שנת 2025 הייתה אמורה להיות השנה האחרונה של אלפא רומיאו ג’וליה וסטלביו, שהוצגו אי שם באמצע העשור הקודם. הפרידה מצמד הדגמים הוותיק היה מתבקש כחלק משמעותי בדרך להפיכתה של אלפא רומיאו למותג כל חשמלי בשנת 2027, זאת על פי התוכניות שייעדו לה בקבוצת סטלנטיס. אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד. חובבי אלפא, וגם אנחנו, שכבר נפרדנו מהג’וליה מקבלים בימים אלו בשורה מעניינת, ואולי לא כל כך מפתיעה.
הביקוש הנמוך למכוניות חשמליות בארה”ב ובמיוחד באירופה אילץ את קבוצת סטלנטיס לחשב מסלול מחדש, וזה כלל פרידה מקרלוס טווארס שהיה האיש שהתווה את הכיוון של סטלנטיס בהימור על מעבר מהיר להנעה חשמלית. בהתאם לכך כל קבוצת סטלנטיס מנסה לצמצם נזקים ןלהתאים את עצמה מחדש לתנאי השוק. וזה אומר פחות חשמליות, והמשך יצור של דגמים בעלי מנועי בעירה פנימית.
בתחילת השנה כבר אישר סנטו פיסלי, מנכ”ל אלפא רומיאו ומזראטי, שהדגמים שיחליפו את הג’וליה והסטלביו יתבססו על פלטפורמת STLA Large יציעו גם אופציה למנועי בעירה פנימית עם סיוע היברידי ברמה מסוימת. החלטה לשלב גם מנועי בעירה פנימית בג’וליה ובסטלביו הבאים גרמה לכך שבאלפא רומיאו דוחים את הצגת שני הדגמים שיחשפו רק בעוד כשנה. מה שיוצר חלל בהיצע הדגמים של אלפא רומיאו, שהוא בלאו הכי דל למדי.
בעקבות כך אישרו לאחרונה גורמים בחברה שייצור הג’וליה והסטלביו הנוכחיים ימשך עד לשנת 2027. הג’וליה והסטלביו עבורו לפני כשנתיים מתיחת פנים קלה ועדכון להיצע הגרסאות לקראת הישורת האחרונה של חייהם. בשלב זה לאלפא רומיאו אין יותר מיי ענין ומשאבים להשקע בעדכון משמעותי נוסף לדגמים הוותיקים, והמשך הייצור יעשה ללא שינוי וגם ללא עדכון ליחידות ההנעה המוכרות והוותיקות.
בשורה משמחת לא פחות היא שבעקבות ההחלטה תחזיר אלפא רומיאו לייצור בשנה הבאה גם את גרסת התלתן ירוק של הג’וליה שייצורה הופסק, זאת תזכה לעדכון קל כדי להתאים לתקינת זיהום האוויר המחמירה ואולי תאבד כמה סוסים מהאורווה. בל מקרה, זו שתהיה הזדמנות נוספת, והפעם כנראה באמת אחרונה בהחלט, לשים יד על אחת ממכוניות הספורט סדאן המלהיבות ביותר שיוצרו בשנות ה-2000.
המשך הייצור של דגמי אלפא רומיאו ג’וליה וסטלביו בהחלט תשמח אלפיסטים וחובבי נהיגה, אבל לפחות עבור אלפא לא מדובר בצעד משמעותי כל כך להיקף המכירות. במחצית הראשונה של 2025 הפגינה אלפא רומיאו צמיחה מרשימה של כ-20% במכירות, אך את העליה ניתן לזקוף בעיקר לזכות דגמי הג’וניור הנמכרים באירופה. מכירות הג’וליה והסטלביו באירופה נמצאות בדעיכה בשנים האחרונות וכך גם בארה”ב, שהיא שוק היעד השני בחשיבותו עבור אלפא, שם צנחו מכירו הג’וליה והסטלביו מתחילת השנה ביותר ב-30%. עכשיו רק נותר לקוות המחליפות ישמרו על ה-DNA הייחודי של המותג האיטלקי שלמעט השקעה בעיצוב לא ממש קיים בקרוסאוברים אותם היא מייצרת היום.


