אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לאחור: סדרה 40 של וולוו עברת להנעה אחורית
ראשי » חדשות » בחזרה לאחור: סדרה 40 של וולוו עברת להנעה אחורית

בחזרה לאחור: סדרה 40 של וולוו עברת להנעה אחורית

אחרי שלושה עשורים וולוו חוזרת להציע מכוניות בעלת הנעה אחורית, אלא שברוח ימים אלו מדובר בגרסת בסיס חשמלית חדשה לדגמי XC40 ו-C40

אופיר דואק 17/01/2023 צלם: וולוו

וולוו חוזרת להנעה אחורית. בימים כתיקונם המשפט הזה היה גורם ללא מעט חובבי הגה לפתח פנטזיות, אבל כיוון שאנחנו בעידן ההנעה החשמלית צריך להיכנס קצת לפרופורציות. עברו כשלושה עשורים מאז ירדה מפס הייצור המכונית האחרונה של וולוו עם הנעה שצויידה בהנעה אחורית. הייתה זו ה-S90 שהייתה הגלגול האחרון בהחלט של סדרה 900 הסאלונית, שהפכה ברבות הימים למבוקשת על ידי חובבי דריפטים קצרים במזומנים.

כעת חוזרת וולוו להציע שוב דגמים בעלי הנעה אחורית, אלא שהפעם מדובר בגרסאות בסיס חדשות לדגמי הקרוסאובר מסדרה 40 שלה – XC40 ו-C40. הגרסאות החדשות מוצגות כחלק מעדכון שעוברת הסדרה לכבוד אמצע חייה. אלא שבניגוד לרוב מתיחות הפנים שמסתכמות בשינויים קוסמטיים ועדכוני אבזור, וולוו ביצוע כאן שדרוג מכאני חריג למדי, בפרט בהתחשב בעובדה שדגמי סדרה 40 הוצעו בבסיסם עם הנעה קדמית. עוד עדות לגמישות שמאפשרת ההנעה החשמלית בפלטפורמה המותאמת לכך.

שני הדגמים בגרסתם החשמלית מקבלים מנוע חשמלי בהספק של 234 כ”ס, תוספת של כ-8 כ”ס לעומת דגמי הבסיס החשמליים הקודמים של סדרה 40. עם זאת, נתוני הביצועים הכללים נותרו ללא שינוי.
הסוללה בגרסה זו נותרה בעלת קיבולת של 69 קוט”ש, אך הודות למערכת קירור חדש וניהול אנרגיה משופר ניתן לחלץ ממנה לדברי וולוו טווח של 461 ק”מ ב-XC40 ו-476 ק”מ ב-C40, תוספת של 36 ק”מ ו-38 ק”מ בהתאמה. עבור מי שמחפש טווח גדול יותר מוצעת גם אופציה לסוללת 82 קוט”ש.

מהנעה קדמית להנעה אחורית


גם גרסאות ההנעה כפולה של שדי הדגמים קיבלו שדרוג, כאשר המנוע האחורי מקבל מעתה תעדוף בהספק ובחלוקת הכוח. בעוד בעבר חלוקת הכוח הייתה של 201 כ”ס לכל מנוע חשמלי, כעת מקבלות שתי המכוניות סידור שבו המנוע האחורי שהוא המניע העיקרי מספק 245 כ”ס והקדמי מסתפק ב-156 כ”ס. נתוני הביצועים לא השתנו גם כאן, אבל סביר להניח שיש השפעה בתחושה לאור חלוקת הכוח השונה. דגמי XC40 ו-C40 עם הנעה כפולה מגיעים רק עם סוללת 82 קוט”ש שעברה את אותם שדרוגים כמו הסוללה הקטנה יותר ומעניקה טווח נסיעה של כ-500 ק”מ בשני הדגמים.

כרגע לא ברור מתי ינחתו שני הדמים המעודכנים בישראל, אבל מה שבטוח הוא שהם בטח לא יהפכו לרכב הפרוייקט הבא של דריפטרים חובבים.

הנעה אחורית וולוו וולוו C40 וולוו XC40
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד