אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אקספנג יוצאת לדרך בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » אקספנג יוצאת לדרך בישראל
אקספנג

אקספנג יוצאת לדרך בישראל

למרות העיקוב בגלל המלחמה, אקספנג הסינית יוצאת לדרך בישראל עם שני דגמים המציעים טכנולוגיה חשמלית עדכנית, שפע אבזור ויומרה יוקרתית

אופיר דואק 27/11/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

מצב החירום במדינה שיבש לא מעט תוכניות והשקות של יבואניות הרכב שבימים אלו מנסות לחזור בזהירות לשגרה יחסית. אחד מהנסיונות הללו הוא השקתו הבוקר, יום ב’, של המותג הסיני אקספנג (Xpeng) אשר נדחה בגלל המצב, ונעשה כעת בזהירות מדודה. יבואנית אקספנג לישראל היא חברת פריזבי (לשעבר קרסו) שכבר משווקת בהצלחה מפתיעה את מכוניות צ’רי והמותג EVEASY העממי שקצת פחות מצליח להתרומם.

אקספנג נכנסת לנישה שונה משני המותגים שכבר מייבאת פריזבי, עם גישה הייטקית וניסיון להציג חדשנות טכנולוגית ותדמית יוקרתית, אך עדין להציע תמורה גבוהה למחיר. ההשקה של אקספנג בישראל מתחילה עם שני דגמים: P7 שהיא משפחתית גדולה בתצורת סדאן ו-G9 שהוא רכב פנאי גדול, אך ללא שורת מושבים שלישית. במהלך השנה הבאה צפוי להגיע ארצה גם G6 שהוא קרוסאובר קומפקטי ועממי יותר מאחיו הגדול.

שני הדגמים של אקספנג שכבר מגיעים ארצה חולקים פלטפורמה חשמלית ייעודית משותפת, עם בסיס גלגלים של שלושה מטרים, טכנולוגיית 800V לטעינה אולטרה מהירה וסוללות בעלות קיבולת גבוהה. הם גם מצויידים במערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות שלל מצלמות, ראדרים וחיישנים כולל מערכת חניה אוטומטית גם באלכסון.


 

 

אקספנג P7 הוא עוד דגם סדאן גדול בעל צללית דמוית קופה שמיועד להתחרות במידה גדולה בטסלה מודל 3, על אף שהוא גדול ממנה משמעותית כמעט בכל מימד (אורך של 489 ס”מ ורחב של 190 ס”מ). אקספנג מנסה להדגיש אופי ספורטיבי ב-P7 בין היתר באמצעות מערכת בלימה של ברמבו כסטנדרטי, כאשר הגימיק של אקספנג לקטגוריה הצפופה הוא גרסה בעלת דלתות מספריים קדמיות למבורגיני סטייל הנפתחות חשמלית.

בישראל יוצע P7 בשתי גרסאות להן סוללה בעלת קיבולת של 82.7 קוט”ש. לגרסה הרגילה מנוע אחורי בהספק של 276 כ”ס ו-44.1 קג”מ, זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות וטווח נסיעה מוצהר של 567 ק”מ. גרסת ה”פרפורמנס” מצוידת במנוע חשמלי גם מלפנים, הנעה כפולה והספק משולב של 473 כ”ס ו-77.2 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.1 שניות ובעלת טווח נסיעה של 505 ק”מ. המחירים של אקספנג X7 מתחילים ב-200 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית ו-267 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה שגם תוצע עם דלתות המספרים בתוספת של 33 אלף שקלים.

אקספנג G9 הוא רכב פנאי בעל מידות אורך ורוחב דומות ל-P7, אך הוא מתנשא לגובה של 168 ס”מ ובעל קווי גוף מאסיביים וקובייתיים יותר. הוא מכוון לנישה של רכבי פנאי חשמליים יוקרתיים כמו ב.מ.וו iX3 או וויה פרי. הוא מציג כמה שדרוגים בתא הנוסעים לעומת האחות הסדאנית כמו מסך מולטימדיה נפרד לנוסע מלפנים ומושבים אחוריים מתכוונים חשמלית. הוא ישווק בישראל בשלוש גרסאות עיקריות.

לדגם הבסיסי הנעה אחורית ומנוע אחורי בהספק של 313 כ”ס ו-43.8 קג”מ והוא יוצע עם סוללה סטנדרטית של 78.2 קוט”ש המאפשרת טווח של 460 ק”מ או עם סוללה מתקדמת יותר בעלת קיבולת של 98 קוט”ש המעניקה טווח מוגדל של 570 ק”מ. המחירים יעמדו על 270 ו-320 אלף שקלים בהתאמה.

לגרסה הבכירה הנעה כפולה ומתלי אוויר אדפטיביים, כאשר היא מגיעה עם צמד מנועים בהספק משולב של 551 כ”ס המאפשרים להאיץ ל-100 ב-3.9 שניות. גרסה זו מצוידת בסוללה הגדולה, כאשר הטווח מצטמצם ל-520 ק”מ. מחירו של אקספנג G9 בגרסה הבכירה עומד על 370 אלף שקלים. זה המקום לציין שהמחירים של דגמי אקספנג הם לפני עליית המס על רכבים חשמליים הצפויה בחודש ינואר.

XPENG אקספנג אקספנג G9 אקספנג P7 פריזבי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד