אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse
ראשי » חדשות » בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse
BMW Neue Klasse

בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse

חודשיים לפני החשיפה הרשמית, ב.מ.וו משחררת תמונות נוספות של ה-Neue Klasse ופרטים על הטכנולוגיות החדשות והמעניינות שאמורות להיכלל בה

אופיר דואק 18/02/2025 צלם: יצרן

ב.מ.וו ממשיכה לטפטף פרטים על ה-Neue Klasse המסקרנת הנמצאת בימים אלו במבחני פיתוח אחרונים. כזכור, ה- Neue Klasseנחשפה כקונספט בתערוכת מינכן לפני כשנה וחצי כחלק נוסף מסדרת מכוניות התצוגה Vision. אלא שבניגוד לרוב דגמיה קונספט, החזון של ב.מ.וו עם ה- Neue Klasse הולך להתממש כאשר היא מתכוונת להציג סדרת דגמים חדשה בעיצוב רטרו-עתידני כשהיא מתיימרת “להמציא מחדש” את המכונית החשמלית.

אגב, הבחירה בשם Neue Klasse היא לא מקרית. זה בדיוק השם בו השתמשה עבור סדרת דגמי הסדאן החדשה שלה בשנות ה-60′ שהצעידה את החברה לעידן חדש כיצרנית יוקרה והבשילה בהמשך הדרך לשושלת דגמי הסדאן המצליחה הכוללת את סדרות 3, 5 ו-7.

בינתיים, ב.מ.וו משחררת לא מעט תמונות של Neue Klasse תחת הסוואה, אך ניתן להבחין שהיא שומרת על האלמנטים של מכונית התצוגה עם צללית שהיא בכלת קווי גג זוויתיים ושטח חלונות צד גדול יחסית בשילוב בתי גלגלים מעוגלים ותפוחים. האלמנט החשוף השני הוא הפרשנות החדשה לעיצוב החזית שהכוללת שתי כליות צרות הנמתחות לרוחב החזית ובתוכן משולבות יחידות תאורת הל-LED. גם תמונות פנים ראשונות של המכונית נחשפות, בהן ניתן לראות יישום ראשון לתצוגת המידע הדיגיטלית החדשה של ב.מ.וו שהוצגה לאחרונה בתערוכת CES.


לצד זאת נחשפים גם פרטים על הטכנולוגיות החדשות אותם בוחנת ב.מ.וו במכוניות הניסוי לפיתוח סדרת ה- Neue Klasse. ב.מ.וו Neue Klasse אמורה להתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין, כשב.מ.וו נותנת בה דגש גבוה על ביצועים ויכולות דינמיות גבוהות וכן, צפויה להיות גרסת M כוחנית. גרסת ה-M תהיה בעל מנוח חשמלי נפרד לכל גלגל. ב.מ.וו לא מפרסמת את נתוני ההספק אך מצהירה כי בדגם הניסוי המומנט המרבי המשולב ברגע השיא של ארבעת המנועים ביחד מגיע ליותר מ-1,800 קג”מ. נתון עצום שמרמז על פוטנציאל הביצועים, אם כי המומנט שמגיע בפועל אל הגלגלים יהיה נמוך בהרבה.

הלב של ב.מ.וו Neue Klasse אמור להיות יחידת ניהול מרכזית חדשה אותה היא מכנה. היחידה אחראית על פעולת יחידת ההנעה, מערכות הבלימה הרגנטיבית, הבלמים, ההיגוי, בקרות האחיזה השונות והטעינה של המכונית ועל השילוב בינהן, ולטענת ב.מ.וו עושה שימוש במעבדי על עם מהירות עיבוד גבוהה פי 10 כדי להתאים לרמת הביצועים של המכונית ולייעל את פעולת המערכות השונות.

כך למשל טוענים בב.מ.וו למערכת בלימה רגנטיבית יעילה ב-25% בהשוואה למערכות מקובלות בתעשייה שתאפשר שימוש במערכת הבלימה ההידראולית רק כאשר נדרשת בלימה אינטנסיבית או בלימת חירום. לפחות באבהטיפוס ניתן גם לראות מבחוץ אם ומתי המכונית מאיצה או בולות על ידי שילוב של תאורת לד משנתה המובנית בחישוקים: ירוק לתאוצה, כחול לאחזור אנרגיה וכתום לבלימה באמצעות מערכת הבלמים.

עוד חידוש אותו בוחנת ב.מ.וו ב- Neue Klasse הוא שימוש במאווררים בתחתית הרכב כדי לייצר כוח הצמדה. זה לא רעיון חדש, גורדון מארי הגה אותו בפורמולה 1 לפני יותר מארבעה עשורים והוא נפסל תוך זמן קצר בגלל שהיה יעיל מידי והביא אותו אחר כך למקלארן F1. בגלגול החדש של הרעיון מותקנים בתחתית המרכב של ב.מ.וו Neue Klasse חמישה מאווררים היוצרים כוח הצמדה של קרוב לטון מבלי לפגוע במקדם הגרר של המכונית – כך שהיא יכולה להציע אחיזה גבוה ועדין להיות אווירודינמית. אופי ועוצמת הפעולה של המאווררים משתנה בהתאם ליחידת ה-“Heart Of Joy” שאמורה לנהל את כל העסק.

ב.מ.וו Neue Klasse אמורה להיחשף רשמית בתערוכת שנגחאי שתיערך באפריל, ויהיה מעניין לראות איך וכיצד ייושמו הטכנולוגיות ממכונית הניסוי בדגם הסדרתי.

Neue Klasse ב.מ.וו ב.מ.וו Neu Klasse ב.מ.וו נאו קלאס ב.מ.וו נאו קלאסה טכנולוגיה חשמלית מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד