אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח
ראשי » חדשות » בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח
רנו 4

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

רנו ממשיכה בגל הרטרו החשמלי והמחוות לדגמי עבר, כשהפעם היא חושפת קונספט לגרסת שטח בעלת הנעה כפולה על בסיס רנו 4 E-TECH

אופיר דואק 17/05/2025 צלם: יצרן

המאמץ של רנו לקדם את דגמי הרטרו החשמליים שלה, מביא אותה לפשפש בעבר ולהציג קונספטים וגרסאות מיוחדות על בסיסם בהשראת גרסאות מיוחדות של הדגמים המקוריים. אחרי שלפני מספר חודשים חזינו ברנו 5 E-TECH טורבו 3 המדליקה בהשראת הגרסה הספורטיבית האייקונית של ה-5 המקורית (שגם תגיע לייצור ב- 2027 בכמות מוגבלת), מגיע תורה של רנו 4 E-TECH.

רנו 4 בגלגולה החשמלי והמודרני הפכה למעין קרוסאובר קומפקטי, לכן היה זה מתבקש שרנו תפנה לשחזר את אחת מגרסאות הפנאי שנבנו על בסיס רנו 4 המקורית. הקונספט החדש אותו חשפה רנו בסוף השבוע הוא למעשה גרסת הנעה כפולה במראה שטח הנושאת את השם סוואנה – אשר שימש בשנות ה-70 את אחת הגרסאות המאובזרות של רנו 4. עם זאת, רנו לא ייצרה גרסת 4X4 באופן רשמי, אך גרסה זו הייתה קיימת ויוצרה על ידי יצרנית קטנה בשם סינפאר, שלימים נרכשה על ידי רנו.

הקונספט של רנו 4 סוואנה לא הולך עד הסוף עם המראה הקשוח מו הקונספט המקורי של רנו 4 החשמלית, אך מוסיף כמה אלמנטים ייחודיים כמו פגושים בעיצוב שונה, גגון מסיבי יותר כשכל חלקי הפלסטיקה החיצונית נצבעו בצבע שחור מבריק. המרכב העצמו הוגבה בס”מ וחצי לשיפור העבירות ומפשק הסרנים הורחב מלפנים ומאחור ב-2 ס”מ לטובת יציבה שרירית יותר. את החבילה משלימים חישוקי 18 אינץ’ ייחודים במראה של חישוקי ברזל קלאסיים, עליהם מורכבים צמיגי 225/55 בשרניים יחסית של גודייר.


כיוון שמדובר במכונית חשמלית, ההסבה להנעה כפולה הייתה די פשוטה עבור מהנדסי רנו שפשוט הוסיפו מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי. המנוע החשמלי האחורי מניע את הגלגלים כל הזמן, כך שנוצרת תצורה של הנעה כפולה קבועה עם אפשרות לחלוקת כוח לפי דרישה. מעבר לכך ברנו לא מפרסמים פרטים טכניים על ההספק המשולב, שמן הסתם צפוי להיות גבוה יותר מ-150 כוחות הסוס של גרסת הנעה הקדמית, או על הסוללה וטווח הנסיעה.

כרגע מתוכנן הקונספט לערוך בכורה בטורניר הטניס של הרולאן גרוס שיפתח השבוע. האם הוא גם צפוי להגיע לייצור? נכון לעתה ברנו שומרים על עמימות. אבל לאור העובדה שדווקא הטורבו 3 המורכבת כן תיוצר בסופו של דבר וה-4 סוואנה לא דורשת הרבה שינויים ביחס לדגם הסדרתי, לא נתפלא אם הצפרדע החשמלית כזו תופיע באולמות התצוגה כחיזוק לא שגרתי להיצע רכבי הפנאי של רנו.

רנו רנו 4 רנו 4 E-TECH רנו 4 E-TECH סוואנה קונספט רנו 4 חשמלית רנו 4 סוואנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד