אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל
ראשי » חדשות » בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל
יונדאי סנטה פה

בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל

הדור החדש של יונדאי סנטה פה נוחת בישראל בגרסתו ההיברידית, כאשר מעבר לעיצוב יוצא דופן הוא מביא איתו הבטחה לשדרוג באיכות הנסיעה ותא הנוסעים למחוזות הפרימיום. גם המחיר השתדרג בהתאם

אופיר דואק 11/03/2025 צלם: אופיר דואק

בשנים האחרונות פוקד את יונדאי פרץ יצירתיות יוצא דופן, הבא לידי ביטוי בשורת דגמים בעלי עיצוב נועז ולא שגרתי. במסגרת הגל היצרתי כבר פגשנו את דגמי איוניק 5 ו-6 הייחודיים כל אחד בדרכו, את הסטאריה החללי וגם דגמים עממים יחסית כמו טוסון, סונטה ואלנטרה כולם זכו לשפת עיצוב החורגת מהמקובל כיום בתעשיה.

כעת נוחת בישראל דגם נוסף שעבר מהפכה עיצובית. מדובר בדור החדש של סנטה פה, רכב הפנאי הגדול בעל שבעת המושבים שדור חדש לחלוטין שלו הוצג בשנה שעברה. הדור החדש מתבלט קודם כל בזכות עיצוב שונה מכל סנטה פה שקדם לו, שהוא שילוב של קווים קובייתיים, זוויות ישרות וגם כמה אזכורים משפת ה”פיקסלים” שהופיעה כבר במספר דגמים שנזכרו לעיל.

יחידות התאורה של יונדאי סנטה פה החדש משלבות חתימת אור בצורת האות H בכל פינה, פרופיל קופסתי שמזכיר לא במעט את לנד רובר דיפנדר וזנב שדווקא מזכיר פולקסווגן טרנספורטר משנות ה-80′. כל אלו מסטים את תשומת הלב מכך שמדובר ברכב גדול עם בסיס גלגלים שהתארך ב-5 ס”מ ועומד על 281.5 ס”מ מרשימים, אורך כולל שצמח ל-483 ס”מ וגובה של 177 ס”מ שמוסווה היטב, בין היתר בזכות מרווח של 17.7 ס”מ בלבד.


תא הנוסעים של יונדאי סנטה פה מביא איתו שדרוג משמעותי וגם הצהרת כוונות של הדגם החדש המכוון ומתומחר גבוה יותר לכיוון עולמות הפרימיום. גם כאן נפגוש בשילוב צמד המסכים הרוחבי המקובל אתל יונדאי, לצד משטח מגע משולב מתגים פיזיים לבקרת האקלים. לצד זאת אי אפשר להתעלם מפרטים כמו דיפון גג מזמש, דיפונים דמויי עץ, זיגוג כפול בדלתות הקדמיות לצד ריפודי עור נאפה ברמת הגימור הבכירה – פריטים שמקובל יותר למצוא בג’נסיס, לא ביונדאי.

יונדאי סנטה פה החדש מגיע לישראל בשלב זה רק עם יחידת הנעה היברידית,, בתצורת הנעה קדמית או כפולה. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 160 כ”ס ומנוע חשמלי המספק 65 כ”ס, היוצרים יחס הספק משולב של 215 כ”ס ו-37.4 קג”מ. הכוח מעובר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, כאשר בדף הנתונים רשומים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.3 ק”מ לליטר בגרסה הרגילה ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.

השדרוג של יונדאי סנטה פה נעשה גם בגזרת המחיר שקפץ כמעט ב-100 אלף שקלים ביחס לדור היוצא, ולא רק בגלל שינויי המס. אם כי ראוי להזכיר כי הסנטה פה מגיע ארצה רק ברמות הגימור הבכירות הגבוהות ביותר של הדגם. מחיר גרסת ההנעה הקדמית של יונדאי סנטה פה החדש עומד על 370 אלף שקלים, כאשר גרסת ההנעה הכפולה המגיעה ברמת גימור “קאליגרפי” הכוללת גימור חיצוני שחור, חישוק 20 אינץ’ ועוד כמה פרטי עיצוב קרביים עומד על 400 אלף שקלים.
גזרת מחיר שלא הכרנו עד כה מיונדאי, כאשר הסנטה פה החדש יקר יותר מהפליסייד הגדול ממנו, שאג צפוי לחזור בדור החדש שלו ארצה ולטפס לרף מחיר גבוה עוד יותר.

יונדאי יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה היבריד סנטה פה סנטה פה היבריד קרוסאובר 7 מושבים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד