אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ביואיק גרנד נשיונל מככבת ב-SEMA עם 2,000 כ”ס
ראשי » חדשות » ביואיק גרנד נשיונל מככבת ב-SEMA עם 2,000 כ”ס
ביואיק גרנד נשיונל

ביואיק גרנד נשיונל מככבת ב-SEMA עם 2,000 כ”ס

מכונית השרירים האחרונה שייצרה ביואיק מככבת בתערוכת SEMA אחרי שעברה טיפול של סדנת RingBrothers, שהפכה אותה למפלצת שחורה עם מנוע כפול מגדשים ועד 2,000 כ"ס

אופיר דואק 10/11/2024 צלם: RingBrothers

כשאומרים “מכונית שרירים” האסוציאציה הטבעית הולכת לכיוון הדגמים האייקוניים של פורד, שברולט, פונטיאק ודודג’. גם לביואיק היו כמה מכוניות שרירים מרשימות ברזומה לפני ששקעה סופית מאחורי התדמית המנומנמת של מכוניות לפנסיונרים בפלורידה והפכה כיום ליצרנית של דגמי שברולט במראה מהודר.

מכונית השרירים האחרונה של ביואיק הייתה הגרנד נשיונל שהוצגה ב-1982 על בסיס גרסת הקופה של הריגל. ביואיק גרנד נשיונל יוצרה בכמויות מצומצמות מידי שנה ובצבע שחור בעיקר הפכה לאייקון של שנות ה-80 עבור חובבי הרכב בארה”ב. שנות ה-80 עם תקנות זיהום האוויר וצריכת הדלק המחמירות את המכוניות האמריקאיות בכלל ואת מכוניות השרירים בפרט, כשהוציאו הספקים מגוחכים ממנועים בנפח עצום. הגרנד נשיונל הצליחה להיות חריגה בנוף כאשר בשנת 1984 הוסיפה ביואיק מגדש טורבו למנוע ה-V6 המוזרק בנפח 3.8 ליטר והביאה אותו להספק של  200 כ”ס  – דומה לזה של הקורבט הבסיסית באותם ימים (שלה כמובן היה מנוע V8).

גם היום יש מי שזוכרים לה חסד נעורים כמו האחרים ג’ים ומייק רינג בעלי סדנת RingBrothers מויסקונסין. הסדנה הפכה ברבות השנים לאחת מסדנאות השיפורים הבוטיקיות הבולטות, הודות לפרוייקטים יוצאי דופן אותם מציגה הסדנה מידי שנה בתערוכת SEMA. הפעם הביאו האחים לSEMA פרוייקט מרהיב על בסיס ביואיק גרנד נשיונל שהפך לאחת מהמכוניות המדוברות בתערוכה בשנה.


בסדנה לקחו ביואיק גרנד נשיונל מבציר 1987, השנה האחרונה בה יוצרה הגרנד נשיונל כשמאז לא חזרה ביואיק לקטגוריית מכוניות השרירים. אגב, את הפרידה מהקטגוריה עשתה ביואיק עם גרסת ה-GNX שפותחה בשיתוף מקלארן ועם 285 כ”ס GNX האיצה ל-100 קמ”ש בפחות מ-5 שניות והייתה מהירה במיאוץ לרבע מייל יותר מפרארי F40 ופורשה 911 טורבו. ביואיק יצרה רק 550 יחידות של ה-GNX שהפכה למכונית קלאט, ואף שימשה כבסיס ל”באטמוביל” שהופיעה מספר שנים לאחר מכן בסרטי באטמן.

הגרנד נשיונל ששימשה את הפרויקט היא לא מגרסת ה-GNX הנדירה (פחות מ-550 יחידות יוצרו) והיקרה להפליא (נמכרת בקרב אספנים במחירים של יותר מ-100 אלף דולר). לגרנד נשיונל של RingBrothers יש גם כן מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר אבל מלבד זאת, וכמובן ממלבד קווי המרכב המוכרים הקשר בינה למקור רופף למדי.

חיצונית שומרת הגרנד נשיונל על אותו מראה קלאסי, בתוספת של שדרוגים קלים כמו מכסה מנוע בעל כונסי אוויר מסיבי פחמן, יחידות תאורה מודרניות, פגושים שונים עם כונסי אוויר מוגדלים, מראות צד וספויילר אחורי העשויים גם הם מסיבי פחמן. בסדנה בנו מחדש את השלדה והמרכב של הגרנד נשיונל תוך הוספת חיזוקים, כלוב התהפכות תקני ושימוש נרחב בחומרים קלים. מה שמסגיר את העובדה שלא מדובר בעוד גרנד נשיונל שעבר “מתיחת פנים” הם צמיגי הענק המולבשים על חישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור וממלאים את בתי הגלגלים לחלוטין. זאת הסיבה שכדי לאפשר החלפת צמיגים מהירה הותקנה מערכת הגבהה העובדת על לחץ אוויר ממכלים הנמצאים בתא המטען.

הצורך בצמיגי הענק הוא כיוון שחרטום נשתל מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר שנבנה על ידי Duttweiler Performance  מקליפורניה, שהוסיפו שני מגדשי טורבו גדולים הגודשים בלחץ של 2.2 באר. התוצאה הסופית היא הספק אדיר של 1,246 כ”ס ומומנט של יותר מ-138 קג”מ, מה שהופך את הגרנד נשיונל הזו למכונית החזקה ביותר שבנתה הסדנה מעולם. המנוע מסוגל לתמוך בלחץ גדישה של עד 3.4 באר, אז מצהירים בסדנה שההספק מגיע לכ-2,000 כ”ס!

למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה מתוצרת  Bowler Tremec שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים דרך סרן 9 אינץ’ מחוזק מתוצרת פורד. מערכת המתלים נבנתה מחדש ונשענת על בולמים בעל אפשרות כיוון מלאה לגובה ומאפייני השיכוך. מערכת הבלימה כולל דיסקים קרמיים מסיבי פחמן שהגיעו מקורבט ZR1 מהדור השישי וקאליפרים קדמיים של ברמבו בעלי שש בוכנות.
לטענת הסדנה נדרשו 4,900 שעות עבודה כדי לבנות את הגרנד נשיונל האולטימטיבית. התוצאה, ולא רק לטעמנו, מופלאה.

Buick Gand National 1987 SEMA 7Buick Gand National 1987 SEMA 7Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 2Buick Gand National 1987 SEMA 2Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 9Buick Gand National 1987 SEMA 9Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 1Buick Gand National 1987 SEMA 1Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 3Buick Gand National 1987 SEMA 3Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 4Buick Gand National 1987 SEMA 4Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 5Buick Gand National 1987 SEMA 5Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 6Buick Gand National 1987 SEMA 6Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 8Buick Gand National 1987 SEMA 8Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 10Buick Gand National 1987 SEMA 10Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 11Buick Gand National 1987 SEMA 11Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 12Buick Gand National 1987 SEMA 12Preview
ביואיק גרנד נשיונלביואיק גרנד נשיונלPreview
Buick Gand National 1987 SEMA 14Buick Gand National 1987 SEMA 14Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 15Buick Gand National 1987 SEMA 15Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 16Buick Gand National 1987 SEMA 16Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 17Buick Gand National 1987 SEMA 17Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 18Buick Gand National 1987 SEMA 18Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 19Buick Gand National 1987 SEMA 19Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 20Buick Gand National 1987 SEMA 20Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 21Buick Gand National 1987 SEMA 21Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 22Buick Gand National 1987 SEMA 22Preview
Buick Gand National 1987 SEMA 23Buick Gand National 1987 SEMA 23Preview

Ringbrothers ביואיק ביואיק NGX ביואיק גרנד נשיונל ביואיק גרנד נשיונל GNX מכונית שרירים תערוכת SEMA
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד