

עם סיום הייצור של ה-500 הוותיקה מודאגים בפיאט מאיבוד של עשרות אלפי לקוחות, רובם בשווקים חזקים עבורה כמו השוק האיטלקי שלא ממש שש לעבור להנעה חשמלית, בפרט שמחירה של ה-500e לא צפוי להיות מוזל. בנוסף, חייבת פיאט להגדיל את התפוקה במפעל במירפיורי  אחרי שכבר קיצצה משמרת אחת בפס הייצור של ה-500e כדי לעמוד בהסכמים מול ועדי העובדים. מצב זה מציב את סטלנטיס, ואת פיאט בפני בעיה ממשית בפרט שממשלת איטליה מנסה לעודד ככל הניתן ייצור רכב במדינה.


אמנם פיאט מתכוונת להמשיך את ייצור ה-500 הוותיקה עם מנועי בנזין באלג’יריה, אבל גם הם יודעים שהיא כבר מיושנת מידי עבור הקהל באירופה, התאמתה לתקני אבטחת המידע באירופה תהיה יקרה מידי ומהלך זה לא יפתור את בעיית היקף היצור שלה במפעל הבית. על פי דיווחים ב-Automotive News הפתרון הלא שגרתי של פיאט למצב הוא להסב את ה-500e לשימוש במנוע בנזין, כאשר בחברה כבר פנו לספקים כדי לבדוק אפשרות לחיזוק שרשרת האספקה שתאפשר להגדיל את תפוקת הייצור במפעל במירפיורי ל-175 אלף מכוניות בשנה.

אם אכן זה הצעד שתבצע פיאט, יתכן והיא תאלץ לשנות את תכנית היעד למכור באירופה רק מכוניות חשמליות עד שנת 2030. אם יחליטו בפיאט לבצע את ההסבה ישנן שתי אופציות שישמשו את ה-500 בעלת מנוע הבנזין, שתיהןו בעלות תגבור היברידי קל. האופציה הראשונה היא מנוע ה-1.0 ליטר האטמוספרי המספק 70 כ”ס המותקן ב-500 הוותיקה. האופציה השניה היא מנוע ה-1.2 ליטר טורבו החדש של קבוצת סטלנטיס בגרסה של 100 כ”ס שיותקן גם בלנצ’יה אפסילון ההיברידית. ההחלטה האם לבצע את המהלך צפויה להתקבל בשבועות הקרובים. אם היא תתקבל אנחנו צפויים לראות את גרסת הבנזין החדשה של פיאט 500 מוצגת באמצע השנה הבאה.

פיאט פיאט 500 פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד