אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ארגון ה-IIHS קובע: רוב מערכות הסיוע לנהיגה אוטונומית לא יעילות
ראשי » חדשות » ארגון ה-IIHS קובע: רוב מערכות הסיוע לנהיגה אוטונומית לא יעילות

ארגון ה-IIHS קובע: רוב מערכות הסיוע לנהיגה אוטונומית לא יעילות

יצרניות הרכב מתהדרות במערכות סיוע לנהג המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית, אך בדיקה שערך ארגון IIHS ל-14 מערכות כאלו מגלה שרובן לא מתפקדות כראוי - כולל זו של טסלה

אופיר דואק 13/03/2024 צלם: יצרן

לפני כעשור וחצי עם כניסתן של מערכות הבטיחות האקטיביות באופן המוני לתעשיית הרכב, החל מרוץ מהיר אל השגת היעד של נהיגה אוטונומית מלאה. מערכות הבטיחות האקטיביות השתכללו מהר מאד, חברות היי טק וטכנולוגיה הצטרפו למרוץ הפיתוח ויחד עם יצרניות הרכב יצאו בהצהרות בהן כבר באמצע העשור יוכלו להציע מכוניות בעלות יכולת נהיגה עצמאית לחלוטין.

בעיות טכנולוגיות ורגולטוריות  שהתגלו מהר מאד די דחו את תאירך היעד, ואנחנו לא צפויים לראות מכוניות אוטונומיות ביצור סדרתי לפחות בעשור הקרוב. בינתיים ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת ליצרניות הרכב להציעה כיום מערכות שמירה עצמאית על נתיב ומהירות במה שמעניק יכולת “חצי אוטונומית” לרכב בהשגחה נדרשת לנהג, כאשר חלק מהיצרניות מתיימרות להציע יכולות מתקדמות יותר שנחסמות עקב בעיות רגולטוריות ומותרות לשימוש רק בכבישים ספורים. אבל האם באמת ניתן לסמוך על המערכות הקיימות שזקוקות להשגחה מתמדת של הנהג?

לפי בדיקה שעשה ארגון הבטיחות של חברות הביטוח בארה”ב (IIHS) ל-14 מערכות נהיגה חצי אוטונומית של יצרניות שונות התשובה היא פשוט לא. אף אחת מהמערכות לא זכתה לציון כולל “טוב” ורק מערכת אחת שהותקנה בלקסוס LS זכתה לציון “ממוצע”. מערכת הסופר קרוז של ג’נרל מוטורס שנבדקה ב-GMC סיירה ומערכת ה-ProPILOT שנבדקה בניסאן ארייה זכו לציון “סביר”, כאשר המערכות החצי אוטונומיות של פורד, ג’נסיס, וולוו, מרצדס, ב.מ.וו ומעל כולן טסלה זכו לציון כללי “עלוב”. זה המקום לציין ששתי מערכות פחות מתקדמות של לקסוס וניסאן נבדקו גם הן וזכו לציון “עלוב”.


הבדיקה של IIHS בחנה פרמטרים מעבר ליכולת של כל מערכת לבצע את פעולות הנהיגה העצמאית של שמירה ועקיבה אחרי הנתיב והמהירות הנקבעת. כיוון שבסופו של דבר מערכות אלו זקוקות עדין להשגחה ותשומת לב של הנהג נתנו ב-IIHS דגש גם על יכולות הניטור על הסטת המבט ותשומת הלב של הנהג מהכביש ומההגה, יחד עם הפעולות המתבצעות כדי להתריע לנהג על היעדר תשומת הלב ופעולות חירום שמבצעת המכונית במקרה והנהג מתעלם או אינו מגיב להתרעות.

בכל הקשור לתפקוד העצמאי של מערכות הנהיגה החצי אוטונומית, רוב המערכות השונות של היצרנים השיגו ציונים טובים למדי בכל הקשור לתפקודי בקרת השיוט האדפטיבית ותיקוני ההיגוי העצמאיים – למעט אלו של טסלה שזכו לציון גרוע. הכישלון הגדול של רוב המערכות הוא בניטור תשומת הלב של הנהג וההתרעות הנדרשות לכך. רק המערכות של לקסוס, פורד וג’נרל מוטורס ידוע לספק התרעה ראויה לתשומת הלב של הנהג, בזמן שאף אחת מהמערכות לא זכתה לציון טוב בניטור פעולות הנהג. אנשי ה-IIHS מותחים גם ביקורת על יצרניות הרכב המעניקות למערכות הללו שמות מטעים המרמזים על יכולת נהיגה עצמאית (למשל אוטופיילוט של טסלה) למרות שהן רחוקות מלהציע יכולת שכזו במציאות, שעדין הנהג נדרש לתשומת לב מלאה.

במילים אחרות, מערכות הנהיגה החצי אוטונומית מסוגלות לתפקד לא רע כל עוד הן בהשגחה מלאה של הנהג, אך הן לא מסוגלות לזהות ולפעול כראוי ובזמן כאשר מבט הנהג לא מופנה אל הכביש והידיים לא אוחזות בהגה – מה שפוגע ברמת התפקוד של המערכות. דיוויד הארקי נשיא ה-IIHS סיכם את הבדיקה “יש נהגים שמרגישים שאוטומציה חלקית מקילה בנהיגה ארוכה, אך יש מעט הוכחות שהיא הופכת את הנהיגה לבטוחה יותר”.

אוטופיילוט טסלה מערכות בטיחות אקטיביות מערכות נהיגה אוטונומית מערכות סיוע לנהג נהיגה אוטונומית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד