אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בפיאט שוקלים להתקין מנוע בנזין ב-500 החשמלית
ראשי » חדשות » בפיאט שוקלים להתקין מנוע בנזין ב-500 החשמלית
פיאט 500e

בפיאט שוקלים להתקין מנוע בנזין ב-500 החשמלית

היקף מכירות נמוך מידי ומחיר גבוה גורמים לפיאט לשקול להציע גרסה היברידית על בסיס ה-500e החשמלית כבר בשנה הבאה

אופיר דואק 24/03/2024 צלם: יצרן

בשנת 2020 הציגה פיאט דור חדש של ה-500 האופנתית שהביא איתו בשורה, כשהוא מצויד אך ורק בהנעה חשמלית. המהלך הזה הפך את פיאט לחלוצה בין היצרניות האירופאיות בייצור מכוניות עירוניות חשמליות, למרות שה-500 היוצאת עדין המשיכה להימכר במקביל. המטרה הסופית הייתה שעם הזמן פיאט 500e תתפוס גם את מקומה של ה-500 המיושנת בעלת מנועי הבעירה הפנימית, אך כעת רגע לפני שמגיע סוף הייצור של ה-500 עם מנועי בנזין בפולין בפיאט שוקלים לחשב מסלול מחדש.

מסתבר שפיאט 500e לא הפכה ללהיט מכירות כפי שציפו האיטלקים. בשנה החולפת נמכרו באירופה כ-173 אלף יחידות מדגמי ה-500 השונים, אך רק כ-64 אלף מהם היו מדגמי ה-500e החשמלית. אחת הסיבות העיקריות לפער הגדול לטובת דגמי הבנזין למרות שמדובר בדור מיושן יותר היא המחיר. מחירה של פיאט 500e מתחיל באיטליה ב-30 אלף אירו, כאשר מחיר ה-500 הוותיקה בגרסה ההיברידית עומד על 18 אלף יורו בלבד. בסך הכל יצרה פיאט בשנה החולפת כ-77 אלף יחידות של 500e, ירידה משמעותית לעומת תחילת דרכו של הדגם כאשר יוצרו כ-90 אלף יחידות מידי שנה.

עם סיום הייצור של ה-500 הוותיקה מודאגים בפיאט מאיבוד של עשרות אלפי לקוחות, רובם בשווקים חזקים עבורה כמו השוק האיטלקי שלא ממש שש לעבור להנעה חשמלית, בפרט שמחירה של ה-500e לא צפוי להיות מוזל. בנוסף, חייבת פיאט להגדיל את התפוקה במפעל במירפיורי  אחרי שכבר קיצצה משמרת אחת בפס הייצור של ה-500e כדי לעמוד בהסכמים מול ועדי העובדים. מצב זה מציב את סטלנטיס, ואת פיאט בפני בעיה ממשית בפרט שממשלת איטליה מנסה לעודד ככל הניתן ייצור רכב במדינה.


אמנם פיאט מתכוונת להמשיך את ייצור ה-500 הוותיקה עם מנועי בנזין באלג’יריה, אבל גם הם יודעים שהיא כבר מיושנת מידי עבור הקהל באירופה, התאמתה לתקני אבטחת המידע באירופה תהיה יקרה מידי ומהלך זה לא יפתור את בעיית היקף היצור שלה במפעל הבית. על פי דיווחים ב-Automotive News הפתרון הלא שגרתי של פיאט למצב הוא להסב את ה-500e לשימוש במנוע בנזין, כאשר בחברה כבר פנו לספקים כדי לבדוק אפשרות לחיזוק שרשרת האספקה שתאפשר להגדיל את תפוקת הייצור במפעל במירפיורי ל-175 אלף מכוניות בשנה.

אם אכן זה הצעד שתבצע פיאט, יתכן והיא תאלץ לשנות את תכנית היעד למכור באירופה רק מכוניות חשמליות עד שנת 2030. אם יחליטו בפיאט לבצע את ההסבה ישנן שתי אופציות שישמשו את ה-500 בעלת מנוע הבנזין, שתיהןו בעלות תגבור היברידי קל. האופציה הראשונה היא מנוע ה-1.0 ליטר האטמוספרי המספק 70 כ”ס המותקן ב-500 הוותיקה. האופציה השניה היא מנוע ה-1.2 ליטר טורבו החדש של קבוצת סטלנטיס בגרסה של 100 כ”ס שיותקן גם בלנצ’יה אפסילון ההיברידית. ההחלטה האם לבצע את המהלך צפויה להתקבל בשבועות הקרובים. אם היא תתקבל אנחנו צפויים לראות את גרסת הבנזין החדשה של פיאט 500 מוצגת באמצע השנה הבאה.

פיאט פיאט 500 פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד