אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אמריקן בוקסר*
ראשי » מגזין » אמריקן בוקסר*

אמריקן בוקסר*

סיפור על מוזיקאי בריטי, שמייצר בארצות הברית, את ה-911 הנחשקת מכולן

אריאל אלסיבוני 12/02/2016

“אם אפגוש את נורברט סינגר יום אחד, אהיה חייב לו התנצלות”

נורברט סינגר הוא אגדה בפורשה, האיש חתום על שרשרת מכוניות שהצליחו במקום החשוב מכולם, מסלול המירוצים. הקריירה שלו שזורה בתוך ה-911 ואפשר להגיד שהוא אחד האנשים המשמעותיים ברקורד המסלול האדיר, שיש לאייקון הגרמני הזה. על המשפט שפותח את הכתבה הזו, חתום רוב דיקנסון, שמייצר בקליפורניה את האינטרפטציה שלו ל-911. הוא אומר שהשם סינגר הוא סוג של הומאז’ לנורברט סינגר אבל כנראה שדוקטור סינגר לא ממש מרגיש ככה.

סינגר 911. אל הדמיון וחזרה
סינגר 911. אל הדמיון וחזרה

 

יש עוד סיבה לשם הזה, דיקינסון מוזיקאי וזמר, הרגיש שהשם קשור גם לאהבה השניה שלו, מוזיקה וגם לשירה שמייצרות שש בוכנות בסידור שטוח עם קירור אוויר.


“שנות ה-70, חיפושית נוסעת ופורשה 911 טרגה עוקפת אותה, הילד במושב האחורי לא יישכח אותה לעולם”

הסיפור של סינגר הוא סיפור של חלום, של תעוזה. צריך הרבה אמונה וכוח בשביל לחשוב שאתה יכול לקחת מכונית ולייצר ממנה את האקזמפלר המובחר ביותר שלה. ולא סתם מכונית. מכונית שבמשך יותר מחמישה עשורים, משופרת בעקביות על ידי מי שמייצר אותה. ואנחנו מדברים כאן על פורשה, אולי קבוצת המהנדסים המשובחת ביותר בעולם הרכב.

אבל את דיקינסון זה לא עניין. הוא רצה לייצר את ה-911 מקוררת האוויר האולטימטיבית. לקחת את היכולת הרב גונית והמוערכת של ה-911 ולהגביר את הווליום. זה התחיל מלשכור חלק קטן בתוך מוסך, לקחת מדורות שונים את הרכיבים הטובים ביותר ולנסות לבנות משהו מגניב. ואז הפך למשהו אחר לגמרי.

סינגר 911-3
ואז זה הפך למשהו אחר לגמרי…

 

עם גיוס של כמה חברים ומשקיעים (חשוב להגיד) יצא דיקנסון למסע שבטוח נשמע הזוי אז, אבל נראה הגיוני לגמרי היום. והשימוש במילה מסע מתאים כאן – כי רק להסגר על עיצוב הגוף, לקח לסינגר שנתיים וכמה מאות אלפי דולרים. אבל הדרך הזו, שהתחילה ב-2009 מתחילה להיות הגיונית היום. סינגר מוכרת למעלה מ-25 מכוניות בשנה, במחיר של יותר ממליון שקל לחתיכה (בחו”ל). פנקס ההזמנות מלא ואם תרצה אחת היום תצטרך לחכות שנתיים.

“אפשר לקחת 911 ישנה ולהפיח בה חיים”

המכוניות של סינגר יקרות מאוד אבל כשמסתכלים על אחת, אפשר להבין לאן הלך הכסף. כל סינגר מתחילה כפורשה 964, מופשטת לחלוטין ומנוקה עד לייסוד. לאחר מכן השלדה מחוזקת ומקבלת את חלקי הקרבון פייבר שלה. העיצוב של סינגר ייחודי רק להם וכך גם משטחי הגוף שמיוצרים מקרבון פייבר במפרט צבאי (ולא זול). לאחר מכן היא נשלחת לצביעה. התהליך הזה בלבד, לוקח חודשיים. כן, חודשיים רק על צבע. לא פלא שלוקח כ-8 חודשים לבנות אחת.

רב הנסתר על הגלוי
רב הנסתר על הגלוי

 

אין סוף לפרטים הקטנים שמרכיבים כל סינגר, גם בגלל שמטבע הדברים סוג הלקוחות שקונים מכונית כזו בסכום כזה, מגיעים עם רשימת בקשות אישיות לא קטנה. אבל אם רוצים לנסות ולהבין את הראש אפשר לדבר על המנוע. ששת הצילנדרים מקוררי האוויר ננטשו על ידי פורשה אבל ממשיכים להתפתח אצל סינגר. מי שעושה את עבודת הפיתוח על המנועים הללו, הם לא אחרים מקוזוורט’. כאמור, אין כאן חיסכון בשום שלב או עניין.

קוזוורט' ממשיכים מאיפה שפורשה הפסיקו
קוזוורט’ ממשיכים מאיפה שפורשה הפסיקו

 

ללקוחות מוצעים שלושה מנועים 3.6 ל’, 3.8 ל’ או 4.0 ליטר ומיותר לציין, שוב, שמי ששם כל כך הרבה כסף על מכונית כזו בד”כ כלל הולך על האופציות הגדולות יותר. ואם זה נראה כאילו מדובר במכונית אספנות מתפרקת אני יכול להרגיע אותך. לסינגר 3.8 ל’ (360 כ”ס) נמדדה תאוצה של 3.6 שניות למאה קמ”ש וה-4.0 ליטר עושה את זה ב-3.3 שניות. זה זז.
והדוגמא הזו, של לקחת מנוע ישן יחסית, לתת אותו למומחים בעלי שם עולמי ולבנות ממנו משהו חדש, ששומר על הרוח מחד אבל מביא אותו לשיאים חדשים של יכולת ואיכות מאידך – זה הסיפור של סינגר כולה.

לקחת פורשה 911 ולסובב את הווליום. עד הסוף. ואז עוד קצת.

“משטחים מאוזנים ויציבה הם הבסיס לעיצוב טוב”

קל מאוד לצייר את הסיפור הזה כרומנטי. מוזיקאי שאוהב מכוניות מקים סדנא שמייצרת את ה-911 הנחשקת בעולם, כשהוא מונע מתוך תשוקה בלבד. אבל זה לא נכון.

האמת היא שהאיש שהקים את סינגר התחיל את חייו המקצועיים בלימודי עיצוב רכב באנגליה ולאחר מכן עבד בלוטוס. ורק אז הוא הפך למוזיקאי שאוהב מכוניות ומקים סדנא שמייצרת את ה-911 הנחשקת בעולם. כשהוא מונע מתשוקה אדירה, נכון, אבל גם הרבה ידע.

מזוקקת, מוגברת
מזוקקת, מוגברת

 

מכל זווית שאתה תוקף את היצירה הזו היא נראית נכון. הסתכל על הפנסים הקדמיים לדוגמא, 911 קלאסי. אבל מבט לתוכם יגלה טכנולוגיה עדכנית. וככה זה עם כל פינה, גלויה או נסתרת. ירידה חולנית לנפשו של כל בורג. שלמות נמצאת בפרטים הקטנים, הגדולים, הבינוניים, בכל הפרטים כולם.

“כל אחד יכול לשנות, לא כל אחד יכול לשפר”

על המשפט הזה חתום פרדיננד פורשה. אני מנסה לחשוב איך הוא היה מגיב לסינגר. הם לא המציאו מחדש את ה-911. באחוריה של כל 911 שיוצאת את הסדנא מופיע הכיתוב ‘reimagined by singer’. לא הומצא מחדש, לא שופר, אלא נלקח, זוקק, עבר בחלום, נגע בדמיון, וחזר כ-911 מוגברת, מועצמת.

מזוקקת. מוגברת.
מזוקקת. מוגברת.

 

זה אומר שהם מכבדים מאוד (שלא לומר מעריצים), את ה-911 ואת העיצוב המקורי של פורשה. ואני חושב שהוא היה מעריך את זה מאוד. כי כל אחד יכול לשנות להחליף ולשים משהו יותר טוב. מעטים יידעו לקחת את אחת ממכוניות הספורט החשובות ביותר שנוצרו אי פעם, לשפר אותה ללא הכר, ולהשאיר אותה בדיוק אותו הדבר.

*אמריקן בוקסר – סינגר ממוקמת בקליפורניה שם נמצא גם ביתו של רוב דיקינסון. הוא מעיד שרק שם יכולה מכונית כזו להיוולד ולהיבנות.

סינגר 911סינגר 911
סינגר 911. אל הדמיון וחזרה
Preview
סינגר 911-2סינגר 911-2Preview
סינגר 911-3סינגר 911-3Preview
סינגר 911-4סינגר 911-4
קוזוורט' ממשיכים מאיפה שפורשה הפסיקו
Preview
סינגר 911-5סינגר 911-5
בין לוטוס לסינגר מפרידה גיטרה
Preview
סינגר 911-6סינגר 911-6Preview
סינגר 911-7סינגר 911-7Preview
סינגר 911-8סינגר 911-8Preview
סינגר 911-9סינגר 911-9Preview
סינגר 911-10סינגר 911-10Preview
סינגר 911-11סינגר 911-11Preview
סינגר 911-12סינגר 911-12Preview
סינגר 911-13סינגר 911-13Preview
סינגר 911-14סינגר 911-14Preview
סינגר 911-15סינגר 911-15Preview
סינגר 911-16סינגר 911-16Preview
סינגר 911-17סינגר 911-17Preview
סינגר 911-18סינגר 911-18Preview
סינגר 911-19סינגר 911-19Preview
סינגר 911-20סינגר 911-20Preview
סינגר 911-21סינגר 911-21
מזוקקת. מוגברת.
Preview
סינגר 911-22סינגר 911-22Preview
סינגר 911-23סינגר 911-23Preview
סינגר 911-24סינגר 911-24Preview
סינגר 911-25סינגר 911-25Preview
סינגר 911-26סינגר 911-26Preview
סינגר 911-27סינגר 911-27Preview
סינגר 911-28סינגר 911-28Preview
סינגר 911-29סינגר 911-29Preview
סינגר 911-30סינגר 911-30Preview
סינגר 911-31סינגר 911-31
מזוקקת, מוגברת
Preview
סינגר 911-32סינגר 911-32Preview
סינגר 911-33סינגר 911-33Preview
סינגר 911-34סינגר 911-34Preview
סינגר 911-35סינגר 911-35Preview
סינגר 911-36סינגר 911-36Preview
סינגר 911-37סינגר 911-37
רב הנסתר על הגלוי
Preview
סינגר 911-38סינגר 911-38Preview
סינגר 911-39סינגר 911-39Preview
2016 Chevrolet Camaro2016 Chevrolet Camaro
The 2016 Chevrolet Camaro was introduced May 16, 2015, at a special event in Detroit. The all-new muscle car is approximately 200 pounds lighter than the current model and offers more powerful V-6 and V-8 engines.
Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד