אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בוגאטי טורביו: עידן חדש בבוגאטי
ראשי » חדשות » בוגאטי טורביו: עידן חדש בבוגאטי
בוגאטי טורביו

בוגאטי טורביו: עידן חדש בבוגאטי

בוגאטי חושפת את מחליפת השירון ומצליחה להתעלות לרמה חדשה של ביצועים עם מנוע V16 היברידי בעל 1,800 כ"ס ודקדקנות עיצובית ברמה שטרם נראתה

אופיר דואק 21/06/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני 3 שנים נפתח פרק חדש בהיסטוריה הארוכה והמפותלת של בוגאטי. אחרי שנולדה מחדש בראשית שנות ה-2000 בזכות היומרנות של יו”ר פולקסווגן דאז פרדיננד פיאך, נמכרה בוגאטי לחברת רימאק הקרואטית שמייצרת מכוניות העל חשמליות בכמות מצומצמת, ומוכרת לנו בעיקר בזכות הנבארה שוברת השיאים.

החיבור הזה הוליד חברה חדשה בשם רימאק-בוגאטי, ששמה לעצמה מטרה להמשיך ולשמור על מעמדה של בוגאטי כיצרנית המגדירה מחדש את הרף העליון אליו מסוגלת להגיע תעשיית הרכב בכל הקשור לשילוב בין טכנולוגיה ליוקרה. חתיכת אתגר לחברה קטנה שמייצרת בקושי 100 מכוניות בשנה, אפילו אם פורשה נמצאת ברקע ומחזיקה בחלק ממניות המיזם.

מאז נרכשה בוגאטי על ידי רימאק הציגה החברה כמה דגמים אולטרה אקסקלוסיביים בייצור מוגבל כמו המיסטראל המבוססת על השירון, אבל אמש יצאה החברה לעידן חדש באמת, כאשר חשפה במוסלהיים, המטה ההיסטורי של בוגאטי, את מחליפת השירון. כיוון שהקשר עם פולקסווגן נותק, מדובר במכונית חדשה לחלוטין ברמת הבורג והיא נושאת את השם טורביו (Tourbillon) שפירושו “מערבולת” בצרפתית. ואם השם מזכיר לכם את המילה טורבו, אז האסוציאציה נשארת רק שם כי טורביו היא מכונית היברידית נטענת עם מערכת הנעה המתבססת על מנוע אטמוספרי.


 

העיצוב של בוגאטי טורביו הוא אבולוציה לקווים שהציגה בוגאטי עוד בימי הווירון, עם הקשת היורדת ומסתעפת מקו הגג אל מאחורי דלתות המכונית, כשהיא מסתירה תחתיה את כונסי האוויר למנוע המרכזי. בחזית שבכת הפרסה המסורתית של בוגאטי גדלה והודגשה לפנים, כשממנה נמתח חיפוי המרכזי בנפרד מהכנפיים הקדמיות, כקריצה לדגמים הקלאסיים של בוגאטי. הבחירה למקם את המגב הענק במרכז השמשה הקדמית הוא גם קריצה לשנות ה-30 עם הדגמים בעלי השמשה הקדמית המחולקת. הקו האורכי במרכז המכונית נמתח עד לקצה ומחלק אותה למעשה לשניים, כשהוא גם יוצר חלון אחורי מפוצל, מחווה לבוגאטי אטלנטיק שהיא מהמכוניות היפיות ביותר שיוצרו אי פעם. מאחור המעצבים כבר התמקדו יותר בהווה מאשר בעבר, עם פיסולים אווירודינמיים, דיפיוזר עצום ותאורת לד רוחבית המדגיש את השם בוגאטי. שילוב של מודרניות וקלאסיות, ובמידת מה אפילו צניעות, בטח ביחס למה שהורגלנו לקבל בחלק מדגמי הקונספט של החברה.

בתא הנוסעים נקטו המעצבים בגישה של מינימליזם וקלאסיות. תשכחו ממסכי ענק זועקים המשתלטים על כל פינה. לטורביו יש לוח מחוונים קלאסי עם שעונים הבנויים בתוך מסגרת טיטיניום הבנויים כמו שעוני יד יוקרתי ומשובצים באבני חן, כשמד המהירות והסל”ד משולבים זה בזה וחושפים גלגלי שיניים ברגע. חידוש מעניין, שהוא לא ממש חידוש, הוא במבנה גלגל ההגה אשר טבורו נותר קבוע – רעיון אותו יישמה סיטרואן לפני 20 שנה בדור הראשון של ה-C4, אבל גם ככה אף אחד לא זוכר אותה באמת. הקונסולה המרכזית מינימלסטית ומשלבת מספר חוגות ומתגים רב תפקודיים השוכנים בתוך מסגרת קריסטל ואלומיניום. וכן, יש מסך מולטימדיה, אך הוא מצומצם בהיקף התפרטים שלו ומשמש בעיקר עבור המצלמה האחורית ומערכת השמע ונשלף רק בעת הצורך.

כאמור, לטרוביו ישנו מנוע חדש לחלוטין כשבוגאטי החליטו לשמור על 16 צילינדרים אך כעת הם מסודרים בתצורת V קלאסית של 90 מעלות ולא בתצורת ה-W הקומפקטית והדחוסה בעבר. המשמעות היא שהמנוע ארוך ב-25 ס”מ בהשוואה למנוע ה-W16 כשהוא שוקל 252 ק”ג. המנוע בנפח 8.3 ליטר שפותח בסיוע סדנת קוזוורת’ מספק 1000 כ”ס ו-91.7 קג”מ, כשהוא מסתייע במנוע חשמלי המספק 335 כ”ס. הכוח נמסר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.

לתחנת הכוח הזו מצטרפים עוד צמד מנועים חשמליים מלפנים בהספק של 335 כ”ס כל אחד, כששילוב של כל ארבעת המנועים יחד יוצר הספק משולב של 1,800 כ”ס. המנועים החשמליים ניזונים מסוללה בקיבולת 25 קוט”ש, האמורה לספק טווח נסיעה חשמלי תאורטי של עד 60 ק”מ. תאורטי מאד כיוון שברמת הביצועים שיודעת הטורביו לספק. בוגאטי מצהירה כי התאוצה ל-100 קמ”ש אורך 2 שניות עגולות בלבד (כמעט כמו רימאק נבארה), כשכדי להגיע ל-200 קמ”ש נדרשות 5 שניות ול-300 קמ”ש 10 שניות בלבד. כדי להגיע ל-400 קמ”ש תצטרכו כביש ארוך ו-25 שניות מרגע הזינוק. המהירות המרבית מוגבלת ל-380 קמ”ש, כשמפתח מיוחד המסיר את ההגבלה יאפשר לטורביו להגיע עד ל-445 קמ”ש שאמורים להחזיר את בוגאטי למעמדה כיצרנית המכונית המהירה ביותר בעולם.

כמובן שהטורביו לא אמורה להיות מהירה רק בקו ישר, והושקעו לא פחות מאמצים בשלדה והמכלולים ההיקפיים. שלדת המונוקוק עשויה תרכובת מתקדמת של סיבי פחמן, המתלים העשויים אלומיניום הם רב חיבוריים בארכיטקטורה המבוססת על זו של השירון, אך עם משקל קל יותר ב-45% הודות להדפסה תלת ממדית של חלק מרכיבי המתלה. בסך הכל שוקל הטורביו קצת פחות משני טון. לא מעט, אבל פחות מקרוסאובר חשמלי ממוצע. עזרים אווירודינמיים אקטיביים אמורים לייצר כוח הצמדה גבוה כדי למנוע מהטורביו להמריא לשמיים ומערכת הבלימה אל-חוט כוללת דיסקים קרמיים במתבקשים. לסיום, צמיגי פירלי קאפ ספורט 2 שפותחו במיוחד עבור בוגאטי טורביו במידות 285/35 מלפנים ו-345/30 מאחור מולבשים על חישוקים מחושלים בקוטר 20 ו-21 אינץ’ בהתאמה.

אם השתכנעתם ואתם מוכנים למכור את עצמכם לעבדות כדי לרכוש בוגאטי טורביו זה כנראה לא יספיק, שכן המחיר ההתחלתי עומד על 3.8 מיליון אירו, כשרק 250 יחידות אמורות להיות מיוצרות ממנה (לא כולל גרסאות מיוחדות ויקרות עוד יותר שיפותחו ויוצגו בעתיד).

Bugatti Tourbillon 01Bugatti Tourbillon 01Preview
Bugatti Tourbillon 02Bugatti Tourbillon 02Preview
Bugatti Tourbillon 03Bugatti Tourbillon 03Preview
Bugatti Tourbillon 04Bugatti Tourbillon 04Preview
בוגאטי טורביובוגאטי טורביוPreview
Bugatti Tourbillon 06Bugatti Tourbillon 06Preview
Bugatti Tourbillon 07Bugatti Tourbillon 07Preview
Bugatti Tourbillon 08Bugatti Tourbillon 08Preview
Bugatti Tourbillon 09Bugatti Tourbillon 09Preview
Bugatti Tourbillon 10Bugatti Tourbillon 10Preview
Bugatti Tourbillon 11Bugatti Tourbillon 11Preview
Bugatti Tourbillon 12Bugatti Tourbillon 12Preview
Bugatti Tourbillon 13Bugatti Tourbillon 13Preview
בוגאטי טורביובוגאטי טורביוPreview
Bugatti Tourbillon 15Bugatti Tourbillon 15Preview
Bugatti Tourbillon 16Bugatti Tourbillon 16Preview
Bugatti Tourbillon 17Bugatti Tourbillon 17Preview
Bugatti Tourbillon 18Bugatti Tourbillon 18Preview
Bugatti Tourbillon 19Bugatti Tourbillon 19Preview
Bugatti Tourbillon 20Bugatti Tourbillon 20Preview
Bugatti Tourbillon 21Bugatti Tourbillon 21Preview
Bugatti Tourbillon 22Bugatti Tourbillon 22Preview
Bugatti Tourbillon 23Bugatti Tourbillon 23Preview
Bugatti Tourbillon 24Bugatti Tourbillon 24Preview
Bugatti Tourbillon 25Bugatti Tourbillon 25Preview
Bugatti Tourbillon 26Bugatti Tourbillon 26Preview
Bugatti Tourbillon 27Bugatti Tourbillon 27Preview
Bugatti Tourbillon 28Bugatti Tourbillon 28Preview
Bugatti Tourbillon 29Bugatti Tourbillon 29Preview
Bugatti Tourbillon 30Bugatti Tourbillon 30Preview

V16 V16 היברידי בוגאטי בוגאטי טורביו טורביו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד