אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse
ראשי » חדשות » בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse
BMW Neue Klasse

בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse

חודשיים לפני החשיפה הרשמית, ב.מ.וו משחררת תמונות נוספות של ה-Neue Klasse ופרטים על הטכנולוגיות החדשות והמעניינות שאמורות להיכלל בה

אופיר דואק 18/02/2025 צלם: יצרן

ב.מ.וו ממשיכה לטפטף פרטים על ה-Neue Klasse המסקרנת הנמצאת בימים אלו במבחני פיתוח אחרונים. כזכור, ה- Neue Klasseנחשפה כקונספט בתערוכת מינכן לפני כשנה וחצי כחלק נוסף מסדרת מכוניות התצוגה Vision. אלא שבניגוד לרוב דגמיה קונספט, החזון של ב.מ.וו עם ה- Neue Klasse הולך להתממש כאשר היא מתכוונת להציג סדרת דגמים חדשה בעיצוב רטרו-עתידני כשהיא מתיימרת “להמציא מחדש” את המכונית החשמלית.

אגב, הבחירה בשם Neue Klasse היא לא מקרית. זה בדיוק השם בו השתמשה עבור סדרת דגמי הסדאן החדשה שלה בשנות ה-60′ שהצעידה את החברה לעידן חדש כיצרנית יוקרה והבשילה בהמשך הדרך לשושלת דגמי הסדאן המצליחה הכוללת את סדרות 3, 5 ו-7.

בינתיים, ב.מ.וו משחררת לא מעט תמונות של Neue Klasse תחת הסוואה, אך ניתן להבחין שהיא שומרת על האלמנטים של מכונית התצוגה עם צללית שהיא בכלת קווי גג זוויתיים ושטח חלונות צד גדול יחסית בשילוב בתי גלגלים מעוגלים ותפוחים. האלמנט החשוף השני הוא הפרשנות החדשה לעיצוב החזית שהכוללת שתי כליות צרות הנמתחות לרוחב החזית ובתוכן משולבות יחידות תאורת הל-LED. גם תמונות פנים ראשונות של המכונית נחשפות, בהן ניתן לראות יישום ראשון לתצוגת המידע הדיגיטלית החדשה של ב.מ.וו שהוצגה לאחרונה בתערוכת CES.


לצד זאת נחשפים גם פרטים על הטכנולוגיות החדשות אותם בוחנת ב.מ.וו במכוניות הניסוי לפיתוח סדרת ה- Neue Klasse. ב.מ.וו Neue Klasse אמורה להתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין, כשב.מ.וו נותנת בה דגש גבוה על ביצועים ויכולות דינמיות גבוהות וכן, צפויה להיות גרסת M כוחנית. גרסת ה-M תהיה בעל מנוח חשמלי נפרד לכל גלגל. ב.מ.וו לא מפרסמת את נתוני ההספק אך מצהירה כי בדגם הניסוי המומנט המרבי המשולב ברגע השיא של ארבעת המנועים ביחד מגיע ליותר מ-1,800 קג”מ. נתון עצום שמרמז על פוטנציאל הביצועים, אם כי המומנט שמגיע בפועל אל הגלגלים יהיה נמוך בהרבה.

הלב של ב.מ.וו Neue Klasse אמור להיות יחידת ניהול מרכזית חדשה אותה היא מכנה. היחידה אחראית על פעולת יחידת ההנעה, מערכות הבלימה הרגנטיבית, הבלמים, ההיגוי, בקרות האחיזה השונות והטעינה של המכונית ועל השילוב בינהן, ולטענת ב.מ.וו עושה שימוש במעבדי על עם מהירות עיבוד גבוהה פי 10 כדי להתאים לרמת הביצועים של המכונית ולייעל את פעולת המערכות השונות.

כך למשל טוענים בב.מ.וו למערכת בלימה רגנטיבית יעילה ב-25% בהשוואה למערכות מקובלות בתעשייה שתאפשר שימוש במערכת הבלימה ההידראולית רק כאשר נדרשת בלימה אינטנסיבית או בלימת חירום. לפחות באבהטיפוס ניתן גם לראות מבחוץ אם ומתי המכונית מאיצה או בולות על ידי שילוב של תאורת לד משנתה המובנית בחישוקים: ירוק לתאוצה, כחול לאחזור אנרגיה וכתום לבלימה באמצעות מערכת הבלמים.

עוד חידוש אותו בוחנת ב.מ.וו ב- Neue Klasse הוא שימוש במאווררים בתחתית הרכב כדי לייצר כוח הצמדה. זה לא רעיון חדש, גורדון מארי הגה אותו בפורמולה 1 לפני יותר מארבעה עשורים והוא נפסל תוך זמן קצר בגלל שהיה יעיל מידי והביא אותו אחר כך למקלארן F1. בגלגול החדש של הרעיון מותקנים בתחתית המרכב של ב.מ.וו Neue Klasse חמישה מאווררים היוצרים כוח הצמדה של קרוב לטון מבלי לפגוע במקדם הגרר של המכונית – כך שהיא יכולה להציע אחיזה גבוה ועדין להיות אווירודינמית. אופי ועוצמת הפעולה של המאווררים משתנה בהתאם ליחידת ה-“Heart Of Joy” שאמורה לנהל את כל העסק.

ב.מ.וו Neue Klasse אמורה להיחשף רשמית בתערוכת שנגחאי שתיערך באפריל, ויהיה מעניין לראות איך וכיצד ייושמו הטכנולוגיות ממכונית הניסוי בדגם הסדרתי.

Neue Klasse ב.מ.וו ב.מ.וו Neu Klasse ב.מ.וו נאו קלאס ב.מ.וו נאו קלאסה טכנולוגיה חשמלית מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד