אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אפריליה טוארג 660: השקה מקומית
ראשי » מבחני דרכים » אפריליה טוארג 660: השקה מקומית
אפריליה טוארג 660

אפריליה טוארג 660: השקה מקומית

אפריליה נכנסת מחדש, אחרי הרבה עשורים, לשטח. בחינה של דף הנתונים מסמנת את מוביל קטגוריית האדוונצ'רים הבינונים כמטרה. רכיבה מגלה שבאפריליה כיוונו גבוה הרבה יותר

אריאל אלסיבוני 28/03/2022 צלם: רונן טופלברג

אפריליה טוארג 660. אדוונצ’ר של אפריליה? יש כאלו שיתהו בקול רם. הרי החברה הזו בונה את שמה על כלי כביש קיצוניים, מהירים וחזקים. מה ליצרנית הגרזנים מנואלה (סמוך לונציה, העורך) לאופנועים שמטרתם תיור ארוך טווח, מסעות שטח ורכיבה יום-יומית. הוותיקים יותר ייזכרו שלאפריליה יש מורשת שטח ותיקה ומכובדת ולמעשה עוד לפני שהפכה למעצמת מרוצי מסלול, התחילה החברה הזו מהשטח, לרבות אליפויות מוטוקרוס ועוד.

אוקיי, ימשיכו אנשים מסוימים לתהות ויקשו. טוארג?! זה בכלל רכב פנאי גדול של פולקסווגן. אז גם כאן, כדאי לדייק. עוד לפני שהיצרנית הגרמנית נטלה את שמו של השבט המפורסם לטובת מכירת רכב השטח שלה, עשתה זאת אפריליה. עם כניסת מרוץ הדקאר עמוק יותר לתודעה האירופית אפריליה השתמשה בשם טוארג כבר בשנת 1984 עם גרסת ‘דקאר’ בנפח 125 סמ”ק. היא המשיכה ד”א להשתמש בשם הזה עד 1994. רק שמונה שנים מאוחר יותר, ב-2002, החל השימוש של פולקסווגן בשם טוארג. כותב שורות אלו, עדיין זוכר את עוצמת הסינגל של רוטקס בשדות השרון, עם כל טמטום הנעורים וסנדלים על הרגליים.

ובחזרה לעניינו, אפריליה טוארג הוא חלק מטריאומווירט כלים, שפותחו במקביל על אותה הטכנולוגיה ובעיקר המנוע. שניים מהם, מכוונים לתחום הכביש, ואילו הוא, מחזיר את החברה למקום בו לא בקרה זמן רב. וכמה מפתיע, שהמקום הזה, הוא אחד הלוהטים ביותר בתחום הדו-גלגלי מסביב לכדור הארץ. קטגורית אופנועי האדוונצ’ר בנפח בינוני היא הבון-טון היום, וכל יצרן שרוצה לקחת חלק במשחק, צריך לציית לחוקיה. כמו שנגלה ביחד עוד מעט, החוקים כאן די רופפים. הם כוללים נפח מנוע של מתחת לליטר, מחיר נגיש יחסית ושילוב בין יכולת כביש ושטח, עם שימוש יום-יומי יעיל ופשוט.


 

פיתוח ייעודי

כאמור הטוארג פותח במקביל לעוד שני כלים אחרים באפריליה. שלושתם משתמשים באותה הטכנולוגיה, ובעיקר באותו מנוע טווין מקבילי בנפח 660 סמ”ק. השניים הראשונים שהוצגו הם אופנועי כביש ומיועדים לכבוד פלחי שוק נמוכים יותר מאלו הרגילים עבור החברה. השלישי, קיבל כוונון שונה לאותו המנוע, לרבות גלי זיזים אחרים לדוגמה ושילדה ייעודית ועל כך עוד בהמשך. אפריליה מקבלת גב איתן בכדי לבצע את המתקפה המקיפה הזו. מאחוריה עומד קונצרן פיאג’ו הענק, מפלצת ייצור דו-גלגלית עם רווחים נקיים של מיליארדי דולרים בשנה. עם הנתונים האלו, אפריליה ערוכה היטב לקרב המדובר.

מעבר למנוע שהותאם במיוחד לייעודו כאן, ומציג נתוני הספק מופחתים, וגמישות משופרת שמתאימה יותר לקהל בקטגוריה. השלדה עצמה חסונה לפי אפריליה תוך התחשבות בכאלו שיירצו לרכוב בזוג, עם שלושה ארגזים גדולים ועמוסים מאחור. להבדיל מאחיו המנוע כאן מוחזק בשלדה בשש נקודות עיגון (לעומת שלוש). עוד פרט ששווה לציין כאן הוא מיקום מיכל הדלק. המקום המסורתי הגבוה יחסית בו ממוקמים מיכלי הדלק של אופנוע אדוונצר, למעשה מכיל בטוארג תיבת אוויר גדולה המזינה את המנוע. תחתיו מצוי המיכל, מבלי שהרוכב ידע על כך. היתרון ברור, ומציע מרכז כובד נמוך, החשוב לתחושת השליטה בכביש ובשטח.

עוד אפשר למצוא כאן, זה את מערך האלקטרוניקה המקיף של אפריליה שעבר התאמות נדרשות גם לרכיבת שטח, עם מצב ייעודי למצעים חלקלקים ואפשרות לנתק את בקרת המשיכה ואת ה-ABS בגלגל האחורי. יש כאן חישוקים בגודל המתאים לייעוד עם חישוק 21 אינץ’ מלפנים. מתלים של קאיאבה מתכווננים המציעים מהלך מרשימים מאוד, יותר מכל כלי מקביל בקטגוריה הזו ומעלה (240 מ”מ) ועוד. באופנוע כזה טווח הנסיעה בין תדלוק לתדלוק הוא חשוב, והמיכל בן 18 הליטרים אמור להספיק ליותר מ-450 ק”מ. המשקל עומד על 187 ק”ג יבש. אפשר להבין מהנקודות הספורות הללו, שבאפריליה הסתכלו טוב טוב מסביב, על המתחרים בקטגוריה הזו, וכיוונו את אפריליה טוארג 660 כדי שיוכל לתת מענה מדויק לכל חולשה שיש לכלים מסביב.

\

 

קליק למעלה

בחינה קצרה של אפריליה טוארג 660 מגלה תשומת לב לפרטים. גומיות פריקות על הרגליות המשוננות לדוגמה. עוד משהו שבולט הוא העיצוב הכללי הנאה כשהחזית הרובוטריקית היא עניין של טעם. עיצוב ניאו-רטרו לחזית הזו, שמתחבר לטוארג האחרון היה מתקבל בברכה. רגל נשלחת מעל המושב מגלה הפתעה ראשונה. המושב כאן לא נמוך באופן אבסולוטי אבל מספיק נמוך בכדי להניח שתי רגליים על הרצפה. מלפנים מטפס המיכל/תיבת אוויר אל חיפוי לוח השעונים הדיגיטלי ומשקף הרוח הבולט. התנוחה מרווחת וידידותית, זקופה ולא מאלצת אף מפרק באופן לא טבעי. המושב שטוח מאפשר תנועה לאורכו וממד הרוחב צר ומאפשר חביקה קלה.

יציאה לדרך מגלה מנוע דו פרצופי. עד כ-6,500 סל”ד הוא מרגיש גמיש ונעים מאוד. באפריליה מספרים שחלק נכבד מהמומנט מושג כבר מ-3,500 סל”ד וזה אכן מרגיש כך. מה שקורה מעל 6,500 סל”ד לוקח את הטוארג למחוזות אחרים, כאלו שאין מקבילים לו בגזרת המחיר הזו. או-אז, נפערות המצערות, הטווין נושם מלוא תערובת, הצליל הופל רייסרי משהו, אפריליה טוארג 660 שועט לפנים. בחיים החדשים האלו, בחלקו העליון של מד הסל”ד הוא ממשיך לדחוף בצורה משמעותית, מעבר ל-9,000 סל”ד ומעבר נכון ומהיר להילוך הבא מציב אותנו ישר בתוך רצועת ההתגברות הזו, ממשיכים בחגיגה.

למעשה יחידת ההנעה הזו, מאפשרת לטוארג לתת מענה לצרכים שונים מאוד. כאלו שרוצים לטייל באופן רגוע במהירות שיוט חוק או ברירת קנס, יגלו כאן תפוקה עגולה נעימה וחלקה. אלו שרוצים לטוס מהר ורחוק יגלו אופנוע שרק רוצה להמשיך לטפס בסל”ד, עולה למהירות לא מקובלת וממשיך להישאר עגול ונעים יחסית גם שם. אבל כרגיל, הסיפור האמיתי לא מתחיל ונגמר במנוע, באופנוע עם מגוון משימות צריך להיות כשרוני בעוד תחומים.

אפריליה טוארג 660

 

פרק הלכות הכביש לא אמור להפתיע אף אחד. באפריליה יודעים איך לגרום לאופנוע להתנהג. אפריליה טוארג 660 הוא בלי ספק אופנוע האדוונצ’ר הבינוני עם התנהגות הכביש הטובה ביותר בסביבה (עם חישוק 21 אינץ’ מלפנים). למרות בסיס גלגלים קצר יחסית, ומתלים ארוכים מהלך, הטוארג מצליח לגבש התנהגות יציבה ומשרת בטחון. ההיגוי זריז במידה, המעברים עגולים ויחד עם תחושת הישיבה בתוך האופנוע, אפשר לרדת אתו מהר ועמוק. הכיול עצמו רך, אבל לא מהזן המתנודד והמתרסק. יש תחושה נכונה של שיכוך וחוסר נכונות להגיע לסופו של המהלך. גם הבלמים של ברמבו, משדרים על אותו הכיוון. מהלכם עמוק יחסית ויש משמעות ברורה לכל הידוק לחיצה, כשבסוף המהלך הם מציגים עוצמה ראויה.

אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
aprilia tuareg (8 of 12)aprilia tuareg (8 of 12)Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
אפריליה טוארג 660אפריליה טוארג 660Preview
aprilia tuareg (9 of 12)aprilia tuareg (9 of 12)Preview

 

ההשקה המקומית, הציעה תוואי מעורב של כ-120 ק”מ, חלק גדול ממנה נערך בשטחי חבל בנימין הנפלא. בין זית למעין, אפשר היה להתרשם מאופיו של הטוארג, גם על הקרקע הקשוחה של האזור. יחידת ההנעה התגלתה כשותפה יעילה מאוד בתנאים ירודי אחיזה. יש מספיק כוח למטה בכדי לייצר תנועה ואופי הכוח הנשלח לגלגל האחורי מייצר אחיזה מרשימה גם כשבקרות מנותקות. מי שנהנה דווקא מאיבודי אחיזה של האחורי יקבל את אלו במעלה הסל”ד אם ייבחר לעשות זאת. תנוחת הישיבה בעמידה נוחה מאוד, קל לנוע לפנים ולאחור גם בעמידה ולהתאים את התנוחה למצב. המנוע כאן מוצב בזווית שונה בתוך השלדה, זקוף יותר, לפי אפריליה זה אמור לשפר את היכולת בשטח. מה שבטוח, שכל החשיבה כאן, מיקום המנוע, השלדה, המכלולים, הורדת מרכז הכובד, כל אלו משחקים כאלו לטובתו ולטובת הרוכב.

מכוון גבוה

הגב החזק שיש לאפריליה, מתבטא בהחלט במוצר הזה. עם הממון הנכון, אפשר לסמן כל מטרה ולפגוע בה. וזה מה שעושה אפריליה טוארג 660 החדש. הוא מביא לתוך הקטגוריה יכולת עדיפה בכל משימה מול המתחרים החזקים בתוכה. למעשה, הביצועים, המכלולים, וגבולות המעטפת שלו, כמעט ומתקרבים לקטגוריה שמעל. התמחור שלו, בין אלו לאלו, נראה הגיוני מאוד נוכח היכולת הזו. מבחן השוואתי שלו מול הכוכבים שמעליו ומתחתיו, ממש מתבקש ואותו נערוך בתקווה בקרוב. עד אז, אפשר להגיד שהקטגוריה החמה הזו, קיבלה תוספת שתגרום לה לבעבע ממש.

אפריליה טוארג 660

מנוע: טווין מקבילי, 659 סמ”ק

הספק: 80 כ”ס ב-9,250 סל”ד

מומנט: 7.1 קג”מ ב-6,500 סל”ד

גיר: 6 היל’

גובה מושב (מתכוונן): 860  מ”מ

בסיס גלגלים: 152 ס”מ

משקל (רטוב): 187 ק”ג (204 ק”ג)

מיכל דלק: 18 ל’

מחיר: 85,000 שקלים

בעד: כביש, שטח, אלקטרוניקה

נגד: חזית רובוטריקית

שורה תחתונה: מכוון ופוגע

אפריליה 660 אפריליה אדוונצ'ר חדש אפריליה טוארג החדש אפריליה טוארג מחיר אפריליה טוארג מחירון ימאהה טנרה 700
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד