אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אפולו IE – מכונית-על בלי טורבו, בלי מערכת היברידית (אבל עם הרבה תמונות)
ראשי » חדשות » אפולו IE – מכונית-על בלי טורבו, בלי מערכת היברידית (אבל עם הרבה תמונות)
אפולו IE

אפולו IE – מכונית-על בלי טורבו, בלי מערכת היברידית (אבל עם הרבה תמונות)

אחרי שפשטה את הרגל, נרכשה ע"י קונצרן זר ושינתה את שמה, אפולו הגרמנית מציגה מכונית-על כמו שאנחנו אוהבים

בן חסון 26/10/2017

נא להכיר את אפולו IE, המכונית שיורשת את מקומה של הגומפרט אפולו. זה לא דבר של מה בכך, מאז שהוצגה האפולו היא יצרה לא מעט כאבי ראש בקרב יצרניות העל המוכרות ושברה שיאי הקפה במסלולים שונים בזה אחרי זה (כולל בטופגיר וברינג). עד היום היא אחת מהמכוניות המהירות ביותר סביב הנורדשלייפה עם זמן של 7:11.57 דקות להפקה, זמן שנקבע בשנת 2009.

למרות ההישגים המזל לא האיר פנים ליצרנית הגרמנית הקטנה, ובשנת 2013 היא פשטה את הרגל. גופמרט עברה לידיים של קונצרן עסקים מהונג-קונג ששינה את שמה ל’אפולו’ ועכשיו, כאמור, מציג את השלב הבא עם ה-IE החדשה (קיצור של Intense emotion).

איך זה נראה? בוא נאמר שהעיצוב של ה-IE החדש הוא אמממ… לא כל כך מעודן. שלל קווים, זוויות וקימורים הופכים אותה ליצירה מיוחדת ובולטת במיוחד. הכנף האחורית הענקית גם לא מנסה להצטנע יותר מדי ואם זה לא מספיק תמצאו גם דלתות מספריים ושלושה פתחי פליטה כחולים במרכז הפגוש האחורי.


למה זה טוב? זה לא שאין מכוניות קצת יותר מופנמות עם ביצועים אווירודינאמיים טובים, אבל באפולו נשבעים שעיצוב המוגזם גם פונקציונאלי. הספליטר מלפנים, הכנסף האחורית ושלל הקימורים מוסיפים ליכולות האווירודינאמיות שלה עם כוח הצמדה של 1,350 ק”ג במהירות של 300 קמ”ש.

אפולו IE
רשמית זו כנראה הכנף האחורית הכי גדולה שראינה

 

ממה זה עשוי? מהמון סיבי פחמן. או מעט, תלוי איך מסתכלים על זה. באפולו מבטיחים שהמרכב והשלדה עשויים ברובם המכריע מסיבי פחמן ויוצרים מכונית קלה מאוד (1,250 ק”ג) אך קשיחה ובעלת עמידות גבוהה לפיתול. גם תא הנוסעים (ותרשה לנו לא להרחיב על העיצוב שלו…) עשוי ברובו מסיבי פחמן.

אפולו IE
המון סיבי פחמן ששוקלים מעט

 

יש מנוע? כן, ועוד איזה מנוע. באפולו טוענים שבחרו במכוון במנוע אטמוספרי ולא בפתרון הגדשה “פשוט” ולא נכנעו לטרנד ההיברידי. לשם כך הם נעזרו בסדנת ‘אוטוטכניקה מוטורי’ האיטלקית שכיילה את מנוע ה-V12 בנפח 6.3 ל’ שנבחר (מקורו לא ברור). התוצאה? 780 כ”ס ב-9,000 סל”ד ו-77.4 קג”מ שמועברים לגלגלים האחוריים בעזרת תיבה סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה.

אפולו IE
יש מנוע, וגם רואים אותו כמעט מכל מקום

 

אז זה זז? 2.7 שניות ל-100 קמ”ש ו-335 קמ”ש מרביים. על התאוטה אחראים ארבעה דיסקים קרמיים של ברמבו בקוטר 380 מ”מ שנלחצים ע”י קליפרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור. ועוד לא דיברנו על איך שזה אמור לפנות.

אפולו IE
תאוצה צידית של 2G!

 

נו, אז איך זה פונה? באופלו משתפים בגאווה נתון אחד – תאוצה צידית מרבית של יותר מ-2G! את זה אפולו IE משיגה תודות לשלדה הקשיחה שלה ומערך מתלים שתוכנן בהשארת מכוניות פורמולה 1, לטענת החברה. יש גם בולמי בילשטיין מתכווננים וצמיגי מישלן פיילוט קאפ 2 במידה 325/30R21 מאחור ו-265/35R20 מלפנים שתומכים ביכולת של העסק הזה לפנות.

אפולו IE
המון סיבי פחמן כבר אמרנו?

 

כמה? אפולו תייצר 10 מכוניות בלבד, כאשר הראשונה תגיע לכביש רק בשנת 2019. המחיר של כל אפולו IE מתחיל ב-2.3 מיליון יורו.

apollo IE (19)apollo IE (19)Preview
אפולו IEאפולו IE
המון סיבי פחמן כבר אמרנו?
Preview
apollo IE (17)apollo IE (17)Preview
apollo IE (16)apollo IE (16)Preview
apollo IE (15)apollo IE (15)Preview
apollo IE (14)apollo IE (14)Preview
apollo IE (13)apollo IE (13)Preview
apollo IE (12)apollo IE (12)Preview
apollo IE (11)apollo IE (11)Preview
apollo IE (10)apollo IE (10)Preview
אפולו IEאפולו IE
יש מנוע, וגם רואים אותו כמעט מכל מקום
Preview
apollo IE (8)apollo IE (8)Preview
apollo IE (7)apollo IE (7)Preview
אפולו IEאפולו IE
המון סיבי פחמן ששוקלים מעט
Preview
אפולו IEאפולו IE
תאוצה צידית של 2G!
Preview
אפולו IEאפולו IE
רשמית זו כנראה הכנף האחורית הכי גדולה שראינה
Preview
apollo IE (3)apollo IE (3)Preview
apollo IE (2)apollo IE (2)Preview
אפולו IEאפולו IEPreview
apollo IE (20)apollo IE (20)Preview

אפולו אפולו IE גומפרט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד