אחרי כל כך הרב מותגי מכוניות חשמליות מסין שהושקו בישראל השנה האחרונה, סוף סוף מגיע ארצה גם מותג שמיעוד כולו לחובבי ההגה. מדובר באלפין (Alpine), מותג הספורט האגדי של רנו שמתחיל שיווק בישראל לאחר שחזר לתחיה באמצע העשור הקודם. העתיד של אלפין נמצא גם הוא בחשמל, כפי שראינו לאחרונה כאשר חשפה את ה-A290 בטא, אבל לפחות לעת עתה גם אצלנו היא מתמקדת ב-A110.
אלפין A110 היא מכונית קופה ספורטיבית מרהיבה, שעתידה להתחרות בארץ בדגמים כמו פורשה 718 קאיימן ויגואר F-TYPE. ישראל היא המדינה השלישית בעולם מחוץ לאירופה, בא מתחיל שיווק המותג הספורטיבי, ועבור מי שלא ממש בקיא בחומר, נוסיף שמותג אלפין נוסד בשנת 1955 על ידי ז’אן רדולה (Jean Rédélé), נהג צעיר וכריזמטי שאהב להתחרות. הוא קרא לחברה שלו על שם ׳מגרש המשחקים׳ האהוב עליו: הרי האלפים הידועים בכבישי הנהיגה המפותלים והמהנים לנהיגה.
כאשר הוצגה מכונית הכביש המקורית A110 ב-1962, החברה החלה להמריא. עד אז, Alpine ורנו היו משתפי פעולה קרובים, מכוניות Alpine נמכרו וטופלו על ידי סוכנויות רנו. בתחילת שנות ה-70, Alpine הייתה כוח מרכזי בתחרות הראלי. בשנת 1971, Alpine טיפסה על שלוש המדרגות על הפודיום של ראלי מונטה קרלו המפורסם בעולם בפעם הראשונה, ואז שוב ב-1973. מאז זכה המותג בשלל ניצחונות במרוצי ראלי שונים בעולם. החל מ-1973 עבר המותג לבעלות מלאה של קבוצת רנו. ההיסטוריה של אלפין כוללת עוד מספר דגמים שרובם היו אבולוציה ל-A110. לבסוף ייצור אלפין הופסק בשנת 1995, אך בשנת 2017 חזר המותג לחיים עם A110 מודרנית בעלת עיצוב שרומז לדגם המקורי ונאמנה לעקרונות של אלפין: קומפקטית, קלה וזריזה.
אלפין A110 הינה מכונית קופה דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי הנהנית ממשקל קליל ביחס לימינו, שמתחיל ב-1,177 ק”ג ומגיע עד 1,184 ק”ג בגרסה הבכירה. הדגם ישווק בארץ ב-4 גרסאות לבחירה, כולן עם מנוע טורבו 1.8 ליטר מרכזי המפיק 252 כ”ס ו-32.5 קג”מ בגרסת הכניסה ו-301 כ”ס ו-34.7 קג”מ בשלושת הגרסאות הנוספות. יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים והנעה אחורית, מבטיחה המכונית ביצועים מלהיבים: תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות בגרסת הכניסה ו-3.9 שניות בגרסאות החזקות, לצד מהירות מרבית של 250 עד 275 קמ”ש לגרסת ה-“AERO” הבכירה.
בחברה מדגישים, לא באנו להיות מהירים רק בקו ישר, אלא גם מהירים ומהנים במיוחד בעיקר כאשר הכבישים הופכים להיות הרריים ומפותלים, כאשר את יחידת הכח הספורטיבית מגבים גם מערכות מתלים ופליטה המוכרים מעולמות הספורט, המצטרפים לחלוקת משקל אידיאלית לנהיגה זריזה ותגובתית – 44% לפנים ו- 56% לאחור, ומערכת בלימה מתוצרת ברמבו.
בפנים מציעה אלפין A110 אווירה ספורטיבית עם עיצוב המשלב בין מסורת העבר לאבזור מודרני. האבזור הסטנדרטי כולל צמד מושבי ספורט, מנופי העברת הילוכים מההגה, מולטימדיה עם מסך מגע “7 וקישוריות לסמארטפונים, לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי (כנראה לא לשמחתם של הלקוחות…) וחישוקי “18 קלים. רמות הגימור הגבוהות יותר כוללות גם מושבי באקט ספורטיביים או מושבי מרוץ מסוג “piece-one”, ובגרסה הבכירה גם ספוילר קדמי מסיבי פחמן, ספוילר אחורי ועוד. בסעיף הבטיחות: רק צמד כריות אוויר וללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
כמוצר פרימיום מחירי הדגמים אינם עממיים וינועו מ-480,000 שקל ועד ל-620,000 שקל לגרסה הבכירה. היבואן לא מספק תחזית מכירות, אך מבהיר שכמה מכוניות ראשונות כבר זמינות לאספקה מיידית בארץ וכלל שיהיה ביקוש כך יגיעו בהתאם מכוניות נוספות.