אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל
ראשי » חדשות » בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל
יונדאי סנטה פה

בעקבות ג’נסיס: יונדאי סנטה פה החדש בישראל

הדור החדש של יונדאי סנטה פה נוחת בישראל בגרסתו ההיברידית, כאשר מעבר לעיצוב יוצא דופן הוא מביא איתו הבטחה לשדרוג באיכות הנסיעה ותא הנוסעים למחוזות הפרימיום. גם המחיר השתדרג בהתאם

אופיר דואק 11/03/2025 צלם: אופיר דואק

בשנים האחרונות פוקד את יונדאי פרץ יצירתיות יוצא דופן, הבא לידי ביטוי בשורת דגמים בעלי עיצוב נועז ולא שגרתי. במסגרת הגל היצרתי כבר פגשנו את דגמי איוניק 5 ו-6 הייחודיים כל אחד בדרכו, את הסטאריה החללי וגם דגמים עממים יחסית כמו טוסון, סונטה ואלנטרה כולם זכו לשפת עיצוב החורגת מהמקובל כיום בתעשיה.

כעת נוחת בישראל דגם נוסף שעבר מהפכה עיצובית. מדובר בדור החדש של סנטה פה, רכב הפנאי הגדול בעל שבעת המושבים שדור חדש לחלוטין שלו הוצג בשנה שעברה. הדור החדש מתבלט קודם כל בזכות עיצוב שונה מכל סנטה פה שקדם לו, שהוא שילוב של קווים קובייתיים, זוויות ישרות וגם כמה אזכורים משפת ה”פיקסלים” שהופיעה כבר במספר דגמים שנזכרו לעיל.

יחידות התאורה של יונדאי סנטה פה החדש משלבות חתימת אור בצורת האות H בכל פינה, פרופיל קופסתי שמזכיר לא במעט את לנד רובר דיפנדר וזנב שדווקא מזכיר פולקסווגן טרנספורטר משנות ה-80′. כל אלו מסטים את תשומת הלב מכך שמדובר ברכב גדול עם בסיס גלגלים שהתארך ב-5 ס”מ ועומד על 281.5 ס”מ מרשימים, אורך כולל שצמח ל-483 ס”מ וגובה של 177 ס”מ שמוסווה היטב, בין היתר בזכות מרווח של 17.7 ס”מ בלבד.


תא הנוסעים של יונדאי סנטה פה מביא איתו שדרוג משמעותי וגם הצהרת כוונות של הדגם החדש המכוון ומתומחר גבוה יותר לכיוון עולמות הפרימיום. גם כאן נפגוש בשילוב צמד המסכים הרוחבי המקובל אתל יונדאי, לצד משטח מגע משולב מתגים פיזיים לבקרת האקלים. לצד זאת אי אפשר להתעלם מפרטים כמו דיפון גג מזמש, דיפונים דמויי עץ, זיגוג כפול בדלתות הקדמיות לצד ריפודי עור נאפה ברמת הגימור הבכירה – פריטים שמקובל יותר למצוא בג’נסיס, לא ביונדאי.

יונדאי סנטה פה החדש מגיע לישראל בשלב זה רק עם יחידת הנעה היברידית,, בתצורת הנעה קדמית או כפולה. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 160 כ”ס ומנוע חשמלי המספק 65 כ”ס, היוצרים יחס הספק משולב של 215 כ”ס ו-37.4 קג”מ. הכוח מעובר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה, כאשר בדף הנתונים רשומים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.3 ק”מ לליטר בגרסה הרגילה ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.

השדרוג של יונדאי סנטה פה נעשה גם בגזרת המחיר שקפץ כמעט ב-100 אלף שקלים ביחס לדור היוצא, ולא רק בגלל שינויי המס. אם כי ראוי להזכיר כי הסנטה פה מגיע ארצה רק ברמות הגימור הבכירות הגבוהות ביותר של הדגם. מחיר גרסת ההנעה הקדמית של יונדאי סנטה פה החדש עומד על 370 אלף שקלים, כאשר גרסת ההנעה הכפולה המגיעה ברמת גימור “קאליגרפי” הכוללת גימור חיצוני שחור, חישוק 20 אינץ’ ועוד כמה פרטי עיצוב קרביים עומד על 400 אלף שקלים.
גזרת מחיר שלא הכרנו עד כה מיונדאי, כאשר הסנטה פה החדש יקר יותר מהפליסייד הגדול ממנו, שאג צפוי לחזור בדור החדש שלו ארצה ולטפס לרף מחיר גבוה עוד יותר.

יונדאי יונדאי סנטה פה יונדאי סנטה פה היבריד סנטה פה סנטה פה היבריד קרוסאובר 7 מושבים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד