אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אפולו IE – מכונית-על בלי טורבו, בלי מערכת היברידית (אבל עם הרבה תמונות)
ראשי » חדשות » אפולו IE – מכונית-על בלי טורבו, בלי מערכת היברידית (אבל עם הרבה תמונות)
אפולו IE

אפולו IE – מכונית-על בלי טורבו, בלי מערכת היברידית (אבל עם הרבה תמונות)

אחרי שפשטה את הרגל, נרכשה ע"י קונצרן זר ושינתה את שמה, אפולו הגרמנית מציגה מכונית-על כמו שאנחנו אוהבים

בן חסון 26/10/2017

נא להכיר את אפולו IE, המכונית שיורשת את מקומה של הגומפרט אפולו. זה לא דבר של מה בכך, מאז שהוצגה האפולו היא יצרה לא מעט כאבי ראש בקרב יצרניות העל המוכרות ושברה שיאי הקפה במסלולים שונים בזה אחרי זה (כולל בטופגיר וברינג). עד היום היא אחת מהמכוניות המהירות ביותר סביב הנורדשלייפה עם זמן של 7:11.57 דקות להפקה, זמן שנקבע בשנת 2009.

למרות ההישגים המזל לא האיר פנים ליצרנית הגרמנית הקטנה, ובשנת 2013 היא פשטה את הרגל. גופמרט עברה לידיים של קונצרן עסקים מהונג-קונג ששינה את שמה ל’אפולו’ ועכשיו, כאמור, מציג את השלב הבא עם ה-IE החדשה (קיצור של Intense emotion).

איך זה נראה? בוא נאמר שהעיצוב של ה-IE החדש הוא אמממ… לא כל כך מעודן. שלל קווים, זוויות וקימורים הופכים אותה ליצירה מיוחדת ובולטת במיוחד. הכנף האחורית הענקית גם לא מנסה להצטנע יותר מדי ואם זה לא מספיק תמצאו גם דלתות מספריים ושלושה פתחי פליטה כחולים במרכז הפגוש האחורי.


למה זה טוב? זה לא שאין מכוניות קצת יותר מופנמות עם ביצועים אווירודינאמיים טובים, אבל באפולו נשבעים שעיצוב המוגזם גם פונקציונאלי. הספליטר מלפנים, הכנסף האחורית ושלל הקימורים מוסיפים ליכולות האווירודינאמיות שלה עם כוח הצמדה של 1,350 ק”ג במהירות של 300 קמ”ש.

אפולו IE
רשמית זו כנראה הכנף האחורית הכי גדולה שראינה

 

ממה זה עשוי? מהמון סיבי פחמן. או מעט, תלוי איך מסתכלים על זה. באפולו מבטיחים שהמרכב והשלדה עשויים ברובם המכריע מסיבי פחמן ויוצרים מכונית קלה מאוד (1,250 ק”ג) אך קשיחה ובעלת עמידות גבוהה לפיתול. גם תא הנוסעים (ותרשה לנו לא להרחיב על העיצוב שלו…) עשוי ברובו מסיבי פחמן.

אפולו IE
המון סיבי פחמן ששוקלים מעט

 

יש מנוע? כן, ועוד איזה מנוע. באפולו טוענים שבחרו במכוון במנוע אטמוספרי ולא בפתרון הגדשה “פשוט” ולא נכנעו לטרנד ההיברידי. לשם כך הם נעזרו בסדנת ‘אוטוטכניקה מוטורי’ האיטלקית שכיילה את מנוע ה-V12 בנפח 6.3 ל’ שנבחר (מקורו לא ברור). התוצאה? 780 כ”ס ב-9,000 סל”ד ו-77.4 קג”מ שמועברים לגלגלים האחוריים בעזרת תיבה סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה.

אפולו IE
יש מנוע, וגם רואים אותו כמעט מכל מקום

 

אז זה זז? 2.7 שניות ל-100 קמ”ש ו-335 קמ”ש מרביים. על התאוטה אחראים ארבעה דיסקים קרמיים של ברמבו בקוטר 380 מ”מ שנלחצים ע”י קליפרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור. ועוד לא דיברנו על איך שזה אמור לפנות.

אפולו IE
תאוצה צידית של 2G!

 

נו, אז איך זה פונה? באופלו משתפים בגאווה נתון אחד – תאוצה צידית מרבית של יותר מ-2G! את זה אפולו IE משיגה תודות לשלדה הקשיחה שלה ומערך מתלים שתוכנן בהשארת מכוניות פורמולה 1, לטענת החברה. יש גם בולמי בילשטיין מתכווננים וצמיגי מישלן פיילוט קאפ 2 במידה 325/30R21 מאחור ו-265/35R20 מלפנים שתומכים ביכולת של העסק הזה לפנות.

אפולו IE
המון סיבי פחמן כבר אמרנו?

 

כמה? אפולו תייצר 10 מכוניות בלבד, כאשר הראשונה תגיע לכביש רק בשנת 2019. המחיר של כל אפולו IE מתחיל ב-2.3 מיליון יורו.

apollo IE (19)apollo IE (19)Preview
אפולו IEאפולו IE
המון סיבי פחמן כבר אמרנו?
Preview
apollo IE (17)apollo IE (17)Preview
apollo IE (16)apollo IE (16)Preview
apollo IE (15)apollo IE (15)Preview
apollo IE (14)apollo IE (14)Preview
apollo IE (13)apollo IE (13)Preview
apollo IE (12)apollo IE (12)Preview
apollo IE (11)apollo IE (11)Preview
apollo IE (10)apollo IE (10)Preview
אפולו IEאפולו IE
יש מנוע, וגם רואים אותו כמעט מכל מקום
Preview
apollo IE (8)apollo IE (8)Preview
apollo IE (7)apollo IE (7)Preview
אפולו IEאפולו IE
המון סיבי פחמן ששוקלים מעט
Preview
אפולו IEאפולו IE
תאוצה צידית של 2G!
Preview
אפולו IEאפולו IE
רשמית זו כנראה הכנף האחורית הכי גדולה שראינה
Preview
apollo IE (3)apollo IE (3)Preview
apollo IE (2)apollo IE (2)Preview
אפולו IEאפולו IEPreview
apollo IE (20)apollo IE (20)Preview

אפולו אפולו IE גומפרט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד