וולוו חוזרת להנעה אחורית. בימים כתיקונם המשפט הזה היה גורם ללא מעט חובבי הגה לפתח פנטזיות, אבל כיוון שאנחנו בעידן ההנעה החשמלית צריך להיכנס קצת לפרופורציות. עברו כשלושה עשורים מאז ירדה מפס הייצור המכונית האחרונה של וולוו עם הנעה שצויידה בהנעה אחורית. הייתה זו ה-S90 שהייתה הגלגול האחרון בהחלט של סדרה 900 הסאלונית, שהפכה ברבות הימים למבוקשת על ידי חובבי דריפטים קצרים במזומנים.
כעת חוזרת וולוו להציע שוב דגמים בעלי הנעה אחורית, אלא שהפעם מדובר בגרסאות בסיס חדשות לדגמי הקרוסאובר מסדרה 40 שלה – XC40 ו-C40. הגרסאות החדשות מוצגות כחלק מעדכון שעוברת הסדרה לכבוד אמצע חייה. אלא שבניגוד לרוב מתיחות הפנים שמסתכמות בשינויים קוסמטיים ועדכוני אבזור, וולוו ביצוע כאן שדרוג מכאני חריג למדי, בפרט בהתחשב בעובדה שדגמי סדרה 40 הוצעו בבסיסם עם הנעה קדמית. עוד עדות לגמישות שמאפשרת ההנעה החשמלית בפלטפורמה המותאמת לכך.
שני הדגמים בגרסתם החשמלית מקבלים מנוע חשמלי בהספק של 234 כ”ס, תוספת של כ-8 כ”ס לעומת דגמי הבסיס החשמליים הקודמים של סדרה 40. עם זאת, נתוני הביצועים הכללים נותרו ללא שינוי.
הסוללה בגרסה זו נותרה בעלת קיבולת של 69 קוט”ש, אך הודות למערכת קירור חדש וניהול אנרגיה משופר ניתן לחלץ ממנה לדברי וולוו טווח של 461 ק”מ ב-XC40 ו-476 ק”מ ב-C40, תוספת של 36 ק”מ ו-38 ק”מ בהתאמה. עבור מי שמחפש טווח גדול יותר מוצעת גם אופציה לסוללת 82 קוט”ש.
גם גרסאות ההנעה כפולה של שדי הדגמים קיבלו שדרוג, כאשר המנוע האחורי מקבל מעתה תעדוף בהספק ובחלוקת הכוח. בעוד בעבר חלוקת הכוח הייתה של 201 כ”ס לכל מנוע חשמלי, כעת מקבלות שתי המכוניות סידור שבו המנוע האחורי שהוא המניע העיקרי מספק 245 כ”ס והקדמי מסתפק ב-156 כ”ס. נתוני הביצועים לא השתנו גם כאן, אבל סביר להניח שיש השפעה בתחושה לאור חלוקת הכוח השונה. דגמי XC40 ו-C40 עם הנעה כפולה מגיעים רק עם סוללת 82 קוט”ש שעברה את אותם שדרוגים כמו הסוללה הקטנה יותר ומעניקה טווח נסיעה של כ-500 ק”מ בשני הדגמים.
כרגע לא ברור מתי ינחתו שני הדמים המעודכנים בישראל, אבל מה שבטוח הוא שהם בטח לא יהפכו לרכב הפרוייקט הבא של דריפטרים חובבים.