אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בלי טורבו, עם חשמל: רנו ממשיכה בקו הנוסטלגי עם רנו 5 טורבו 3E
ראשי » חדשות » בלי טורבו, עם חשמל: רנו ממשיכה בקו הנוסטלגי עם רנו 5 טורבו 3E
רנו 5 טורבו

בלי טורבו, עם חשמל: רנו ממשיכה בקו הנוסטלגי עם רנו 5 טורבו 3E

רנו חושפת קונספט חשמלי נוסף עם קריצה לעבר, כשהפעם מדובר במחווה לרנו 5 טורבו בעלת המנוע המרכזי משנות ה-80'

אופיר דואק 15/12/2024 צלם: יצרן

המעבר לעידן החשמלי והתחרות העזה שמסביב מאלץ את רנו לפשפש עמוק בעבר כדי לתרגם את רגשות הנוסטלגיה למזומנים. רנו לא היחידה, גם פולקסווגן עשתה זאת עם ה-ID.BUZZ ופורד במידה מסוימת עם הקאפרי הצינית, אלא שברנו הולכים עם רעיון הרטרו צעד אחד קדימה ומתכוונים לבסס עליו משפחת דגמים שלמה.

בשנתיים האחרונות חזרה רנו 5 לחיים כסופרמיני חשמלית, רנו 4 נולדה מחדש כקרוסאובר מודרני וממש לא ספרטני, רנו 17 הנשכחת הפכה לפרויקט שחזור חד-פעמי ורנו טווינגו  הוצגה כחשמלית קטנה ועממית עם מרכב המונובוקס המקורי, שצפויה לעשות קאמבק בקרוב. אל אלו מצטרף כעת דגם קונספט נוסף שפונה הפעם לחובבי ההגה הנוסטלגיים.

הקונספט נקרא רנו 5 טורבו 3E ולא צריך יותר ממבט חטוף כדי להבין שהוא הומאז’ לאחת המכוניות הייחודיות של שנות ה-80′, רנו 5 טורבו. רנו 5 טורבו המקורית (להבדיל מרנו 5 GT שהייתה קטנה חמה עם מנוע הטורבו) נולדה בעקבות הצלחה של לנצ’יה סטאטוס באליפות הראלי העולמית עם מכונית בעלת מנוע מרכזי. ברנו החליטו לפתח תשובה והשתמשו ברכיבים וחלקי גוף של רנו 5 כדי ליצור מכונית ראלי ומסלול עם מנוע מרכזי והנעה אחורית. דרישות ההומולוגציה הביאו לייצור גם גרסה חוקית לכביש (טורבו 2) שיוצרה בכ-5,000 יחידות והפכה להיות אחת מקטנות החמות הייחודיות שנוצרו בכל הזמנים.


הקונספט הנוכחי שיצרה רנו משתמש לכאורה בנוסחה דומה, למרות שכמו בעבר בו לדגמי הטורבו בעלי המנוע המרכזי היה קשר קלוש לרנו 5 הסדרתית, גם במקרה הזה לקונספט החדש אין קשר ממשי לרנו 5 החשמלית למעט מספר מאפיינים עיצוביים. לרנו גם אין בעיה לקרוא לו “5 טורבו” למרות שהוא בעל הנעה חשמלית. אבל אם לפורשה אין בעיה להשתמש במילה טורבו עבור דגמי הטייקן, אז גם לרנו מותר להשתמש בטריק הזה.

חלקי מרכב המזכירים אכן את רנו 5 E-TECH בתוספת ניפוחי כנפיים מאסיביים מלפנים ובעיקר מאחור, שנועדו לכסות על מפשק הסרנים המורחב, הגלגלים הגדולים ולכאורה גם על מכלולי ההנעה שמוקמים מאחור. לפחות לכונסי האוויר הגדולים בכנפיים האחוריות יש שימוש פרקטי והוא להזרים אוויר למערת הקירור המוגדלת של הסוללה, כאשר גם פתח הטעינה מוסתר באחת מהכנפיים.

בניגוד לרנו 5 E-TECH מתבססת על פלטפורמה חשמלית עם מנוע והנעה קדמיים, על פי רנו הקונספט בנוי על בסיס שלדת מונוקוק מסיבי פחמן עם צמד מנועים חשמליים אחוריים, אחד לכל גלגל. ברנו מדברים על הספק משולב של כ-500 כ”ס שיאפשר למכונית להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות. נכון לעתה לא ברור האם הקונספט של רנו 5 טורבו 3E יבשיל לייצור, אבל אם זה יקרה יהיה מדובר במספרים מצומצמים כסוג של הפגנת יכולת טכנולוגית ומקדמת תדמית עבור רנו בצירוף תג מחיר גבוה במיוחד.

רנו רנו 5 רנו 5 E-TECH רנו 5 חשמלית רנו 5 טורבו 3E
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד