אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון מרטין ואלהלה יוצרת לדרך: התשובה הבריטית לפרארי SF90
ראשי » חדשות » אסטון מרטין ואלהלה יוצרת לדרך: התשובה הבריטית לפרארי SF90
אסטון מרטין ואלהאלה

אסטון מרטין ואלהלה יוצרת לדרך: התשובה הבריטית לפרארי SF90

ארבע שנים אחרי שנחשפה כאבטיפוס, מגיעה אסטון מרטין ואלהלה לייצור סדרתי עם מערכת הנעה היברידית מתוחכמת, 1,079 כ"ס ומחיר גבוה משמעותית מהמתחרה האיטלקית

אופיר דואק 11/12/2024 צלם: יצרן

בשנתיים האחרונות באסטון מרטין עובדים שעות נוספות. אחרי שחידשו את כל היצע הדגמים שלהם, ממתיחת פנים ל-DBX דרך הצגת הואנטג’ וה-DB12 החדשות על גרסאותיהן השונות, הואנקוויש החדשה והאצילית ועד למהדורות מיוחדות יוצאות דופן כמו הואלור. אל אלו מצטרפת עכשיו סוף סוף באופן רשמי גם מכונית על חדשה של החברה מגיידון.

חדשה, אבל לא חדשה בתודעה, שכן אסטון מרטין ואלהאלה נחשפה כאב טיפוס כבר בשנת 2021. אלא שכעת היא מוצגת בגרסתה הסדרתית, רגע לפני הכניסה לייצור ברבעון השני של 2025 כשפנקס ההזמנות נפתח ל-999 היחידות שאמורות להיות מיוצרות (כמו כפולה מאשר בתכנון הראשוני). תג המחיר ההתחלתי צנוע יחסית לבציר האחרון של מכוניות העל ואמור להתחיל רק ב-800 אלף דולר. מצד שני המחיר גבוה משמעותית מפרארי SF90 סטראדלה.

ואלהאלה תופסת את מקומה של הואלקרי שהוצגה באמצע העשור הקודם כמכונית העל של אסטון מרטין וייצורה הסתיים השנה. כך שבמקרה, או שלא במקרה, נוצרה חפיפה כמעט מלאה בין שני הדגמים. למרות שבאסטון משתדלים להיות נאמנים למנועי הבנזין ללא עזרה חשמלית, במקרה של מכונית העל שלהם הם הולכים על הגישה ההיברידית. כמו הואלקירי, גם ואלהאלה היא במכונית על היברידית שפותחה בשיתוף קבוצת המרוצים של רד בול (שמצידה כבר הציגה מכונית על משלה השנה) כשהיא באה ליישם טכנולוגיות מעולם הפורמולה 1.


מערכת ההנעה של אסטון מרטין ואלהאלה מתבססת על מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0  ליטרים של AMG המוכר משלל דגמי אסטון מרטין העדכניים. בואריאציה הנוכחית מספק המנוע 828 כ”ס והוא נעזר בשלושה מנועים חשמליים התורמים יחד 250 כ”ס נוספים. מנוע חשמלי אחד מותקן בין מנוע ה-V8 לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים בעלת שמונת יחסי העברה, כאשר הם אחראיים להניע את הגלגלים האחוריים. מלפנים ישנו מנוע חשמלי נפרד לכל גלגל אשר מצטרפים כסיוע למנועים האחוריים בעת הצורך. בנוסף ישנו גם מצב חשמלי מלא שבו המנועים החשמליים מלפנים מסוגלים להניעה לבדם את המכונית, מה שהופך את אסטון מרטין ואלהאלה לבעלת הנעה קדמית למרחק של 14 ק”מ בלבד.

ההספק המשולב של המערכת ההיברידית עומד על 1,079 כ”ס המספיקים כדי לשגר את אסטון מרטין ואלהאלה ל-100 קמ”ש ב-2.5 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-350 קמ”ש. חלוקת הכוח בין המנועים היא אקטיבית ובהתאם לתכנית הנהיגה הנבחרת ולשלושת מצבי הפעולה של מערכת בקרת המשיכה. אחור ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת ההנעה מסוגלת למנן את הכוח בין הגלגלים הקדמיים ולסייע בחלוקת כוח וקטורית בעת הצורך.

לואלהאלה ליבת שלדה העשויה מסיבי פחמן השוקלת פחות מ-75 ק”ג, אליה מתחברים תתי השלדות מאלומיניום וחלקי המרכב העשויים כולם מסיבי פחמן מה שמאפשר למכונית לשמור על משקל שפוי יחסית לימנו של 1,655 ק”ג. מערכת המתלים בנויה מזרועות רב חיבוריות ומוטות דחיף המניעים יחידות בולם/קפיץ אופקיות. סידור מקובל במכוניות מרוץ שגם אפשר למתכננים לפסל את כונסי ומעברי האוויר בגופה של המכונית. יחד עם מדפים אקטיביים וספויילר אחורי עצום הנשלף מאחור מסוגלת הואלהאלה לייצר כוח הצמדה של יותר מ-600 ק”ג במהירות של 240 קמ”ש ומעלה. הספויילר האחורי מסוגל לשמש גם כבלם אוויר אקטיבי, והוא מצטרף למערכת בלימת אל-חוט המתרגמת את הלחץ על הדוושה לעוצמת הבלימה הנדרשת. הבלמים של אסטון מרטין ואלהאלה הם קרמיים בקוטר 410 מ”מ מלפנים ו-390 מ”מ מאחור עם קאליפרים מתוצרת ברמבו בעלי 6 ו-4 בוכנות בהתאמה.

Aston Martin Valhala 2025 16Aston Martin Valhala 2025 16Preview
Aston Martin Valhala 2025 13Aston Martin Valhala 2025 13Preview
Aston Martin Valhala 2025 11Aston Martin Valhala 2025 11Preview
Aston Martin Valhala 2025 18Aston Martin Valhala 2025 18Preview
Aston Martin Valhala 2025 14Aston Martin Valhala 2025 14Preview
Aston Martin Valhala 2025 01Aston Martin Valhala 2025 01Preview
Aston Martin Valhala 2025 02Aston Martin Valhala 2025 02Preview
Aston Martin Valhala 2025 03Aston Martin Valhala 2025 03Preview
Aston Martin Valhala 2025 04Aston Martin Valhala 2025 04Preview
Aston Martin Valhala 2025 05Aston Martin Valhala 2025 05Preview
Aston Martin Valhala 2025 06Aston Martin Valhala 2025 06Preview
Aston Martin Valhala 2025 07Aston Martin Valhala 2025 07Preview
Aston Martin Valhala 2025 08Aston Martin Valhala 2025 08Preview
Aston Martin Valhala 2025 09Aston Martin Valhala 2025 09Preview
Aston Martin Valhala 2025 10Aston Martin Valhala 2025 10Preview
Aston Martin Valhala 2025 12Aston Martin Valhala 2025 12Preview
Aston Martin Valhala 2025 15Aston Martin Valhala 2025 15Preview
אסטון מרטין ואלהאלהאסטון מרטין ואלהאלהPreview
Aston Martin Valhala 2025 19Aston Martin Valhala 2025 19Preview
Aston Martin Valhala 2025 20Aston Martin Valhala 2025 20Preview
Aston Martin Valhala 2025 21Aston Martin Valhala 2025 21Preview
Aston Martin Valhala 2025 22Aston Martin Valhala 2025 22Preview

אסטון מרטין אסטון מרטין ואלהאלה ואלהאלה מכונית על מכונית על היברידית רד-בול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד