הארגון האמריקאי לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיע היום על התחייבות של 20 יצרניות רכב לספק מערכות לבלימה אוטונומית כסטנדרט עד לשנת 2022. מערכות בלימה אוטונומיות, יודעות לזהות מצבי חירום בכביש ולבצע בלימה עצמאית לפי הצורך. אלו מערכות שקיימות כבר בכלי רכב אבל ההתחייבות הזו אומרת למעשה שלמעלה ש-99 אחוזים מהרכבים הפרטיים בארה”ב יצוידו במערכת הזו כחלק מהאבזור הסטנדרטי.
לפי ה-NHTSA ההתחייבות הזו תקדים את החקיקה בנושא בשלוש שנים לפחות. עוד מוסרים מהארגון כי ההתחייבות העצמאית של היצרניות בנושא זה, ימנעו בשלוש השנים האמורות כ-28,000 התנגשויות וכ-12.000 פצועים בארצות הברית.
היצרניות שחתמו על ההתחייבות הן: אודי, ב.מ.וו, פיאט-קרייזלר, פורד, שברולט, הונדה, יונדאי, יגואר-לנד-רובר, קיה, מזארטי, מאזדה, מרצדס, מיצובישי, ניסן, פורשה, סובארו, טסלה, טויוטה, וולוו ופולקסוואגן.
זה צעד ברור בכיוון אליו נוטה תעשיית הרכב כולה – מכוניות אוטונומיות. לחלק גדול מהיצרניות ברשימה הזו, יש מכוניות שכבר היום יודעות לנהוג את עצמן, גם אם היכולת לא מוצעת במלואה ללקוח.
הצעד הזה פותח דיון בין הפיוריסטים (שתמיד ירצו לנהוג את המכונית שלהם בעצמם) לבין שאר האוכלוסיה (שרואה בנהיגה משהו שהוא על גבול המטרד) – לא משנה לאיזה צד אתה משתייך, זהו תהליך בלתי נמנע.