אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ארגון ה-IIHS קובע: רוב מערכות הסיוע לנהיגה אוטונומית לא יעילות
ראשי » חדשות » ארגון ה-IIHS קובע: רוב מערכות הסיוע לנהיגה אוטונומית לא יעילות

ארגון ה-IIHS קובע: רוב מערכות הסיוע לנהיגה אוטונומית לא יעילות

יצרניות הרכב מתהדרות במערכות סיוע לנהג המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית, אך בדיקה שערך ארגון IIHS ל-14 מערכות כאלו מגלה שרובן לא מתפקדות כראוי - כולל זו של טסלה

אופיר דואק 13/03/2024 צלם: יצרן

לפני כעשור וחצי עם כניסתן של מערכות הבטיחות האקטיביות באופן המוני לתעשיית הרכב, החל מרוץ מהיר אל השגת היעד של נהיגה אוטונומית מלאה. מערכות הבטיחות האקטיביות השתכללו מהר מאד, חברות היי טק וטכנולוגיה הצטרפו למרוץ הפיתוח ויחד עם יצרניות הרכב יצאו בהצהרות בהן כבר באמצע העשור יוכלו להציע מכוניות בעלות יכולת נהיגה עצמאית לחלוטין.

בעיות טכנולוגיות ורגולטוריות  שהתגלו מהר מאד די דחו את תאירך היעד, ואנחנו לא צפויים לראות מכוניות אוטונומיות ביצור סדרתי לפחות בעשור הקרוב. בינתיים ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת ליצרניות הרכב להציעה כיום מערכות שמירה עצמאית על נתיב ומהירות במה שמעניק יכולת “חצי אוטונומית” לרכב בהשגחה נדרשת לנהג, כאשר חלק מהיצרניות מתיימרות להציע יכולות מתקדמות יותר שנחסמות עקב בעיות רגולטוריות ומותרות לשימוש רק בכבישים ספורים. אבל האם באמת ניתן לסמוך על המערכות הקיימות שזקוקות להשגחה מתמדת של הנהג?

לפי בדיקה שעשה ארגון הבטיחות של חברות הביטוח בארה”ב (IIHS) ל-14 מערכות נהיגה חצי אוטונומית של יצרניות שונות התשובה היא פשוט לא. אף אחת מהמערכות לא זכתה לציון כולל “טוב” ורק מערכת אחת שהותקנה בלקסוס LS זכתה לציון “ממוצע”. מערכת הסופר קרוז של ג’נרל מוטורס שנבדקה ב-GMC סיירה ומערכת ה-ProPILOT שנבדקה בניסאן ארייה זכו לציון “סביר”, כאשר המערכות החצי אוטונומיות של פורד, ג’נסיס, וולוו, מרצדס, ב.מ.וו ומעל כולן טסלה זכו לציון כללי “עלוב”. זה המקום לציין ששתי מערכות פחות מתקדמות של לקסוס וניסאן נבדקו גם הן וזכו לציון “עלוב”.


הבדיקה של IIHS בחנה פרמטרים מעבר ליכולת של כל מערכת לבצע את פעולות הנהיגה העצמאית של שמירה ועקיבה אחרי הנתיב והמהירות הנקבעת. כיוון שבסופו של דבר מערכות אלו זקוקות עדין להשגחה ותשומת לב של הנהג נתנו ב-IIHS דגש גם על יכולות הניטור על הסטת המבט ותשומת הלב של הנהג מהכביש ומההגה, יחד עם הפעולות המתבצעות כדי להתריע לנהג על היעדר תשומת הלב ופעולות חירום שמבצעת המכונית במקרה והנהג מתעלם או אינו מגיב להתרעות.

בכל הקשור לתפקוד העצמאי של מערכות הנהיגה החצי אוטונומית, רוב המערכות השונות של היצרנים השיגו ציונים טובים למדי בכל הקשור לתפקודי בקרת השיוט האדפטיבית ותיקוני ההיגוי העצמאיים – למעט אלו של טסלה שזכו לציון גרוע. הכישלון הגדול של רוב המערכות הוא בניטור תשומת הלב של הנהג וההתרעות הנדרשות לכך. רק המערכות של לקסוס, פורד וג’נרל מוטורס ידוע לספק התרעה ראויה לתשומת הלב של הנהג, בזמן שאף אחת מהמערכות לא זכתה לציון טוב בניטור פעולות הנהג. אנשי ה-IIHS מותחים גם ביקורת על יצרניות הרכב המעניקות למערכות הללו שמות מטעים המרמזים על יכולת נהיגה עצמאית (למשל אוטופיילוט של טסלה) למרות שהן רחוקות מלהציע יכולת שכזו במציאות, שעדין הנהג נדרש לתשומת לב מלאה.

במילים אחרות, מערכות הנהיגה החצי אוטונומית מסוגלות לתפקד לא רע כל עוד הן בהשגחה מלאה של הנהג, אך הן לא מסוגלות לזהות ולפעול כראוי ובזמן כאשר מבט הנהג לא מופנה אל הכביש והידיים לא אוחזות בהגה – מה שפוגע ברמת התפקוד של המערכות. דיוויד הארקי נשיא ה-IIHS סיכם את הבדיקה “יש נהגים שמרגישים שאוטומציה חלקית מקילה בנהיגה ארוכה, אך יש מעט הוכחות שהיא הופכת את הנהיגה לבטוחה יותר”.

אוטופיילוט טסלה מערכות בטיחות אקטיביות מערכות נהיגה אוטונומית מערכות סיוע לנהג נהיגה אוטונומית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד