אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים
ראשי » חדשות » התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים
למבורגיני גאיירדו

התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים

סדנת טדסון הקרואטית החליטה לקחת את למבורגיני גייארדו ולהעניק לה פרשנות מודרנית ואקזוטית יותר, עם ביצועים ומראה שמתאימים לשנת 2025

אופיר דואק 24/02/2025 צלם: יצרן

בשנים האחרונות הולכת ותופסת תאוצה האופנה בה סדנאות מבצעות בניה מחדש ומעניקות מכלולים מודרניים לקלאסיקות האקזוטיות משנות ה-80′ וה-90′. בין היתר נתקלנו בשנים האחרונות בפרארי F355 של סדנת אבולוטו, הלמבורגיני דיאבלו של סדנת אצ’נטריקה וכמובן את היצירות הנפלאות של סינגר.

כעת מצטרפת לאופנה גם סדנת דנסון הקרואטית המתמחה בשיפוץ ושחזור של דגמי פורשה 911 שונים. הפעם הלכו הקרואטים על משהו שונה, והיצירה החדשה של הסדנה מתבססת על למבורגיני גאיירדו שהיא עדין צעירה מכדי להיחשב כקלאסיקה מודרנית, אך היא בהחלט בדרך לשם. אין עוררין על כך שלמבורגיני גאיירדו היא מכונית נחשקת, אך כיוון שמדובר במכונית הנפוצה ביותר עם סמל השור אחרי ההורקאן. כיוון שהוצגה ב-2003 ניסו בסדנת טדסון להפוך אותה למשהו יותר ייחודי, אקזוטי שיגרום לה להתבלט בין כ-14 אלף יחידות שייוצרו ממנה במהלך השנים.

התוצאה הסופית נקראת אתנה, על שמו של הר הגעש האיטלקי המפורסם, כאשר בדנסון מתכוונים לייצר רק 77 יחידות מותאמות אישית ללקוחות בעלי למבורגיני גאיירדו. תשעה מכוניות מתוך הסדרה יהיו במהדורה מיוחדת ויסופקו בתחילת 2026, כאשר ייצור יתר המכוניות ללקוחות יחל בסתיו 2026, כשמן הייצור של כל מכונית עומד על כ-12 חודשים.


אז איך הפכו בדנסון את הגאיירדו לנחשקת יותר? זה מתחיל קודם כל במרכב שכולו עשוי מעתה סיבי פחמן, עם שינויים עיצוביים בהשראת סדרות הדגמים המצומצמות של למבורגיני כמו הרבנטון והססטה אלמנט. יחידות התאורה הפכו למודרניות יותר, משטחי הגוף קיבלו כונסי אוויר נוספים ומראה זוויתי יותר ונוספו אלמנטים כמו חיפוי זימים מדורג לשמשה האחורית וכיסוי המנוע וזנב מוארך עם ספויילר “דאקטייל” מובנה הנמתח לאחור. החישוקים גם הם חדשים ומעניקים פרשנות מודרנית לעיצוב החישוקים המוכר של למבורגיני.

מרכב המכונית הורחב בשישה ס”מ כדי לאפשר התקנת צמיגים רחבים יותר מאשר במקור וכדי להתאים למפשק הסרנים המורחב של מערכת המתלים שתוכננה מחדש בהתאמה לתכנון של דגמי הגאיירדו סופר טרופיאו וה-GT3, עם בולמים מתכווננים של חברת JRZ ההולנדית. בסך הכל שוקלת דנסון אתנה כ-200 ק”ג פחות מאשר למבורגיני גאיירדו סטנדרטית.

הסדנה בחרה לבצע את תהליך השחזור על בסיס דגמי גאיירדו מוקדמים עם מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר (שהוגדל מאוחר יותר ל-5.2 ליטר). המנוע זכה לטיפול מקיף עם בניה מחדש, רכיבים פנימיים מחוזקים, מערכת יניקה משופרת ומערכת פליטה חדשה מטיטניום שגם אחראית לסאונד עשיר יותר. התוצאה הסופית היא הספק של 600 כ”ס המתקבלים ביותר מ-10,000 סל”ד, 70 כ”ס יותר מאשר בגאיירדו סופרלצג’רה. דנסון תכננו את המנוע המשופר בהתאמה לתיבת ההילוכים הידנית בעלת ששת יחסי העברה של הגאיירדו, אך מוכנים לבציע גם הסבה לבעלי גאיירדו עם תיבת הילוכים רובוטית. הכל כמובן עניין של כסף.

והגאיירדו, סליחה אתנה, הזו עולה לא מעט כסף. בדנסון נוקבים במחיר התחלתי של כ-790 אלף דולר להסבה לפני התאמות, תוספות ועיצוב אישי. כשהמחיר לא כולל את עלות המכונית אם במקרה עדין אין בבעלותכם למבורגיני גאיירדו. לפחות אתם יכולים להתנחם בעובדה שיחסית למכוניות על המחירים של למבורגיני גאיירדו בשוק היד השניה עדין שפויים יחסית.

Tedson ETNA 02Tedson ETNA 02Preview
Tedson ETNA 03Tedson ETNA 03Preview
Tedson ETNA 04Tedson ETNA 04Preview
Tedson ETNA 05Tedson ETNA 05Preview
Tedson ETNA 06Tedson ETNA 06Preview
Tedson ETNA 07Tedson ETNA 07Preview
Tedson ETNA 08Tedson ETNA 08Preview
Tedson ETNA 09Tedson ETNA 09Preview
Tedson ETNA 10Tedson ETNA 10Preview
למבורגיני גאיירדולמבורגיני גאיירדוPreview
Tedson ETNA 12Tedson ETNA 12Preview
Tedson ETNA 13Tedson ETNA 13Preview
Tedson ETNA 14Tedson ETNA 14Preview
Tedson ETNA 15Tedson ETNA 15Preview
Tedson ETNA 16Tedson ETNA 16Preview

גאיירדו גאיירדו V10 טדסון טדסון אתנה למבורגיני למבורגיני גאיירדו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד