אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל
ראשי » חדשות » בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל
יונדאי סנטה פה

בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל

הדור החדש של יונדאי סנטה פה נוחת בישראל בגרסתו ההיברידית, כאשר מעבר לעיצוב יוצא דופן הוא מביא איתו הבטחה לשדרוג באיכות הנסיעה ותא הנוסעים למחוזות הפרימיום. גם המחיר השתדרג בהתאם

אופיר דואק 11/03/2025 צלם: אופיר דואק

בשנים האחרונות פוקד את יונדאי פרץ יצירתיות יוצא דופן, הבא לידי ביטוי בשורת דגמים בעלי עיצוב נועז ולא שגרתי. במסגרת הגל היצרתי כבר פגשנו את דגמי איוניק 5 ו-6 הייחודיים כל אחד בדרכו, את הסטאריה החללי וגם דגמים עממים יחסית כמו טוסון, סונטה ואלנטרה כולם זכו לשפת עיצוב החורגת מהמקובל כיום בתעשיה.

כעת נוחת בישראל דגם נוסף שעבר מהפכה עיצובית. מדובר בדור החדש של סנטה פה, רכב הפנאי הגדול בעל שבעת המושבים שדור חדש לחלוטין שלו הוצג בשנה שעברה. הדור החדש מתבלט קודם כל בזכות עיצוב שונה מכל סנטה פה שקדם לו, שהוא שילוב של קווים קובייתיים, זוויות ישרות וגם כמה אזכורים משפת ה”פיקסלים” שהופיעה כבר במספר דגמים שנזכרו לעיל.

יחידות התאורה של יונדאי סנטה פה החדש משלבות חתימת אור בצורת האות H בכל פינה, פרופיל קופסתי שמזכיר לא במעט את לנד רובר דיפנדר וזנב שדווקא מזכיר פולקסווגן טרנספורטר משנות ה-80′. כל אלו מסטים את תשומת הלב מכך שמדובר ברכב גדול עם בסיס גלגלים שהתארך ב-5 ס”מ ועומד על 281.5 ס”מ מרשימים, אורך כולל שצמח ל-483 ס”מ וגובה של 177 ס”מ שמוסווה היטב, בין היתר בזכות מרווח של 17.7 ס”מ בלבד.


תא הנוסעים של יונדאי סנטה פה מביא איתו שדרוג משמעותי וגם הצהרת כוונות של הדגם החדש המכוון ומתומחר גבוה יותר לכיוון עולמות הפרימיום. גם כאן נפגוש בשילוב צמד המסכים הרוחבי המקובל אתל יונדאי, לצד משטח מגע משולב מתגים פיזיים לבקרת האקלים. לצד זאת אי אפשר להתעלם מפרטים כמו דיפון גג מזמש, דיפונים דמויי עץ, זיגוג כפול בדלתות הקדמיות לצד ריפודי עור נאפה ברמת הגימור הבכירה – פריטים שמקובל יותר למצוא בג’נסיס, לא ביונדאי.

יונדאי סנטה פה החדש מגיע לישראל בשלב זה רק עם יחידת הנעה היברידית,, בתצורת הנעה קדמית או כפולה. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 160 כ”ס ומנוע חשמלי המספק 65 כ”ס, היוצרים יחס הספק משולב של 215 כ”ס ו-37.4 קג”מ. הכוח מעובר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, כאשר בדף הנתונים רשומים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.3 ק”מ לליטר בגרסה הרגילה ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.

השדרוג של יונדאי סנטה פה נעשה גם בגזרת המחיר שקפץ כמעט ב-100 אלף שקלים ביחס לדור היוצא, ולא רק בגלל שינויי המס. אם כי ראוי להזכיר כי הסנטה פה מגיע ארצה רק ברמות הגימור הבכירות הגבוהות ביותר של הדגם. מחיר גרסת ההנעה הקדמית של יונדאי סנטה פה החדש עומד על 370 אלף שקלים, כאשר גרסת ההנעה הכפולה המגיעה ברמת גימור “קאליגרפי” הכוללת גימור חיצוני שחור, חישוק 20 אינץ’ ועוד כמה פרטי עיצוב קרביים עומד על 400 אלף שקלים.
גזרת מחיר שלא הכרנו עד כה מיונדאי, כאשר הסנטה פה החדש יקר יותר מהפליסייד הגדול ממנו, שאג צפוי לחזור בדור החדש שלו ארצה ולטפס לרף מחיר גבוה עוד יותר.

יונדאי יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה היבריד סנטה פה סנטה פה היבריד קרוסאובר 7 מושבים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד