אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון-מרטין רד-בול 001: להציב את הרף מחדש
ראשי » חדשות » אסטון-מרטין רד-בול 001: להציב את הרף מחדש

אסטון-מרטין רד-בול 001: להציב את הרף מחדש

אסטון-מרטין וקבוצת הפורמולה 1 של רד-בול, משתפים פעולה במטרה להציב מחדש את הרף לכל מכוניות-העל

אריאל אלסיבוני 07/07/2016

לפני שניים וחצי עשורים הוצגה מכונית שטרפה את כל הקלפים. מול מכוניות-העל של העידן ההוא ניצבה פתאום מכונית חדשה וחדשנית, שגרמה לכל מכוניות-העל להיראות מיושנות ברגע.

אסטון מרטין חברו לרד בול במטרה לשחזר את הרגע הזה. איך הם הולכים לעשות את זה? הנה מעט הפרטים הידועים.

am rb 001

 


1. אדריאן ניואי
מי שחתום על תכנון ה-001 הזו הוא אדריאן ניואי, מי שלא מכיר בטח יישמח לדעת שמכוניות שתכנן הבחור הזה ניצחו יותר מ-80 מירוצי פורמולה אחת ובדרך זכו ב-10 אליפויות עולם (הוא עשה זאת עבור שלוש קבוצות שונות). זה הופך אותו למתכנן המכוניות המצליח ביותר בפורמולה אחת מאז ומעולם. הוא איש של אווירודינמיקה והתמחה באווירונאוטיקה בלימודים שלו. בהצגת הפרויקט המשותף אמר: “שמתי לעצמי שתי מטרות בחיים, לתכנן מכוניות מירוץ ולתכנן מכונית-על. הראשונה השתלטה על הקריירה שלי וכעת אני מאוד שמח שכל הקישקושים שציירתי על דפי מחברת מגיעים עכשיו למימוש”.

מתכנן מהפכה. אדריאן ניואי.
מתכנן מהפכה. אדריאן ניואי.

 

2. אווירודינמיקה
ניואי הוא איש של רוח, זאת אומרת הוא לא עושה רוח, הוא מבין אותה. את עיקר החדשנות שומרת ה-001 בריצפתה שאמורה לייצר הצמדה שעולה על כל מה שאנחנו מכירים היום. עדות לתיכנון החכם של הרצפה אפשר לראות במיעוט האביזריים באווירודינמיים בחלקו העליון של הגוף. אין כאן כנפיים מתוכחמות או כנפונים שנפתחים ונסגרים כמקובל במכוניות העל של היום. כמעט ללא אווירודינמיקה אקטיבית – גם הכנף האחורית הדלה נעה בס”מ ספורים בלבד.

את הגוף עיצבו אסטון, כל מה שלמטה שייך לרד-בול וניואי.
את הגוף עיצבו אסטון, כל מה שלמטה שייך לרד-בול וניואי.

 

3. הספק מול משקל
אסטון וניואי טוענים שה-001 תייצר ביצועים טובים מאלו של מכוניות הפורמולה 1 של ימינו (!) – הצהרה שהיא לא פחות ממהפכנית. זה אומר שמכוניות -על המוכרות, כל מכוניות-העל המוכרות, יהיו איטיות משמעותית מהמכונית הזו מסביב לכל מסלול נתון. אין יותר מדי נתונים לגבי הרכב הזה עדיין, אבל אסטון מבטיחים שיהיה לה V12 אטמוספרי שיפיק כ-1000 כ”ס מצד אחד ומשקל שלא עולה על 1000 ק”ג מצד שני. כן, זה יוצא כוח סוס אחד לכל קילוגרם.

רק קרבון. אין פיסת מתכת אחת במכונית הזו.
רק קרבון. אין פיסת מתכת אחת במכונית הזו.

 

4. אין רברס
בכדי לחסוך במשקל בתיבת ההילוכים לא יהיה הילוך אחורי. המכונית תתגלגל לאחור בעזרת מנוע חשמלי שאולי גם יתגבר את הנסיעה לפנים. למרות הפרט האמור, אסטון מתכננים שזו תהיה מכונית שמסוגלת לספוג שימוש יום-יומי. למרות תנוחת הנהיגה, שתדמה תנוחת נהיגה של מכונית פורמולה 1 (הנהג כמעט שכוב כרגליו נמצאות מלפנים וגבוהות יחסית למכונית רגילה), אסטון מציינים שיהיה מספיק מרווח לשני נוסעים גדולים. פרט חשוב, היות וניואי ידוע כמי שמעדיף זרימת אוויר אופטימלית סביב גוף המכונית לעיתים על חשבון המרווח בקוקפיט.

שסועה, חתוכה, חדשנית.
שסועה, חתוכה, חדשנית.

 

5. הרבה כסף והרבה כבר מחכים
האסטון הזו עומדת לעלות בין שניים לשלושה מיליון פאונד וזה לא מפריע ל-375 איש כבר להתדפק על דלתות החברה ולבקש לפתוח הזמנה. אסטון מקווים להתחיל ייצור תוך שנתיים, ועומדים לייצר 99 אקזמפלרים של ה-001 ועוד 24 גרסאות מירוץ קיצוניות. כן, יותר קיצוניות.

אנשים עומדים בתור...
אנשים עומדים בתור…

6. גורדון והמקלארן
בפעם האחרונה שמהנדס מוערך מעולם הפורמולה 1 תכנן מכונית על, קבלנו את המקלארן F1. זו המכונית אליה התייחסתי בתחילת הכתבה הזו. יש הרבה קווי דימיון בין הסיפור של גורדון מאריי והמקלארן לבין זה של ניואי והאסטון. גם מאריי היה מוקסם מאווירודינמיקה – הוא אחראי על מכונית המאוור של ברבהם והוא מאלו שהיו עמוק בעניינים בתקופת “האפקט הקרקעי”. הרבה לא יודעים זאת אבל באחורי רצפתה של ה-F1 היו שני מאווררים קטנים שתפקידם היה לינוק את האוויר ולייצר הצמדה משופרת, דוגמא קטנה לעיסוק האובססיבי באוויר. חולי אוויר ורוח או לא – עושה רושם שניואי וה-001 יעבירו על עולם מכוניות-העל טלטלה רבתי – בדיוק כמו שעשו מאריי והמקלארן F1.

gmf1
המהפכן המקורי. גורדון מאריי.

אסטון מרטין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד